Toon posts:

Tijd attributen (Dos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege storage-problemen op een server ben ik op zoek naar het volgende:

Ik vraag me af of er vanuit dos een mogelijkheid is om de inhoud van bestanden leeg te maken zonder dat de attributen veranderen.

Het is dus de bedoeling dat de omvang van een bestand 0Kb (meer mag ok, maar zo klein mogelijk) wordt, maar dat de orginele datum/tijd (zowel created, modified en accessed!) niet verandert.

Don't ask me why, maar het heeft te maken met restore-werkzaamheden. Dit zou het een hoop vergemakkelijken B-)

Help me out please...

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Er zijn proggies waarmee je de tijd/datum e.d. kan aanpassen. Dan kan je gewoon nieuwe bestandjes maken en de tijd hiervan aanpassen naar de gewenste tijd.

Mistakes are proof that you are trying...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, hoe wil je bestanden leeg maken als ze read-only, hidden of system zijn? Dan zul je toch iig tijdelijk de attributen moeten veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om system- hidden- of Read-only-files

Het gaat in dit geval om Ghost-images op een server. We moeten ze leeg kunnen maken zonder dat de server "ziet" dat ze op een bepaalde datum gewijzigd zijn.

Als de server deze aanpassing ziet (en dat doet ie aan de hand van de modified-datum) gaat ie een nieuwe backup maken van dat bestand, waardoor die de goede backup overschrijft.

Daarom moeten we dus de inhoud wissen zonder dat de attributes wijzigen. Naderhand de juiste datum terugzetten met een proggie is dus geen oplossing

Help me, I'm stuck |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub helpen, ik kom er echt niet uit :'(