A7v266-E Jumper instellingen

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Nog maar een keer een poging wagen om dit bordje stabiel te krijgen....

Heeft iemand nog tips voor de jumper instellingen voor dit bord?
Mijn bord was bijvoorbeeld fabriek af ingesteld op een i/o voltage van 2,8 terwijl dit volgens de manual 2,65 moet zijn. En welke jumpers moet ik nou wel of niet omzetten voor een athlon xp 1900+ processor?

Het ding blijft gewoon instabiel, alles al getest, geheugen getest etc etc etc maar kom nog niet echt veel verder.... :'(

Someone help please.........

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
In het midden zit ergens een blauw blokje met 4 schaklaartjes, die allemaal naar beneden zetten, dan kun je in de bios je voltage instellen....

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

die bios heb idd bij fabrieksinstellingen een minimaal voltage van 2.8.. een simpele bios upgrade kan echter ervoor zorgen dat het minimum lager wordt.. het programma ASUS UPDATE op de bijgeleverde cd-rom doet het automatisch voorje onder windows :z
<tevens krijg je er dan een optimal sttings dingetje bij enzo>

• joost1
En wat is aanbevolen, 2.8 v of lager?
Misschien dat het voltage ook te maken heeft met de instabiliteit van het systeem...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een voeding heb je? Instabiliteit kan ook zijn veroorzaakt door een brakke voeding. Verder kan het ook aan het geheugen liggen. Laat eens een dagje Memtest86 draaien en rapporteer de resultaten hier :)

• joost1
Zit net een nieuwe voeding in (350 watt) weet zo ff niet wat voor merk, maar mijn vorige a7v met duron 750 draaide hier perfect op!

Gisteren memtest een hele tijd laten draaien, geen problemen gevonden.
Now what? :?
Pagina: 1