Toon posts:

virtueel geheugen zuigt :(

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weer een noob vraag, maar in xp heb ik wel eens dat hij een fout melding geeft dat er te weinig virtueel geheugen is.

dit doet ie tijdens het draaien van kazaa, media player, en bijv een word docu.

ik denk ook dat hierdoor mijn counterstrike langzamer draai.

wat moet ik upgraden voor meer virtueel geheugen?

setup: mobo asus p2b-vm, p3 500, 64mb sdram.

binnen kort komt er het volgende bij een ibm 7200 rpm 40 gigh harddisck en een 256 mb sd ram reep.

zou dit dan verholpen worden? of moet ik dan dimm`s gaan aanschaffen?

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Je hebt idd erg weinig geheugen. Ik denk dat die 256mb het wel een eind zal oplossen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat denk ik ook :p maar word dan ook het virtueel geheugen opgevoerd? of is dat het virtueel geheugen? nee toch dat zijn toch dimm`s?

Verwijderd

Je virtueel geheugen is je fysieke geheugen (dimms) + je 'pagingspace' op disk. Als je meer fysiek geheugen hebt, zal je paging space minder worden aangesproken en in dit geval dus je systeem sneller gaan draaien... Als je maar 64Mb hebt, moet er veel van je geheugen op disk worden gemapped, dit is natuurlijk veeele malen trager als Dimms.

Zo ongeveer

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Heb je nog genoeg ruimte over op je hd? En anders moet je ff kijken bij de instellingen voor het virtueel geheugen;
Config scherm>Systeem>Geavenceerd> en dan de eerste knop instellingen....

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 15:22 schreef us1111 het volgende:
Je virtueel geheugen is je fysieke geheugen + je 'swapspace'
Virtueel=?
`
Dus virtueel geheugen zou dan het fysieke geheugen zijn?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Volgens mij heb je geen idee wat virtueel geheugen inhoud.

Je doet er iig verstandig aan om even je RAM geheugen te upgraden d.m.v. die extra 256. Ook is het handig om even hier te klikken:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=virtueel+geheugen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoeken naar virtueel geheugen[/url]

Het komt er op neer dat je virtuele geheugen je windows swapfile is. Hij gebruikt ff simpel gezegt een stukje harde schijf als RAM. Zoek er maar is op.

Succes :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ja het is al wat verminder op die oude 8 gigh schijf stond van de week 4 gigh op nu is er het een en het ander afgeknikkerd. en hij draaid cs nu makkelijker en alles gaat iets sneller.

maar over een week of 2 krijg ik mijn geld en dank koop ik die schijf en reep en dan mag ik min of meer aannemen dat het allemaal ietsjes sneller gaat.

maar het virtueel geheugen word dus medebepaald door je hardeschijf?

Verwijderd

Dus virtueel geheugen zou dan het fysieke geheugen zijn?
Nee, L E Z E N... Virtueel geheugen is "fysiek geheugen + paging/swapspace" Dus een laag over je geheugen en swap/paging space heen. Het wordt gezien als een grote geheugen pool.

Vroeger werd het trouwens swapspace genoemd, maar de meeste o.s.'en gebruiken een nieuw en beter mechanisme, en nu heet het meestal paging space. Deze methode is een stuk inteligenter als swapping..

Verwijderd

Topicstarter
he ff offtopic maarem nog een scooter die hard! beter!

he allemaal bedankt ik ga nu even zoeken en hopen dat die schijf en reep gaan helpen ;)

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 15:26 schreef us1111 het volgende:

[..]

Nee, L E Z E N... Virtueel geheugen is "fysiek geheugen + paging/swapspace" Dus een laag over je geheugen en swap/paging space heen. Het wordt gezien als een grote geheugen pool.
Bestaat dus niet, virtueel geheugen is alleen het geheugen dat je niet fysiek hebt!

Verwijderd

Bestaat dus niet, virtueel geheugen is alleen het geheugen dat je niet fysiek hebt!
Wat jij wilt jongen...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:28 schreef Extremiel het volgende:

[..]

Als je het niet hebt, waar is het dan?

virtueel geheugen = extern geheugen (hd dus)

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:14

The End

!Beginning

Op vrijdag 28 juni 2002 15:26 schreef us1111 het volgende:

[..]

Vroeger werd het trouwens swapspace genoemd, maar de meeste o.s.'en gebruiken een nieuw en beter mechanisme, en nu heet het meestal paging space. Deze methode is een stuk inteligenter als swapping..
Niet helemaal...
Stel even dat ik Windows XP heb, 512 Mb Ram en 512 Mb vrij op mijn harddisk (Ja precies 512 , goed he :) ) Hoeveel virtueel geheugen heb ik dan?
4 Gb ja... Dus niet 1 Gb zoals jij zegt.

[edit] het is er niet, maar je hebt het wel :) [/edit.]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 28 juni 2002 15:35 schreef deur het volgende:

[..]

Als je het niet hebt, waar is het dan?

virtueel geheugen = extern geheugen (hd dus)
Dit is idd de enigste juiste definitie, 64 mb werkgeheugen in XP is te weinig dat heeft ie binnen no time vol. Dat reepje 256 erbij kopen zal dus zeker wel helpen :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 28 juni 2002 15:26 schreef Rampo het volgende:
blaat
Op je hardeschijf kan je instellen hoeveel hij mag gebruiken aan virtueel geheugen (je swapfile dus).

Als dat te klein staat gaan de programma's zeuren.
Als je nou bijvoorbeeld heeeel veeel geheugen hebt (RAM) dan kan je je swapfile soms gewoon helemaal uitzetten. Alleen is het zo dat sommige programma's dit niet pikken en er over gaan zeiken.

Als ik jou was zou ik idd ff wat erover gaan opzoeken want zo moeilijk is het niet.

offtopic:
Jah ik ben een scooter freak :P )ik heb een Beta Ark trouwens :7 )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

virtueel, denkbeeldig, de ruimte die gebruikt wordt om te swappen op de HD. Als de partitie waarop geswapt wordt niet voldoende vrije ruimte ruimte heeft krijg je problemen.
"Schijfopruiming" in Windows wil wel eens soelaas bieden. Regelmatig "defragmenteren" voorkomt ook snelheidheidsverlies omdat de zoektijden na het defragmenteren aanmerkelijk lager worden.
Een aparte partitie aanmaken om te swappen biedt het voordeel dat deze niet fragmenteerd. Je PC blijft daardoor snel.

Verwijderd

Hoeveel virtueel geheugen heb ik dan?
4 Gb ja... Dus niet 1 Gb zoals jij zegt.
Waar zeg ik 1 Gb dan? Ik zeg alleen dat virtueel geheugen bestaat uit fysiek geheugen en paging space. Met welk algoritme dit dan wordt opgelost heb ik het nog helemaal niet over gehad. Lijkt me ook een beetje diepgaand in deze thread. :)

Er moest alleen even op een redelijk simpele manier duidelijk gemaakt worden dat je harde schijf en je fysieke geheugen elkaar qua performance beinvloeden....

Daarbij probeer ik het zo generiek mogelijk te houden en heb het dus over swap en paging space. Waarbij "swap != paging space". Hieruit had je kunnen afleiden dat ik het verhaaltje niet alleen voor XP had getiept...

Even voor de duidelijkheid, geen enkel modern O.S. swapt nog op de klasieke manier..

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik net gedaan scheelde ook iets :D

maar iedergeval iedereen voor het andwoorden, en volgende x zal ik eerst zoeken of er al eens iets over gevraagd was.

xie net dat er nog 100 erden andere mensen zijn geweest met die vraag :D

offtopic

kheb een typhoon ga`m tweaken. lc maken,dd schijven,enz enz en dan een manston om het aftemaken :9~

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:14

The End

!Beginning

Op vrijdag 28 juni 2002 15:44 schreef us1111 het volgende:

[..]

Waar zeg ik 1 Gb dan? Ik zeg alleen dat virtueel geheugen bestaat uit fysiek geheugen en paging space. Met welk algoritme dit dan wordt opgelost heb ik het nog helemaal niet over gehad. Lijkt me ook een beetje diepgaand in deze thread. :)

Er moest alleen even op een redelijk simpele manier duidelijk gemaakt worden dat je harde schijf en je fysieke geheugen elkaar qua performance beinvloeden....

Daarbij probeer ik het zo generiek mogelijk te houden en heb het dus over swap en paging space. Waarbij "swap != paging space". Hieruit had je kunnen afleiden dat ik het verhaaltje niet alleen voor XP had getiept...

Even voor de duidelijkheid, geen enkel modern O.S. swapt nog op de klasieke manier..
Ik heb het stiekum eigenlijk ook over virtual address space.
Volgens mij swappen Windows 95/98/ME nog op de 'oude' manier waar jij het over hebt en Windows NT/2000/XP op de 'nieuwe' manier.

P.S. Het is toch niet erg om na het beantwoorden van de vraag er wat dieper op in te gaan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit is meer iets voor WOS. Anyway, het is wel duidelijk nu denk ik, kijk anders ook even hier: http://www.memorymanagement.org

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.