[Keuze maken] Welke schijf kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik ga binnenkort mijn, te kleine, 6GB-Seagate schijf vervangen door een 40GB-model; alleen twijfel ik nog een beetje over welke het zou moeten worden. Ik heb al gezien dat ze gelukkig niet al te duur zijn. Voor rond de €100 heb je namelijk toch wel wat leuks lijkt mij. Ik heb ff vier hardeschijven uit de pricewatch genomen die me wel wat leken:

• Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm) €90
• Maxtor 40GB (D740X, 7200rpm, Liquid Bearing) €104
• IBM 40GB (120GXP, 7200rpm, 2MB) €97
• Seagate 40GB (Barracuda IV, 7200rpm) €94
De kosten zijn incl. Rembours. :)

Welke raden jullie aan? En wat is trouwens Liquid Bearing? En als het op de Maxtor uitkomt is het dan handig om €14 meer te betalen dat Liquid Bearing? :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Uit een net gesloten topic:

Ik quote even een stukje uit de faq:
Dit is helaas een vaak gestelde vraag, waar bijna nooit een goed antwoord op komt. In dit soort topics krijgt de topicstarter zeer veel verschillende goed bedoelde adviezen, maar schiet hier uiteindelijk niks mee op. De beste manier om uit te zoeken wat voor hardware je kunt kopen is gewoon om wat reviews te zoeken, bijvoorbeeld op www.tweakers.net. Verder kun je via de search zoeken naar problemen met bepaalde merken / types..
Overigens zou ik eerst even beginnen met het stellen van prioriteiten: Wat vind je belangrijker.. Snelheid, betrouwbaarheid, stilte etc?
Als je van daaruit redeneerd kom je vanzelf bij de voor jou aantrekkelijkste schijf..
Kijk bijvoorbeeld ook eens op www.storagereview.com. Dan kun je van de verschillende hdd's ook nog de geluidsproductie etc. vinden.
succes.

Dit topic is gesloten.