Toon posts:

nieuwe cooler athlon XP 2100+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ga binnenkort nieuwe computer aanschaffen, maar wil dit keer het beste van het beste. dus ook een goede cooler voor mijn athlon. Zat te denken aan een Gigabyte GA-7VRXP met bijbehorende 2100 of 2200 athlon. nou alleen die cooler nog dus...
Ik heb zelf totaal geen ervaring met dat soort dingen...
iemand een idee?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

Maximus

There is no substitute

Thermal Take Vulcano 7+ dies erg goed. Neem of een thermaltake of een zalman helaas hebik met de laatste geen ervaring

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Heb net een nieuwe compjoeter gekocht. amd xp 2100 met abit at7-max bord en zalman 5100 cu koeler. Leek mij het beste van t beste op dit moment.

Verwijderd

Jep ik heb zelf de volcano7+ ook, koelt als een gek en niet erg duur, wel heel er luid op high setting, maar op medium of low niet erg storend.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Op vrijdag 28 juni 2002 14:38 schreef Kloeloos het volgende:
Jep ik heb zelf de volcano7+ ook, koelt als een gek en niet erg duur, wel heel er luid op high setting, maar op medium of low niet erg storend.
Hoe goed koelt ie dan ? en kan ik het op een Athlon 1200 zetten ? tis toch beide socket A

dikzak

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm
A must read for you all :)

Mijn favorieten: Thermalright AX-7 (heel goede heatsink voor een 80mm fan), Thermaltake Volcano 7+ (goed en goedkoop maar veel lawaai)en de Swiftech MCX370-OA (ook best goedkoop en voor een 60mm fan)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! ben bezig met offertes aanvragen voor een compleet systeem. nog suggesties? bij de meeste bedrijven ben je erg gelimiteerd wat betreft onderdelen. ben al een tijdje bezig bij fun computers in duitsland en bij informatique, maar schiet niet erg op...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Momenteel is de Thermalright SLK-800 1 van de besten qua prestaties.
Voordeel is ook dat hij alle maten van 60 tot 80mm fans aankan, oftewel erg veelzijdig.
Check hier voor een review:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzE3

Systeem Specs

• Occy74
  • Laatst online: 20-02 11:58
Kben benieuwd wat hij zou doen met deze fan :9~ :9~ :9~
http://www.vantecusa.com/tornado.html

Systeem Specs

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op vrijdag 28 juni 2002 14:53 schreef basvincent het volgende:
bedankt! ben bezig met offertes aanvragen voor een compleet systeem. nog suggesties? bij de meeste bedrijven ben je erg gelimiteerd wat betreft onderdelen. ben al een tijdje bezig bij fun computers in duitsland en bij informatique, maar schiet niet erg op...
Alternate?, kweet alleen niet hoe goed hun service is. Maar informatique heeft veel onderdelen, dus je zal er daar ook wel uit moeten kunnen komen

Verwijderd

[b]maar wil dit keer het beste van het beste. dus ook een goede cooler voor mijn athlon.
Vraag je eerst even af wat je het beste van het beste vind? Hoe veel lawaai mag hij maken? Is een vloeistof koeler een (financiele) optie? Wil je hem zelf monteren?

Eerst denken dan gericht vragen gaat je heel snel aan een antwoord helpen. *D

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Het beste van het beste?
Dan kan je beter een Alpha PAL8045 heatsink nemen. En daarop een 80mm fan. Deze is afhankelijk van wat je wilt: een stille voor een stille PC, een sneldraaiende als je wil gaan overclocken.
De prijs van dit alles gaat wel snel richting 70 euro en meer.

• WimB
Op vrijdag 28 juni 2002 14:55 schreef drunkfux het volgende:
Momenteel is de Thermalright SLK-800 1 van de besten qua prestaties.
Voordeel is ook dat hij alle maten van 60 tot 80mm fans aankan, oftewel erg veelzijdig.
Check hier voor een review:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzE3
OK, even over het hoofd gezien, deze is nog beter dan de Alpha PAL8045. Maar ik hem hem nog niet in veel winkels gezien, en dat is ook redelijk belangrijk.

BTW, wat kost deze ongeveer?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 14:56 schreef drunkfux het volgende:
Opstijgen denk ik >:)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

zalman is wel good.

check mijn sig voor de juiste versie.

hij blijft wel hoog in temp maar het is bekend dat die asus bordjes te hoge temps geven.

of is de cputemp wel altijd goed weergegeven?

ik gebruik mbm 5

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

een spire met copper bodem doet het goed

• kutkip
Op vrijdag 28 juni 2002 15:23 schreef norud het volgende:
een spire met copper bodem doet het goed
Jij weer? >:) Maaruhhh.. Spire is meestal niet zo erg goed hoor ;)
Op vrijdag 28 juni 2002 15:20 schreef dread het volgende:
zalman is wel good.

check mijn sig voor de juiste versie.

hij blijft wel hoog in temp maar het is bekend dat die asus bordjes te hoge temps geven.

of is de cputemp wel altijd goed weergegeven?

ik gebruik mbm 5
Vergeleken met andere mobo's geeft Asus best wel hoge temps aan ja :) Maar jouw temps zijn toch prima?

• sarlo
  • Laatst online: 19-02 16:51
maar ff offtopic

wat is het verschil tussen een vulcano 7 en een 7+

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 28 juni 2002 16:02 schreef gfo het volgende:
maar ff offtopic

wat is het verschil tussen een vulcano 7 en een 7+
De 7 is temperatuurgestuurd en de 7+ kun je op 3 standen zetten

edit:

Oja, en het is een compleet andere heatsink ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:46 schreef kutkip het volgende:

[..]

Jij weer? >:) Maaruhhh.. Spire is meestal niet zo erg goed hoor ;)
[..]

Vergeleken met andere mobo's geeft Asus best wel hoge temps aan ja :) Maar jouw temps zijn toch prima?
he jij weer :P maar een vriend van me heb die nieuwe spire die grote friddrock 2 ofzo die houd zijn 1900+ op 39 graden :D

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 28 juni 2002 16:06 schreef norud het volgende:

[..]

he jij weer :P maar een vriend van me heb die nieuwe spire die grote friddrock 2 ofzo die houd zijn 1900+ op 39 graden :D
Ja ik heb de Whisperrock2 en zo slecht is hij niet hoor! Natuurlijk is het geen 8045 maar voor 11 euro is het errug goed!
Athlon1200 @ 43ºC Idle zonder casefans!

Verwijderd

coolermaster HHC-001 kan ik je zeker aanraden.. vooral als je wat 80mm hebt eromheen >:)
dat ding koelt me athlon xp 2000+ @ 1750mhz als een tierelier ! <42°C 0% load, 47°C 100% load> *D

alleen krijg je op den duur wel last van oorsuizingen.. als dat geen probleem...

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:10
Ik heb hier volcano 7+ op een xp2000+ zitten [draait nu even op 1250 mhz vanwege probs op 1666] Temp is 33 idle en 36 stressed. Ik heb em gestressed met koetje

• kutkip
Op vrijdag 28 juni 2002 16:15 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Ja ik heb de Whisperrock2 en zo slecht is hij niet hoor! Natuurlijk is het geen 8045 maar voor 11 euro is het errug goed!
Athlon1200 @ 43ºC Idle zonder casefans!
Maar maar hij had het over de Fridgerock ;) Maar zelf ben ik niet zo'n fan van Spire ;) :P

• casio1983
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb een amd xp 2100+ met een Tt volcano 7+ hij is gem. dus belast en soms niet belast hoog uit 40 graden. hij staat trouwens op low bij mij

AMD XP 2100+ | Epox 8K3A+ | 512MB pc2700 Samsung | 2 * 80GB Maxtor D740x raid 0 | Leadtek GF4 Ti 4400 | LiteOn DVD-Rom 16/48 | LiteOn 48124/48 | Chieftec Dragon DX 01B-D | Nec floppy | Realtek + 3Com NIC

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk verschillen de meningen nogal. Ik heb niet zo'n behoefte aan waterkoeling, omdat het wel het liefst zo geruisloos mogelijk moet. De kosten maaken me niet zoveel uit. Ik koop maar 1 keer in de drie jaar een compleet nieuwe pc, dus dan moeten dat soort onderdelen in 1 keer perfect zijn...
laat hem trouwens wel monteren...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 28 juni 2002 17:43 schreef basvincent het volgende:
duidelijk verschillen de meningen nogal. Ik heb niet zo'n behoefte aan waterkoeling, omdat het wel het liefst zo geruisloos mogelijk moet. De kosten maaken me niet zoveel uit. Ik koop maar 1 keer in de drie jaar een compleet nieuwe pc, dus dan moeten dat soort onderdelen in 1 keer perfect zijn...
laat hem trouwens wel monteren...
maakt waterkoeling herrie dan :?

4015Wp west (Dordrecht)

• Maximus
  • Laatst online: 20:52

Maximus

There is no substitute

ik neem bij de volgende PC een Thermaltake Vulcano 7+ en als mijn papa deze "oude" pc krijgt komt daar eerst een TT Vulcano 7+ op te staan

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Ik opende vanmorgen een zelfde soort topic..
Op een paar goede reacties na alleen maar "UTFS"..En hier wel allemaal goede reacties..

Btje maffe mods1

Verwijderd

Heb een Alpha Pal 8045 heatsink. Ga ik op mijn in volle verwachting zijnde Athlon XP 2200+ plaatsen. Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn, zodra ik hem binnen heb zal ik een uitgebreid verslag plaatsen met pics.
Alleen nog een vraagje ik heb gehoord dat ik de koeler het beste kan laten zuigen i.p.v. blazen op deze heatsink, klopt dit??? :?

Mijn broer heeft een Vulcano 7+ (fan speed op zijn laagst) met een Athlon XP 1700+ temps zijn rond de 50 graden idle en 55 graden stressed. Ook niet slecht dacht ik zo. (En lekker stil)

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Koop de HHC-001, das een goede koeler geheel van koper en hij heeft ook nog eens heatpipes aan boord. Houd mijn Athlon op normale temps. ( Maakt wel herrie overigens )

Die-hard Brexiteer

• WimB
Op vrijdag 28 juni 2002 19:31 schreef vinniel het volgende:
Heb een Alpha Pal 8045 heatsink. Ga ik op mijn in volle verwachting zijnde Athlon XP 2200+ plaatsen. Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn, zodra ik hem binnen heb zal ik een uitgebreid verslag plaatsen met pics.
Alleen nog een vraagje ik heb gehoord dat ik de koeler het beste kan laten zuigen i.p.v. blazen op deze heatsink, klopt dit??? :?

Mijn broer heeft een Vulcano 7+ (fan speed op zijn laagst) met een Athlon XP 1700+ temps zijn rond de 50 graden idle en 55 graden stressed. Ook niet slecht dacht ik zo. (En lekker stil)
De fan kan best van de heatsink wegblazen, zeggen de meesten (onder andere de producenten van heatsinks)

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft die herrie... als ik de forums zo eens doorneem maakt waterkoeling meer herrie dan een stille fan... niet dat ik afkerig ben van waterkoeling maar ik krijg de indruk dat mensen nog weinig gebruik maken van waterkoeling, zodoende wil ik dus eerst even een paar maanden wachten daarmee, vooral op de duurtesten...

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:16
Yep hier ook een HHC-001 en werkt prefect, met een aantal casefans erbij is ie nu onder de 40° stressed.

Verwijderd

Ik zelf heb een AMD 2200+ erin zitten met een spire cooler erop, het koelt genoeg, al die dure coolers boeit me totaal niet, als het systeem maar lekker draaid vind ik het prima.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PMG->DOC

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

HOOR JE ME NOG, ZET FF DIE COOLER WAT ZACHTER :+

[This space is for rent]

Verwijderd

Een review over de Thermaltake Volcano 7+ kan je HIER vinden

• Hahn
  • Laatst online: 21:35
Ik wil denk ik een Alpha PAL/PEP gaan halen, omdat ik daar veel positieve dingen over heb gehoord. Welke Alpha kan ik het beste nemen voor een XP 2000+ :?

The devil is in the details.

• VeldKoe
  • Niet online
waarom heeft niemand het hier over de thermalright ax-7.. :? beter dan de vulcano 7+, swiftech serie en pal8045 (check reviews)

PS: zoveel verschil maakt het niet.. pal8045 koelt goed vulcano koelt goed swiftech koelt goed.. belangrijk is wel een losse heatsink te nemen en dan minstens een aparte 80mm fan erbij te kopen van papst of sunon/enermax e.d. als je het GERUISLOOS wilt, want zo standaard MET fan zijn ze allemaal niet geruisloos, daarom zou ik ook de goedkoopste heatsink met goede performance nemen (vulcano 7+ denk ik nu, pal/swiftech stuk duurder) want je moet ook nog een losse 80mm (of meer) fan bijkopen anders word het wel erg prijzig

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:27 schreef VeldKoe het volgende:
waarom heeft niemand het hier over de thermalright ax-7.. :? beter dan de vulcano 7+, swiftech serie en pal8045 (check reviews)

PS: zoveel verschil maakt het niet.. pal8045 koelt goed vulcano koelt goed swiftech koelt goed.. belangrijk is wel een losse heatsink te nemen en dan minstens een aparte 80mm fan erbij te kopen van papst of sunon/enermax e.d. als je het GERUISLOOS wilt, want zo standaard MET fan zijn ze allemaal niet geruisloos, daarom zou ik ook de goedkoopste heatsink met goede performance nemen (vulcano 7+ denk ik nu, pal/swiftech stuk duurder) want je moet ook nog een losse 80mm (of meer) fan bijkopen anders word het wel erg prijzig
Swiftech is nog steeds de beste heatsink....

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik vind de pal8045 met een 92mm enermax fan erop nog steeds de beste: xp1800+ op 1650mhz cpu: 39 idle en 43 stressed.
Heb btw wel 6 aparte fans in mijn case hangen waarvan 5 80mm en 1tje 120mm.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 13:21 schreef RoadKill21 het volgende:
Ik vind de pal8045 met een 92mm enermax fan erop nog steeds de beste: xp1800+ op 1650mhz cpu: 39 idle en 43 stressed.
Heb btw wel 6 aparte fans in mijn case hangen waarvan 5 80mm en 1tje 120mm.
Hoe doe jij een 92mm fan op die Alpha dan?? Ik kan geen adapter vinden namelijk..

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 11:34 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Ik wil denk ik een Alpha PAL/PEP gaan halen, omdat ik daar veel positieve dingen over heb gehoord. Welke Alpha kan ik het beste nemen voor een XP 2000+ :?
De 8045 met fan naar keuze.. Swiftech is net zo goed (scheelt nog niet eens 1 graad geloof ik), maar is alleen duurder. V7+ is leuk, maar haalt het never bij de Alpha en Swiftech. De Alpha/Swiftech met een zwakke papst koelt ongeveer even goed als de V7+ op hoogste snelheid (herrie dus).

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 17:10 schreef casio1983 het volgende:
Ik heb een amd xp 2100+ met een Tt volcano 7+ hij is gem. dus belast en soms niet belast hoog uit 40 graden. hij staat trouwens op low bij mij
Fan Dimension: 60x60x25 mm
Rated Voltage: 12VDC
Started Voltage: 7VDC
Power Input: 6.0W
FAN Speed: 7000±10% RPM
Max. Air Flow: 38CFM
Noise: 37dBA
Current: 0.5AMP
Interface Material: Bergquist 225U
Dimensions: 69 dia mm x 79 mm tall
Bearing System: Ball Bearing
Life Time: 50,000 hours
Connector: 3 PIN

Prijs € 29.00
is vrij goed maar wel erg veel dcb!!*D

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 15:02 schreef replayy het volgende:

[..]Cooler Thermaltake Dragon Orb

Fan Dimension: 60x60x25 mm
Rated Voltage: 12VDC
Started Voltage: 7VDC
Power Input: 6.0W
FAN Speed: 7000±10% RPM
Max. Air Flow: 38CFM
Noise: 37dBA
Current: 0.5AMP
Interface Material: Bergquist 225U
Dimensions: 69 dia mm x 79 mm tall
Bearing System: Ball Bearing
Life Time: 50,000 hours
Connector: 3 PIN

Prijs € 29.00
is vrij goed maar wel erg veel dcb!!*D

• kutkip
Op zaterdag 29 juni 2002 12:27 schreef VeldKoe het volgende:
Op vrijdag 28 juni 2002 14:49 schreef kutkip het volgende:
Mijn favorieten: Thermalright AX-7 (heel goede heatsink voor een 80mm fan),
:) * kutkip was je toch nog voor :)

Verwijderd

die volcano 7 weegt toch al 400 gram ofzo?

• Hahn
Op zaterdag 29 juni 2002 14:49 schreef Fewture het volgende:

[..]

De 8045 met fan naar keuze.. Swiftech is net zo goed (scheelt nog niet eens 1 graad geloof ik), maar is alleen duurder. V7+ is leuk, maar haalt het never bij de Alpha en Swiftech. De Alpha/Swiftech met een zwakke papst koelt ongeveer even goed als de V7+ op hoogste snelheid (herrie dus).
De Alpha PAL 8045. Dank je wel :)

• Hahn
Nog een vraagje. Wat is het verschil tussen de Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan) en de Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) :? Ze zijn allebei €65,- alleen die ene heeft een M :P
Wat is daar beter/slechter aan?
Want één van deze 2 wil ik, omdat ik veel positieve dingen hoor over Papst Fans :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 14:49 schreef Fewture het volgende:

[..]

Swiftech is beter scheelt meer als 1 graad, bij nieuwe model dan. En bij een swiftech zit je eerder op je idle temperatuur.

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Op zaterdag 29 juni 2002 14:39 schreef Fewture het volgende:

[..]

Hoe doe jij een 92mm fan op die Alpha dan?? Ik kan geen adapter vinden namelijk..
Ik heb die fan er op een afstandje ervoor gehangen met tie-wraps zonder dat witte ding op de heatsink; zodat ik meer vrije ruimte crëeer om meer lucht erdoor te laten.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Op zondag 30 juni 2002 15:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Swiftech is beter scheelt meer als 1 graad, bij nieuwe model dan. En bij een swiftech zit je eerder op je idle temperatuur.
Ow ... in alle reviews die ik gelezen heb, scheelt het meestal maar 1C ...

En de Alpha 8045 is van zijn troon verstoten door de AX-7 hoor ... samen met delta 80hp @ 7v koelt die VEEEEEEEEL beter dan de 8045 ... Scheelt bij mij zo'n 6-8C idle/stressed.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Hahn
Op zondag 30 juni 2002 13:36 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Nog een vraagje. Wat is het verschil tussen de Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan) en de Alpha PAL8045T (Papst 8412NGM fan) :? Ze zijn allebei €65,- alleen die ene heeft een M :P
Want één van deze 2 wil ik, omdat ik veel positieve dingen hoor over Papst Fans :)
Weet niemand dat :?

• WimB
Op zondag 30 juni 2002 18:35 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Weet niemand dat :?
Kijk anders eens hier, dan zie je dat er een andere fan opzit. Hier vind je ook alle specificaties:

• Hahn
Op zondag 30 juni 2002 18:38 schreef WimB het volgende:

[..]

Kijk anders eens hier, dan zie je dat er een andere fan opzit. Hier vind je ook alle specificaties:
Aah heel erg bedankt :Y)

• VeldKoe
  • Niet online
dom gelul over de 8045 en swiftech.. die zijn beiden al 'ingehaald' door de volcano 7+ en thermalright ax-7.. lees je reviews.. maarja het scheelt maar enkele graden, maar als je toch het beste van het beste wilt moet je ax-7 nemen + een losse grote fan.. :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 20:50 schreef basvincent het volgende:
wat betreft die herrie... als ik de forums zo eens doorneem maakt waterkoeling meer herrie dan een stille fan... niet dat ik afkerig ben van waterkoeling maar ik krijg de indruk dat mensen nog weinig gebruik maken van waterkoeling, zodoende wil ik dus eerst even een paar maanden wachten daarmee, vooral op de duurtesten...
Ik weet niet welke forums jij dan nog bezoekt, maar hier gaat zowat iedere dag wel iemand anders aan de watercooling, het koelt beter én het is stiller, het is gewoon zo, gesteld dat je een stille fan op je rad zet uiteraard.
Wat die duurtesten betreft, gewoon degelijk materiaal aanschaffen, deftig monteren, usual guidelines in acht nemen en dan zit je wel goed :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Op vrijdag 28 juni 2002 20:47 schreef BeyondHorizon het volgende:
Koop de HHC-001, das een goede koeler geheel van koper en hij heeft ook nog eens heatpipes aan boord. Houd mijn Athlon op normale temps. ( Maakt wel herrie overigens )
Klopt. Heb ik ook 2100+. 40 normaal, 47 stressed.

Bereid je wel voor op een goede winamp stream, want het lijkt een vliegtuigmotor :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Hier een Zalman6000CU op een XP2100+ in een Chieftec miditower met 0,0 casefans.

Als ik de Zalman op 1400rpms zet (laagste stand) haal ik 60 idle, zodra ik hem vol zet haal ik de 35 idle.

Wat betreft de herrie. Er gaat momenteel te veel aandacht uit naar CPU koeler herrie, ipv HD herrie.

Heb ik een stille voeding, en een stille cpu fan, erger ik me werkelijk mateloos aan het lawaai/pieptoon van me HD's. Nou ja, op naar nog 2x katsjing aan HD brackets voor de stilte.

Verwijderd

Alpha PAL8045T met een 80mm Delta (Delta FFB-80HP CFM van 80.16.) het maakt wel veel lawaai maar dit koelt gewoon alles je komt uit op 81 pleuro maar toch.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Zalman! (check mijn specs voor temps)
Heb dus de CNPS6000Cu... vrij prijzig (heb hem voor 38 euro) maar rete stil en goeie cooling...

Heb reviews alom gelezen voordat ik hem aanschafte maar deze is wel extreem cewl... Is video review!

SysSpec

• TDLofCC
Op zondag 30 juni 2002 19:20 schreef VeldKoe het volgende:
dom gelul over de 8045 en swiftech.. die zijn beiden al 'ingehaald' door de volcano 7+ en thermalright ax-7.. lees je reviews.. maarja het scheelt maar enkele graden, maar als je toch het beste van het beste wilt moet je ax-7 nemen + een losse grote fan.. :Y)
EINDELIJK iemand :D

alleen van die 7+ wist ik niet.
Leuk wel, want die is El-Cheapo ... vergeleken met de Alpha en Swiffies. Geloof alleen dat je wat moeite moet doen om die AX-7 te vinden/kopen.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
wat je ook doet, pak NIET de boxed cooler bij de 2100+
mijn comp is nu 58 idle en 66 stressed :'(

Verwijderd

ik gebruik nu een Cooler Coolermaster met Heat Pipe
is wel prijzig wel wat db
Zeer zware cooler voor heavy duty systemen, en mensen die net wat meer performace uit de cpu willen persen dan de doorsnee pc-gebruiker.

Specs:

- Fan Dimension 60 x 60 x 25 mm
- Rated Speed 6800 RPM
- Air Flow 36.11 CFM
- Rated Voltage 12 VDC
- Heat Sink Dimension 80 x 60 x 44 mm

Meer info & onafhankelijke tests kunt u vinden op:

http://www.coolermaster.com.hk/en/index_en.html
http://dansdata.com/coolercomp.htm#hhc001
Prijs € 49.00
systeem msi ultra aru athlon 2000+ 2x512DDR ect ect

• TDLofCC
uhuh ... NOT ...

"Zeer zware cooler voor heavy duty systemen"

Suuuuuuuuuuuuure ... je verkoopt die dingen zeker ?

Thermalright AX-7 / Alpha 8045 / Swiftech 462(dacht ik)
DAT zijn heavy duty Heatsinks.

Die coolermaster heeft maar een 60x60 fannetje ... :P

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 13:36 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Fan sterktes zijn anders. Of het is een temp gestuurde fan. Weet niet meer. Ik verwijs je naar www.papst.de. Daar staan alle specs en kun je zo zien wat het verschil is.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 19:20 schreef VeldKoe het volgende:
Dat van die V7+ is echt bullshit. Mijn combo doet het net zo goed als een 7+ op schreeuwstand. Dus..
Hier is al eens discussie over geweest. Een Alpha met stille papst koelt bijna evengoed als een V7+. Als mensen review lezen kijken ze nooit naar de verschillen.
Dat van die AX7 wil ik wel aannemen aangezien ik daar geen review van heb gelezen.
Link iemand?

Edit: Ik zie hier ook veel hoge temps met een V7+. Heb hier een Alpha + 40CFM papst. Proc: XP1600+ @ 1660Mhz 42 graden stressed. Dat red je niet met een V7+ op bijv medium (denk aan het geluid!). Met mn Delta80 er op wordt hij 38 stressed..

• TDLofCC
Die 7+ trekt dat iid niet.
Maar mijn AX-7 zekers wel ... >:)

Heb nu mijn CPU(aanvankelijk van de kamertemp, die FLINK kan oplopen met een plat dak/ramen op het zuiden/4 computers die dag/&nacht draaien) tussen de 35-40C idle

Stressed 48C met kamertemp rond de 29-30C

LEKKER warm dus die kamer ... zuigt echt voor OC-en.

k heb deze heatsink van Smokey the Bandit en die had ook betere tempz dan de alpha 8045.

edit:

Linkie naar test op overclockers.com
http://www.overclockers.com/articles522/index02.asp

Verwijderd

Artic cooling pro:

Afmetingen fan: 80 x 80 x 25
Afmetingen koelblok: 80 x 64 x 40
CFM waarde: 26.6
Geluid niveau : 20.8 db(A)
Gewicht : ca. 380 gram

voor maar 29 euro bij www.exile.nl

El-cheapo en koelt als een gek. En maar 20 dba.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 12:28
HA, 55 db das een boel herrie.

debeerzietzevliegen.nl

Pagina: 1