Hoi,
Ik heb een "schitterend" XML bestand ...
Als ik het bestand gewoon aanmaak op mijn PC (XMLspy) werkt het prima. Dan worden ook karakters als é etc. getoond.
Maar als ik met PHP een textfile maak (met de HTML_MIM_CLASS van hotscripts.com) en als attachment verstuur dan werkt (precies dezelfde XML file) NIET.
Hij loopt dan vervolgens vast op speciale karakters als é etc.
Heeft iemand enig idee?
Ik heb nu dus 2 exact dezelfde bestanden , waarvan 1 het wel en 1 het niet doet.
dit is de source:
Ik heb een "schitterend" XML bestand ...
Als ik het bestand gewoon aanmaak op mijn PC (XMLspy) werkt het prima. Dan worden ook karakters als é etc. getoond.
Maar als ik met PHP een textfile maak (met de HTML_MIM_CLASS van hotscripts.com) en als attachment verstuur dan werkt (precies dezelfde XML file) NIET.
Hij loopt dan vervolgens vast op speciale karakters als é etc.
Heeft iemand enig idee?
Ik heb nu dus 2 exact dezelfde bestanden , waarvan 1 het wel en 1 het niet doet.
dit is de source:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <!DOCTYPE makelaar [ <!ELEMENT makelaar (object)*> <!ELEMENT object (plaats, straat, omschrijving, soort, prijs, toevoeging)?> <!ELEMENT plaats (#PCDATA)> <!ELEMENT straat (#PCDATA)> <!ELEMENT omschrijving (#PCDATA)> <!ELEMENT soort (#PCDATA)> <!ELEMENT prijs (#PCDATA)> <!ELEMENT toevoeging (#PCDATA)> ]> <makelaar> <object> <plaats>Spijkenisse</plaats> <straat>Vuursteenkreek 12</straat> <omschrijving>Royale goed onderhouden 5 kamer eengezinswoning met dakkapel en fijne beschutte tuin met dubbele berging, gelegen op het zuid westen. Indeling: entree, hal, toilet, trapopgang, ruime tuingerichte woonkamer met toegang naar tuin, royale half open keuken met hoek keukenopstelling voorzien van o.a. koelkast, keramische kookplaat en dubbele spoelbak. De begane grondvloer is geheel voorzien van een lichte laminaat vloer. 1e Verd.: overloop, badkamer met douche cabine, 2e toilet en wastafel e.e.a. geheel betegeld, drie slaapkamers (welke aan de achterzijde zijn vergroot d.m.v. dakkapel). Vaste trap naar 2e verdieping met overloop alwaar voorziening voor wasmachine en droger, aparte bergruimte met combiketel 1996 , royale 4e slaapkamer met Velux raam. Ook de 1e en 2e verdieping zijn grotendeels voorzien van laminaat. Deze rond 1982 gebouwde en goed geïsoleerde woning is gelegen op 116 m² eigen grond. Interieurfoto's en plattegrond zijn op ons kantoor ter inzage aanwezig. Oplevering In overleg (met als richtlijn derde kwartaal 2002) </omschrijving> <soort>vraagprijs</soort> <prijs>€ 149.900</prijs> <toevoeging>k.k.</toevoeging> </object> <object> <plaats>Spijkenisse</plaats> <straat>Yukonstraat 23</straat> <omschrijving>Zeer royale 5 kamer eengezinswoning met riante woonkamer (vergroot d.m.v. uitbouw over de volle breedte), dakkapel en parkeerplaats op eigen erf, gelegen op loopafstand van scholen, winkels, openbaar vervoer en recreatiegebied. Indeling: entree, hal, woonkamer (ca. 45 m²) met schuifpui en open haard (gas), de keuken aan de voorzijde is voorzien van o.a. gascomfort, koelkast, oven, vaatwasser en ruime trap/proviandkast, tussenhal met toilet (geheel betegeld) en trapopgang. 1e Verd.: drie slaapkamers, nette badkamer met hoek ligbad, wastafel met meubel, 2e toilet e.e.a. geheel betegeld. Vaste trap naar 2e verd. met voorzolder alwaar w.a., combiketel en mechanische ventilatie unit en royale 4e slaapkamer. Deze verdieping is aanzienlijk vergroot door (kunststof) dakkapel over vrijwel de volle breedte, de vloeren zijn grotendeels voorzien van laminaat. Deze rond 1986 onder GIW gebouwde en goed geïsoleerde woning (geheel dubbele beglazing, vloer-, gevel- en dakisolatie) is gelegen op 146 m² eigen grond met de achtertuin op het westen alwaar een dubbele berging en achterom. Interieurfoto en platte grond zijn op ons kantoor ter inzage aanwezig. Oplevering: thans naar verwachting medio 2003. </omschrijving> <soort>vraagprijs</soort> <prijs>€ 189.900</prijs> <toevoeging>k.k.</toevoeging> </object> </makelaar> |