Toon posts:

Probleem met Leadtek Geforce4 na artic silver3

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek Geforce4 Ti4400.

Ik kon die clocken tot 307-690 stabiel.

Nu wou ik mijn core hoger clocken, dus ik heatsink er af gehaald, netjes artic silver 3 bevestigd, heb ik meer als een uur werk op gehad enzo. Toen ik de kaart er weer inzetten, en nu loopt hij al bij de eerste 3dmark test vas op 307-690.

Wat heb ik fout gedaan :?

Zijn er al mensen die er schroefjes door de heatsink hebben gedaan :?

Verwijderd

heb je hem ook al weer eens wat teruggeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 15:11 schreef robles het volgende:
heb je hem ook al weer eens wat teruggeklokt?
Nee, en dat ben ik ook niet van plan!!

Ik wil deze snelheid gewoon weer hebben.

Verwijderd

tsja als hij vastloopt, zou ik hem toch effe wat terugklokken toch..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 15:14 schreef robles het volgende:
tsja als hij vastloopt, zou ik hem toch effe wat terugklokken toch..
LOL, het gaat erom dat ik er artic silver 3 erop heb gedaan, en hij nu nog slechter te clocken is.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nee, en dat ben ik ook niet van plan!!

Ik wil deze snelheid gewoon weer hebben.
Waarom post je dan hier? Als je suggesties van anderen geen kans wilt geven, los dan het probleem zelf op zou ik zeggen.

Ook mijn antwoord zou zijn eerst de default clock settings te proberen, de default (manufacturer) drivers te installeren en evt. even proberen in een andere computer. Je moet eerst het probleem isoleren voor je extra performance uit je kaart gaat slepen.

Verwijderd

extra cooler erop zetten ken je de core naar 337 krijgen en mem 730

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LOL, het gaat erom dat ik er artic silver 3 erop heb gedaan, en hij nu nog slechter te clocken is.
haal dan ASIII er weer af :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 15:16 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Waarom post je dan hier? Als je suggesties van anderen geen kans wilt geven, los dan het probleem zelf op zou ik zeggen.

Ook mijn antwoord zou zijn eerst de default clock settings te proberen, de default (manufacturer) drivers te installeren en evt. even proberen in een andere computer. Je moet eerst het probleem isoleren voor je extra performance uit je kaart gaat slepen.
Je snapt het niet. Met artic silver 3 moet hij juist hoger gaan, door de betere warmteoverdracht, maar bij mij is het juist de andere kant op. Nu wil ik graag weten of meer mensen dit hebben gehad, en wat ze hebben gedaan om het weer goed te krijgen snaps.

Ik kraak de reacties niet af, ik zeg alleen dat ik dat geen oplossing voor mijn probleem vindt :P

Verwijderd

tsjeck dan of je kaart het wel doet met standaard clocks en als dat niet werkt kan het zijn dat er bijv. lucht tussen de cooler en de chip zit.. <in je arctic silver 3 prut>

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Heb je het niet te dik gedaan? Zit de heatsink wel goed vast?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

het lijkt er inderdaad op dat je die AS niet goed erop hebt gesmeerd of dat je sink niet strak genoeg op de GPU zit.

Ik zou zeggen, maak de boel weer netjes schoon....schroef en klik het weer in elkaar en kijk of alles nu wel werkt....dan kom je er tenminste achter waaraan het ligt.

Voor het overklokken zou extra airflow meer effect hebben dan AS denk ik....succes!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:22 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Met artic silver 3 moet hij juist hoger gaan, door de betere warmteoverdracht, maar bij mij is het juist de andere kant op. Nu wil ik graag weten of meer mensen dit hebben gehad, en wat ze hebben gedaan om het weer goed te krijgen snaps.

Ik kraak de reacties niet af, ik zeg alleen dat ik dat geen oplossing voor mijn probleem vindt :P
Misschien is het interessant om te weten bij welke clocksnelheden je videokaart nu wél stabiel draait. Draait hij op de default clocksnelheid nog steeds niet stabiel, dan heb je misschien de core beschadigd tijdens je tweakpoging(en). Als dat niet het geval is, dan maakt de core misschien wel slecht contact met de heatsink, bijvoorbeeld omdat de laag Arctic Silver de dik of te dun is aangebracht.

Stabiliteitsproblemen moeten altijd eerst opgevangen worden, alvorens de performance proberen te verbeteren.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je bent toch niet zo iemand die denkt dat een drukpje as3 pletten goed is toch?
flinter dun laagje uitsmeren zou goed moeten zijn.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
yup dun laagje is beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Kaart doet het weer, ik heb bij elk pinnetje 2 ringetjes erbij geduwd zodat die focking heatsink wat strakker zit, en ik heb nog extra AS3 erop gesmeerd, want anders maakte hij geen contact met de heatsink.

Nu loopt kaart weer stabiel op 307mhz, dus geen verandering, geheugen kan ik ook niet hoger clocken, dus dit heeft allemaal 0.0% nut gehad :P

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Uitsmeren is onzin, was je handen goed, dun laagje ACIII op je vinger en vrijf het in de core, vervolgens doe je hetzelfde met de heatsink.. Smeer hierna een dun laagje met je vingers erop, een DUN laagje dus

Hoe dunner hoe beter, mijn ervaring is dat als je het met een creditcard doet je altijd een te dik laagje opbrengt.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Op vrijdag 28 juni 2002 17:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Kaart doet het weer, ik heb bij elk pinnetje 2 ringetjes erbij geduwd zodat die focking heatsink wat strakker zit, en ik heb nog extra AS3 erop gesmeerd, want anders maakte hij geen contact met de heatsink.

Nu loopt kaart weer stabiel op 307mhz, dus geen verandering, geheugen kan ik ook niet hoger clocken, dus dit heeft allemaal 0.0% nut gehad :P
Dus gewoon een te dik laagje? Volgens mij ken je het principe van cooling pasta niet, dat geleid de warmte NIET beter dan je heatsink. Het is de bedoeling dat microscopisch kleine gaatjes op worden gevuld, voor nog meer contact van je core op je heatsink.. Als je een dikke laag tussen je heatsink en core smeert, tsja sorry, dat werkt gewoon minder, kun je beter geen pasta usen..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Tha_TE
lol het kost 72 uur 3 dagen totdat het spul GOED geleidt .......staat ongeveer letterlijk op de articsilver site (correct me if I'm wrong)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 18:10 schreef HarrieH het volgende:

[..]

Dus gewoon een te dik laagje? Volgens mij ken je het principe van cooling pasta niet, dat geleid de warmte NIET beter dan je heatsink. Het is de bedoeling dat microscopisch kleine gaatjes op worden gevuld, voor nog meer contact van je core op je heatsink.. Als je een dikke laag tussen je heatsink en core smeert, tsja sorry, dat werkt gewoon minder, kun je beter geen pasta usen..
LOL, kijk mijn techposts eens :P

Ik heb een super dik laat op de core gesmeerd.

Je moet eerst nadenken voordat je iets zegt (ook al bedoel je het goed :Y) )

De heatsink drukt niet goed op de core waardoor er een tussenruimte ontstaat die ik heb proberen te voorkomen, door per pinnetje die de heatsink op de kaart drukt er 2 ringetjes op te doen. En dikke laag artic silver 3 erop te doen, als ik er zo'n dun laagje op deed wat ik eerste deed, raakte hij de heatsink nog niet eens :-| Daarom liep hij meteen vast bij elke snelheid.

Snap je :P

En nog iets, de heatsink stuk :P die op de core drukte was vor met ribbels, express gemaakt enzo, dus artic silver 3 is niet echt een geschikte oplossing hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 18:08 schreef HarrieH het volgende:
Uitsmeren is onzin, was je handen goed, dun laagje ACIII op je vinger en vrijf het in de core, vervolgens doe je hetzelfde met de heatsink.. Smeer hierna een dun laagje met je vingers erop, een DUN laagje dus

Hoe dunner hoe beter, mijn ervaring is dat als je het met een creditcard doet je altijd een te dik laagje opbrengt.
En jij snapt de principe van koelpasta ook neit goed :P , want als je het op je vinger smeert komt er vet van je vinger in de pasta wat er voor zorgt dat de geleiding minder wordt.

Ik doe dat altijd met een dun stevig stukje kaart karton :P

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Mja ok dan :+

:o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:32 schreef HarrieH het volgende:
Mja ok dan :+

:)

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Mja ik was gewoon me vingers eventjes met afwasmiddel, weg vet :)

Heb het getest, de vinger methode kwam bij mij 2 graden koeler uit.. (ik ben een ramp met creditcards :7)

Die XP is al zeker 10x erin en eruit geweest ;)

Verwijderd

Koelpasta moet je in een dun laagje gebruiken niet in een dikke laag de beste geleiding naar de heatsink zelf is nog altijd gewoon door direct contact. Als je dan een dikke laag erop smeert gelijd alles eerst door de pasta en daarna pas naar de heatsink. Wat je hebt gedaan is gewoon dom, je moet zoveel mogelijk direct contact maken en de rest opvullen met koelpasta, gaat dat niet met je koelblokje, jah andere koelblokje dan en anders niet overclocken wat maken die kleine 3d-mark puntjes nou uit, als je spellen niet meer kan draaien word het toch pas nuttig :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:42 schreef HarrieH het volgende:
Mja ik was gewoon me vingers eventjes met afwasmiddel, weg vet :)

Heb het getest, de vinger methode kwam bij mij 2 graden koeler uit.. (ik ben een ramp met creditcards :7)

Die XP is al zeker 10x erin en eruit geweest ;)
:D, ik bedoel dat vet van je vingers komt dan in de koelpasta te zitten :P Of bedoel jij dat ook?? /me snapt het ff niet meer :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:50 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Koelpasta moet je in een dun laagje gebruiken niet in een dikke laag de beste geleiding naar de heatsink zelf is nog altijd gewoon door direct contact. Als je dan een dikke laag erop smeert gelijd alles eerst door de pasta en daarna pas naar de heatsink. Wat je hebt gedaan is gewoon dom, je moet zoveel mogelijk direct contact maken en de rest opvullen met koelpasta, gaat dat niet met je koelblokje, jah andere koelblokje dan en anders niet overclocken wat maken die kleine 3d-mark puntjes nou uit, als je spellen niet meer kan draaien word het toch pas nuttig :9
*Zucht*

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:52 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

*Zucht*
jah ik *zucht* van die mensen die dit zelf niet kunnen bedenken :), leer eerst eens paar natuurkunde lesjes ofzow :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:53 schreef Dennis_Dennis het volgende:

[..]

jah ik *zucht* van die mensen die dit zelf niet kunnen bedenken :), leer eerst eens paar natuurkunde lesjes ofzow :)
Denk je soms dat ik neit snap wat jij bedoelt....

Denk je soms dat ik een newbie ben ofzo....

En 3dmark puntjes zijn heel belangrijk voor mij :+

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

ik kan het nog leuker maken als het laagje AS te dik is ISOLEERT HIJ
je kan beter effe een andere koeler er op zetten of deze TOTAAL plat maken door een stuk 600 schuurpapier en een stuk 1000 of 2000 shuurpapier op een glas plaat te plakken en dan de onkerkant opschuren dat zal ook helpen dan kan je het gewoon zo strak mogelijk er op monteren zo dat er maar een HEEL dun laag je op zit

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 20:08 schreef Shunt het volgende:
ik kan het nog leuker maken als het laagje AS te dik is ISOLEERT HIJ
je kan beter effe een andere koeler er op zetten of deze TOTAAL plat maken door een stuk 600 schuurpapier en een stuk 1000 of 2000 shuurpapier op een glas plaat te plakken en dan de onkerkant opschuren dat zal ook helpen dan kan je het gewoon zo strak mogelijk er op monteren zo dat er maar een HEEL dun laag je op zit
De heatsink zit er nu super strak op. Strakker kan eigenlijk niet of ja maybe nog een klein beetje strakker enzo, maar dat kreeg ik niet voor elkaar om er nog een ringetje bij te doen. core krijg ik niet hoger :( moet volt mod op >:) Geheugen gaf op 712mhz minder artifacts dus het is wel een voorruit gang :P maar niet zo'n hoge enzo :(

Vindt jammer dat ik de temp niet kan meten :( anders kon ik kijken als het geholpen heeft enzo :P. Maar ik denk dat ik er maar artic adhesive (of zo iets :P ) op spuit :P dat is een soort lijm, wat een beter oplossing hiervoor is :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Met adhesive krijg je het er nooit meer af, dan plakt je gpu/membokje nog steeds vast aan je koelblok als je hem eraf rukt, ook na in de diepvries (spreek uit ervaring)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 23:02 schreef corpseflayer het volgende:
Met adhesive krijg je het er nooit meer af, dan plakt je gpu/membokje nog steeds vast aan je koelblok als je hem eraf rukt, ook na in de diepvries (spreek uit ervaring)
thx

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

gewoon een peltier van 80 watt en alpha 6035 voor de koeling :)
zonder voltmod geraak je dan wel hoger+ geen merkbare schade indien er iets verkeerd loopt.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

grappig eigenlijk, er begint iemand te zeiken dat zijn ac3 niet goed werkt en tjakka! 2 pagina's vol met hoe je pasta moet opbrengen.

grappig....

[aanbrengmethode]
haal brood uit de kast, pak boter en pasta, een mes, en een bordje. smeer de boter met heen hen weer gaande beweging in over de botherham, vervolgen ook met de pasta, dubbelvouwen, klaar.
[einde aanbrengmethode]

sorry, sick joke..

om het voor iedereen makkelijk te houden en vooal voor die het vaak doen, gewoon je credit card pakken en op beide oppervlakten smeren, en schuin opleggen en vastmaken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 23:21 schreef the_virus het volgende:
grappig eigenlijk, er begint iemand te zeiken dat zijn ac3 niet goed werkt en tjakka! 2 pagina's vol met hoe je pasta moet opbrengen.

grappig....

[aanbrengmethode]
haal brood uit de kast, pak boter en pasta, een mes, en een bordje. smeer de boter met heen hen weer gaande beweging in over de botherham, vervolgen ook met de pasta, dubbelvouwen, klaar.
[einde aanbrengmethode]

sorry, sick joke..

om het voor iedereen makkelijk te houden en vooal voor die het vaak doen, gewoon je credit card pakken en op beide oppervlakten smeren, en schuin opleggen en vastmaken.
LOL, ik hoop dat dit niet voor mij bedoeld is, zoja read the focking topic :P

Verwijderd

Zeker weer een typisch geval van iemand die koel prut smeert alsof het kip kerrie salade is onder het moto "hoe meer hoe beter".

Ik heb is een keer een man in de shop gehad die had heel zijn AMD ingebalsemd met koel prut (ja ook buiten de core).

www.watbenjedan.com ;)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

&nbsp;

Waarschijnlijk zit je op het einde van je kaartje.
Het enige wat nog helpt zoals je zelf ook al aangeeft.
Dat is een voltage mod. :7

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

eerst zorgen voor voldoende koeling, dan pas een modje toepassen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Fuckie, ook de 4400's worden gebottleneckt door het voltage. Jarenlang is het de hitte geweest en nu speelt het voltage ineens parten :)

Artic Silver staat er om bekend dat het een aantal dagen nodig heeft om te kristalliseren. Dus als de warmte bij jou zou bottlen dan moet je na enkele dagen verder kunnen clocken.
Toch denk ik dat een voltage-mod weer een paar extra MHz'jes eruit kan trekken.

/me heeft ook een voltage mod op zijn ti-4200 core met succes gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 23:52 schreef ADMINX het volgende:
Zeker weer een typisch geval van iemand die koel prut smeert alsof het kip kerrie salade is onder het moto "hoe meer hoe beter".

Ik heb is een keer een man in de shop gehad die had heel zijn AMD ingebalsemd met koel prut (ja ook buiten de core).

www.watbenjedan.com ;)
.... Dit slaat nergens op. Je kent die hele geforce kaart nog niet, dus zeg dan gewoon nix!!

IK weet heus wel hoeveel pasta er op een cpu core moet! Dat had ik eerst ook gedaan bij deze videokaart, maar dan raakte hij de heatsink niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 00:09 schreef Gamer het volgende:
eerst zorgen voor voldoende koeling, dan pas een modje toepassen.
Koeling is goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

LOL, kijk mijn techposts eens :P

Ik heb een super dik laat op de core gesmeerd.

Je moet eerst nadenken voordat je iets zegt (ook al bedoel je het goed :Y) )

De heatsink drukt niet goed op de core waardoor er een tussenruimte ontstaat die ik heb proberen te voorkomen, door per pinnetje die de heatsink op de kaart drukt er 2 ringetjes op te doen. En dikke laag artic silver 3 erop te doen, als ik er zo'n dun laagje op deed wat ik eerste deed, raakte hij de heatsink nog niet eens :-| Daarom liep hij meteen vast bij elke snelheid.

Snap je :P

En nog iets, de heatsink stuk :P die op de core drukte was vor met ribbels, express gemaakt enzo, dus artic silver 3 is niet echt een geschikte oplossing hiervoor.
Ik quote mezelf maar ff dan kunnen de mensen lezen waarom ik er niet een superdun laagje op heb gedaan, want ze zijn schijnbaar te lui om ff dit topic door te spitten.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 11:00 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik quote mezelf maar ff dan kunnen de mensen lezen waarom ik er niet een superdun laagje op heb gedaan, want ze zijn schijnbaar te lui om ff dit topic door te spitten.
Wist je al dat je je post's kon editen met dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif >:)?

Maar nog een keer, betere koeling is bij de geforce 4 NIET de bottleneck. Tis het voltage wat de kaart remt.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik wil graag ook nog alle mensen erop wijzen dat het een middel is (arctic silver) dat zeer slecht voor de gezondheid is(o.a. kanker verwekkend als je het binnen krijgt), dus is het verstandiger om iets anders te gebruiken dan je vingers bijv. een creditcard of een stukje ruw plastic dat je met je vingertop aanduwd en het dan zo dun mogelijk erop te smeren als dat nodig is, als het probleem ligt bij het contact maken meer dan de geleiding dan is het idd verstandig om juist meer te smeren ookal minder nuttig en zonde van de pasta...

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 12:11 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Wist je al dat je je post's kon editen met dit knopje [afbeelding] >:)?

Maar nog een keer, betere koeling is bij de geforce 4 NIET de bottleneck. Tis het voltage wat de kaart remt.
Dat weet ik ja dat de voltage de bottleneck is :P en niet de koeling :( ben ik alleen beetje laat achter gekomen :P Maar och mijn kaart draait weer goed enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 12:40 schreef RoadKill21 het volgende:
Ik wil graag ook nog alle mensen erop wijzen dat het een middel is (arctic silver) dat zeer slecht voor de gezondheid is(o.a. kanker verwekkend als je het binnen krijgt), dus is het verstandiger om iets anders te gebruiken dan je vingers bijv. een creditcard of een stukje ruw plastic dat je met je vingertop aanduwd en het dan zo dun mogelijk erop te smeren als dat nodig is, als het probleem ligt bij het contact maken meer dan de geleiding dan is het idd verstandig om juist meer te smeren ookal minder nuttig en zonde van de pasta...
Jep, ik weet dat het kankerverwekkend is :( Ik was dat ook altijd 2x mijn handen. Ik ben ook altijd heel voorzichtig met dit spul.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 13:06 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dat weet ik ja dat de voltage de bottleneck is :P en niet de koeling :( ben ik alleen beetje laat achter gekomen :P Maar och mijn kaart draait weer goed enzo :)
Ik ben er op precies dezelfde manier achtergekomen als jij ;)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Ik smeer m'n pasta altijd met een m'n vinger in een boterham-zakje. Je kan lekker precies werken met je vinger die niet vuil wordt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 17:13 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Ik ben er op precies dezelfde manier achtergekomen als jij ;)
:D kut he :D

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Dus de voltage is de boosdoener.

Maar als ik mijn heatsink zit (G4 leadtek 4600)
dan is die gloeiend heet.
Terwijl die maar op 310/710 loopt.

Bijna net zo warm als mijn nortbridge.
(waar ik mijn vinger niet op kan leggen)

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 16:44 schreef MartNL het volgende:

Vreemd, heb je er al een extra coolertje opgezet :)?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 16:44 schreef MartNL het volgende:

Je voelt aan de bovenkant van de heatsink, die is heet ja. Maar dat komt omdat de heatsink uit 2 delen bestaat en het 2de deel zit op de bovenkant wat zijn warmte niet goed kan geleiden naar de onderkant waar de koeler zit.

Maar jij moet wel hoger kunnen komen.

• MartNL

MartNL

&nbsp;

IK heb er een watercooler op gemod. :P

Ik had nog een vga stuk over.
Die heb ik met artic silver lijm vast geplakt. >:)
Op de bovenste helft van de cooler.

Nu even wachten tot die goed hard vast zit.
Anders werkt het nog niet goed.

En dan effe kijken als het wat helpt.

• SkoolieDie
  • Niet online
Al die mensen die zeggen dat je een heel dun laagje erop moet smeren hebben in principe wel gelijk, maar hebben ook nog nooit een Leadtek heatsink van binnen gezien. ;)

Die is dus behoorlijk grof afgewerkt waardoor een superdun laagje niet voldoende is. Ik heb hem gewoon weer met dikke laag teruggezet tot ik de koperen Thermaltake GF4koeler heb. Die schijnt erg vlak te zijn -> en dan is een dun laagje natuurlijk wel beter.

• CrimInalA
  • Niet online
ik doe arctic silver altijd een druppeltje op een plastiek zakje , steek men vinger erin , wrijf het mooi over de core . daarna met een scheermesje bijna alles er weer af zodat er slechts een flinterdun laagje overblijft . works like a charm :)

ps : ik ga eerst mijn gainward ti4400 nog eens uitgebreid testen vooraleer ik er AS3 tussengooi . ik geraak nu tot 330 core , als ik 340 haal doe ik er geen AS3 tussen . it's just not worth the hassle then ;)

btw soldier2000 : heb je al je voltmod gedaan ? zoja .. hoe hoog geraak je nu . ik ben vrij tevreden over mijn core , alleen spijtig dat het mem op hoger dan 690 serieuze artifacts geeft :( .

(btw thanks voor de tip om op je naam te searchen in mijn thread :) )

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Er OP smeren is ook al zo'n fout woord. En een foute handeling. Artic Silver is er om het ER IN te smeren:

Je vult de oneffenheden van het oppervlak op:

..A.A..A...A..A.A zoiets dus en niet

AAAAAAAAAAAaaaaa
AAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
..a.a.a.a.aaa.a

Snap?

Oja, heb dus warschijnlijk een tweedehandse GF3 ti200 verneukt dankzij te dikke Artic silver.

Dat spul droop er bij wijze van spreken gewoon af |:(
Zelfs op alle geheugen modules. Die geheugen-sinks lagen eraf, de klonten (ja, vette uitegdroogde klonten) zaten er nog op (memory-chips).

Heb ehm dus gecleaned, en toen kreeg ik eerst 2 stoor-strepen, weer gecleaned, nog meer stoor-strepen, etc.etc.
nu zie ik een pixel-brij ;(

Kan ik ehm wegggooien of is ie nog te redden ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 21:05 schreef SkoolieDie het volgende:
Al die mensen die zeggen dat je een heel dun laagje erop moet smeren hebben in principe wel gelijk, maar hebben ook nog nooit een Leadtek heatsink van binnen gezien. ;)

Die is dus behoorlijk grof afgewerkt waardoor een superdun laagje niet voldoende is. Ik heb hem gewoon weer met dikke laag teruggezet tot ik de koperen Thermaltake GF4koeler heb. Die schijnt erg vlak te zijn -> en dan is een dun laagje natuurlijk wel beter.
Juist!!!!!

• Tha_TE
Op woensdag 03 juli 2002 17:53 schreef Madrox het volgende:
Er OP smeren is ook al zo'n fout woord. En een foute handeling. Artic Silver is er om het ER IN te smeren:

Je vult de oneffenheden van het oppervlak op:

..A.A..A...A..A.A zoiets dus en niet

AAAAAAAAAAAaaaaa
AAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAA
..a.a.a.a.aaa.a

Snap?

Oja, heb dus warschijnlijk een tweedehandse GF3 ti200 verneukt dankzij te dikke Artic silver.

Dat spul droop er bij wijze van spreken gewoon af |:(
Zelfs op alle geheugen modules. Die geheugen-sinks lagen eraf, de klonten (ja, vette uitegdroogde klonten) zaten er nog op (memory-chips).
Als je een dun laagje had gesmeerd was het echt NIET afgedropen...
en dan kost het nog 3 dagen voordat het 100% functioneerd @ AS ......

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Even voor de goede orde, heb zelf NIET dat spul erop gesmeerd. Zo heb ik ehm ontvangen :(

in de doos, met een Alpha-cooler extra + vette fan (neemt 3 PCI sloten in beslag) + de orginele fan/heatsink en 2 losse heatsink-stripjes voor de memory. Overal kleefde dus artic-silver aan , tot de hierboven beschreven klonten aan toe :'(

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op zondag 30 juni 2002 21:05 schreef SkoolieDie het volgende:
Mwah, een heatsink van de Ti4200 heatsink van Leadtek zal onderop lijkt mij ook wel redelijk ruw zijn, ook al is de vorm anders. Mijn Ti4200 heatsink was ook niet superglad. Ik heb niet eens geschuurd. wat ik wel heb gedaan was de heatsink, core en memmchips met ontvetter schoonmaken en daarna AS3 aan brengen. Ik ben van 250/446@274/570 (max) naar 300/600 gegaan. Bijna geen artifacts in 3D Mark. En dat terwijl mijn laagje AS3 gewoon erg dun was en mijn heatsink toch wel redlijk los zit. Misschien moet je een of andere klem voor je heatsink gebruiken ofzo.

Je hebt vast ook wel gemerkt dat die lui bij Leadtek gewoon met een kitspuit vol koelprut aan de lopende band spuiten ;) Bij mij waren bepaalde chips maar half bedekt en dan ook nog eens met een moddervette laag.

...

• SkoolieDie
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 01:27 schreef PhatFish het volgende:

[..]

Mwah, een heatsink van de Ti4200 heatsink van Leadtek zal onderop lijkt mij ook wel redelijk ruw zijn, ook al is de vorm anders. Mijn Ti4200 heatsink was ook niet superglad. Ik heb niet eens geschuurd. wat ik wel heb gedaan was de heatsink, core en memmchips met ontvetter schoonmaken en daarna AS3 aan brengen. Ik ben van 250/446@274/570 (max) naar 300/600 gegaan. Bijna geen artifacts in 3D Mark. En dat terwijl mijn laagje AS3 gewoon erg dun was en mijn heatsink toch wel redlijk los zit. Misschien moet je een of andere klem voor je heatsink gebruiken ofzo.

Je hebt vast ook wel gemerkt dat die lui bij Leadtek gewoon met een kitspuit vol koelprut aan de lopende band spuiten ;) Bij mij waren bepaalde chips maar half bedekt en dan ook nog eens met een moddervette laag.
Ik wacht toch lekker op de koperen GF4 koeler voor ik met AS3 aan de gang ga.
Vind dat koelblok te lelijk voor woorden.
M'n 4400 klokt nu stabiel op 312/670 dus ben zowieso wel tevreden.
En inderdaad, de standaard pasta is erg lomp opgebracht.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ff een stukje over Artic Silver.....

------------------
Arctic Silver II now only includes 3 grams which is enough is enough compound to cover 20 to 30 small CPU cores, or 7 to 12 large CPU cores, or 3 to 6 heat plates according to Arctic Silver. Another interesting fact, at a layer of 0.003" thick, it will cover approximately 18 square inches.
------------------

met 3 gram 7 tot 12 grote cpu cores.....

Da's filter dun he, 0.003"

Pagina: 1