Please help, is mijn duron dood?

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
*Zucht* m'n zoveelste probleem sinds ik me duron heb. Ik heb het volgende systeem

Duron 700@850 @1.7v -- Alpha/Delta combo
Abit Kt7
160MB
Geforce DDR

Ik had dit systeempje vrolijk draaien, en had tussen de heatsink een externe temp meter geplaatst. Ik kwam erachter dat de temp niet goed gelezen werd dus haalde hem er tussenuit, fan losgemaakt, ijzertje eraf, sensortje ertussenuit, ijzertje erop, fan er weer op, aansluiten, en....NIKS.

Mijn pc wil niet meer opstarten, m'n monitor springt niet aan, alle kabels zitten goed, ik heb m'n proc er al 10 keer in en uit gedaan, en bruggen uigegumd en opnieuw ingkleurd, CMOS gecleared, NIKS

IK zet hem gewoon aan, fan gaat draaien, HDD's gaan ratelen, maar ik zie niks op me scherm, voeding is genoeg, ik had dit systeem gewoon top draaiende. Mijn vraag, is mijn duron dood?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
come on, help me out here

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Is de Core toevallig afgebokkeld?? zoja. denk dat ik je niet blij kan maken!!

Wat voor mainboard heb je??
Gum die bruggen weer open.
Stel het mainboard op volautomatisch in..
Trek je voeding eens los van je mainboard en haal de stekker eruit. zo ff een paar uurtjes laten staan alles weer aansluiten en kijken wat ie doet..

suc7

Pvouput live

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
KUT, ik zie net dat op de core een hoekje afgebrokkeld is, ik kijk wel of dit onder garantie valt, thanx anyway

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Laat me effe weten of het onder garantie valt, want bij mijn T-Bird 800 is het namelijk ook gebeurd (al doet die het nog steeds wel, gelukkig)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
nope, geen garantie voor ikke, damn, moet ik weer een nieuwe kopen, 324 piek

• Toewan
Waar had je 'm gekocht ?!?! :'(
Tsja, bij mij doet ie het nog wel steeds, maar ik ben er toch niet echt gerust op..

Verwijderd

ehh Woutf... Hij is goedkoper te krijgen hoor:

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=8752

• sharkzor
  • Laatst online: 12:36
als je je niewe processor heb, let dan wel op met het erop zetten van je cooler. haak hem eerst vast aan de ene kant, houd de cooler dan recht op de processor en haak hem op het andere klippie. Let op! zorg dat de cooler niet gaat schuiven (heel moeilijk met dat glibberige koelprut).

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en had tussen de heatsink een externe temp meter geplaatst. [/quote]Dat moet je dus nooit doen, want dan maakt de volledige heatsink geen goed contact meer!

Hij's verbrand denk ik.

• Toewan
Er is dus wat van mijn Thunderbird 800 afgebrokkeld, maar hij doet het nog wel steeds. (Ik had dus echt goed gekeken of de koeler recht zat, maar hij schoof dus wat weg. :'( )

Maar is het dat de Thunderbird processor wat minder kwetsbaar is ?? Ik heb namelijk de koelpasta wat weggesmeerd en ik zag dat er toch best wel een stukje af was, maar het is niet het hoekje (het is de zijkant van de core.) Hij doet het echter nog steeds. Heb ik geluk, of is het zo ??

Maar ik vind dit dus echt zwaar klote dat die procs zo fragiel zijn, want dadelijk heb ik dan wel een dure sleutelhanger.. :'(
Het enige voordeel dat AMD dan heeft is dat de processor-prijzen met de maand kelderen. (als ie dan over 2 of 3 maanden ermee op houdt, kan ik er misschien weer 1'tje kopen voor onder de 400 of 350 piek)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
324 is hij bij venemacomputers, en dat is de enige winkel die mij kan garanderen dat er multiplier pinnen op zitten, van de oude batch dus, als iemand een goedkopere zaak kent waar ik een 750 voor die prijs kan krijgen, met GEGARANDEERD pinnetjes, feel free to tell me

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ze zijn overal GEGARANDEERD MET multiplierpinnen te verkrijgen..

Is nl. een bullsj#t verhaal dat AMD een paar pinnen heeft weggeknipt...Heb vorige week nog eentje besteld en die was gewoon perfect.. draait nu vrolijk op 950Mhz.

Gewoon de goedkoopste kopen.. werken allemaal

Pvouput live

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
en de duron 800? heeft die nog pinnetjes? anders neem ik die ff
Pagina: 1