voor- en nadelen van een compleet dvd set

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
wat zijn nou precies de voor en/of nadelen van zo'n compleet dvd set?

bv deze:
Afbeeldingslocatie: http://213.196.31.35/images/products/homecinemasystems/pioneer/1011868131831nsdv88_detailpage.jpg

tov een losse componenten set?

Verwijderd

voordeel:
-staat mooi
-neemt weinig ruimte in

nadeel:
-voor het geld kan je meestal beter losse componenten kopen
-kan het later moeilijk upgraden
-zitten vaak slechte speakers bij

dit schoot me zo 1-2-3 ff tebinnen :)

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Hé, die heb ik !
Zit er idd erg mooi uit, daarom deze gekocht.
Prima geluid, speelt DVD's, CD's en ook MP3-tjes gebrand op CD.

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:59 schreef Hammer31 het volgende:
Hé, die heb ik !
Zit er idd erg mooi uit, daarom deze gekocht.
Prima geluid, speelt DVD's, CD's en ook MP3-tjes gebrand op CD.
het klinkt ongetwijfeld best aardig, maar heb je hem wel is vergeleken met een losse componenten set :?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 14:00 schreef B-100 het volgende:

[..]

het klinkt ongetwijfeld best aardig, maar heb je hem wel is vergeleken met een losse componenten set :?
dat is dus idd de hamvraag..... ik heb losse componenten en dat klinkt geweldig, nu wil mijn zus ook wel zoiets en die zit dus van die complete sets in de block folder staan enzo.

Ik mag aannemen dat de meeste sets gewoon een tuner met dvd speler zijn. (meer heb je inweze ook niet nodig....) maar de boxen die daarbij horen, daar twijfel ik nogal aan.

Verder schijnen ze wel alles te hebben: DTS en DD enzo.

Verwijderd

ik geloof best dat er best een aardig geluid uitkomt, maar ik ben bijna zeker ervan dat je voor ongeveer hetzelfde geld een betere set componenten kan kopen, en die kan je later altijd nog uitbreiden/upgraden..

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 14:10 schreef B-100 het volgende:
ik geloof best dat er best een aardig geluid uitkomt, maar ik ben bijna zeker ervan dat je voor ongeveer hetzelfde geld een betere set componenten kan kopen, en die kan je later altijd nog uitbreiden/upgraden..
dat is dus ook een reden om voor los te gaan ja!
Ik moet met mijn zus nog maar eens gaan kijken.

Verwijderd

vrouwen hebben het meestal meer op zo'n lekker klein setje, ff ompraten dus :Y)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 15:08 schreef B-100 het volgende:
vrouwen hebben het meestal meer op zo'n lekker klein setje, ff ompraten dus :Y)
Dat ligt in de planning! ;) Aan de andere kant waarom zou ik ze meer geld uit de zak kloppen dan nodig is....... het zijn niet van die fanatieke film kijkers (alhoewel....)
Nadeel is natuurlijk ook dat die complete sets niet regiovrij zijn.......

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 28 juni 2002 14:50 schreef Magic666 het volgende:

[..]

dat is dus ook een reden om voor los te gaan ja!
Ik moet met mijn zus nog maar eens gaan kijken.
Nou, ik weet niet wat zo'n setje kost, maar ik schat zo rond de 700 pleuro. Daar heb je dus geen surround-amp, dvdspeler, en 5 goede luidsprekers en een sub voor. Voor een goede surround amp ben je al rond 700 pleuro kwijt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:03 schreef Baklap het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet wat zo'n setje kost, maar ik schat zo rond de 700 pleuro. Daar heb je dus geen surround-amp, dvdspeler, en 5 goede luidsprekers en een sub voor. Voor een goede surround amp ben je al rond 700 pleuro kwijt.
ok, maar je kan altijd nog upgraden, en eventueel wat rondkijken op de 2dehandsmarkt kan ook geen kwaad. je kan altijd nog beginnen met alleen een surround amp, een dvd speler en 2 fronts. koop je er later gewoon 2 rears, een center en een sub bij, dan heb je een set waar je veel meer en langer plezier van gaat hebben :7

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:21 schreef Magic666 het volgende:

[..]

Dat ligt in de planning! ;) Aan de andere kant waarom zou ik ze meer geld uit de zak kloppen dan nodig is....... het zijn niet van die fanatieke film kijkers (alhoewel....)
Nadeel is natuurlijk ook dat die complete sets niet regiovrij zijn.......
als je een goede set koopt kan je die gelijk ook als redelijk goede cd speler gebruiken! koop er 2 leuke fronts bij en het klinkt een stuk beter als zo'n setje hoor, dat is iets wat wel vast staat.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor wat losse componentjes kan je misschien eens naar de Denon AV - F100 ( http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1132 ) kijken, leuk apparaat en aardig geprijsd.

Edit: En een KEF HTS2001 speakerset ( http://www.kef.com/products/hometheatre/hometheatre.html) is wel leuk daar bij en goede kwaliteit.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Die setjes die in het begin uitkwamen hebben geen digitale out en in.

Ik heb zelf zo'n setje van Panasonic. Een van de eersten en helaas kan ik daar geen gebrande cd's of mp3-tjes mee afspelen. ook geen digitale in zodat ik mijn pc niet op de versterker kan aansluiten. (dolby digital- Ik heb hem nu op prologic staan).

Kwa geluid is het best goed. Alleen kun je dolbydigital alleen maar met dvd's gebruiken of je moet een sat receiver hebben met een digital out zodat je sommige films op tv ook met dolby digitalgeluid kunt horen. Via de kabel kun je voorzover ik weet geen films met dolby digitalgeluid horen.

Ik heb mijn huidige setje al meer dan 2 jaar en heb er verder geen problemen mee gehad.
Allen jammer van die dig-in/out en van de mp3 en cdr's.
Boxen zijn oke als je gewoon goed geluid wilt horen.
Ben je een audiofreak en moet alles perfect en zuiver zijn dan kun je beter de componenten loskopen.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:23 schreef eNaSnI het volgende:
Voor wat losse componentjes kan je misschien eens naar de Denon AV - F100 ( http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1132 ) kijken, leuk apparaat en aardig geprijsd.

Edit: En een KEF HTS2001 speakerset ( http://www.kef.com/products/hometheatre/hometheatre.html) is wel leuk daar bij en goede kwaliteit.
Weet je de prijzen ook van die boxjes?

Verwijderd

nogmaals ik ben wel van mening dat een setje in 1 erg mooi eruitziet meestal dus mocht je dat belangrijk vinden moet je er gewoon ee kopen alleen qua (geluids) kwaliteit kan het beter... is dus maar niet waar je prioriteiten liggen!

Verwijderd

Voor surround zijn die setjes best goed, voor muziek is het niet veel. In winkel wel eens naar die set geluisterd, ik mis toch altijd een stuk bij die sets. Vaak een 'gat' tussen de satelieten en de sub.

Verwijderd

Ik heb hier een Sony Dav-s300 ofzo, en het geluid is idd niet geweldig, maar voor het geld (was toen 1500 piek ofzo) is het hardstikke mooi :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
de reacties lezende kom ik tot de conclusie dat het geluid toch vrij slecht is van dat soort setjes.....
Opzich heeft ze wel aardige boxen (Jamo) om het eerste jaar door te komen, dus zou ze nu eerst een receiver en dvd speler hoeven kopen.

Goede boxen kan dan wat later.
Bedankt voor de reacties ik ga morgen ff met mijn zus babbelen! ;)

Verwijderd

ok, dan heb je het geld om een amp en dvd speler+kabels te kopen, moet lukken :Y)

suc6

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Een paar uitzonderingen om de regel te bevestigen

Afbeeldingslocatie: http://www.classik.com/images/movie.jpg

Leverbaar in 5 kleuren

Afbeeldingslocatie: http://www.tagmclarenaudio.com/products/aphrodite/images/big.jpg

> 200 mph

Afbeeldingslocatie: http://www.taelektroakustik.de/images/k_system/k6_front.gif

Geen rammeltjes en kraakjes

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb nog zon kef lookalike setje.

Alles actief, kan zo op de dvd speler. Zit nog nieuw in doos.
Mag weg voor 350 euro. En das een koopje.. Nieuw is normaal 500 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/17862.jpg

mail anders maar

Verwijderd

Ik denk dat je een heel goed een globaal onderscheid moet maken bij vrouwen(ook bij mannen)en dan vooral met Zussen :) :

1: Ze hebben er verstand van en willen graag zelf wat beslissen wat te nemen gaan kijken ...
2. Design komt op de eerste plaats.. geluid als 2st
3. Ze willen wat moois maar weten niet wat te kopen.

Ik denk dat jou zus een 2/3 tje is.. veel waarde hecht ze niet aan de kleine geluidsverschillen... als je er maar een thuisbios mee bouwt en er lekker mooi en vooral klein is...

Mijn advies... neem gewoon lekker een complete set en niet losse componenten... Tis een heel karwei om iets matchend bij elkaar te krijgen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 11:18 schreef Pauluz het volgende:
Ik denk dat je een heel goed een globaal onderscheid moet maken bij vrouwen(ook bij mannen)en dan vooral met Zussen :) :

1: Ze hebben er verstand van en willen graag zelf wat beslissen wat te nemen gaan kijken ...
2. Design komt op de eerste plaats.. geluid als 2st
3. Ze willen wat moois maar weten niet wat te kopen.

Ik denk dat jou zus een 2/3 tje is.. veel waarde hecht ze niet aan de kleine geluidsverschillen... als je er maar een thuisbios mee bouwt en er lekker mooi en vooral klein is...

Mijn advies... neem gewoon lekker een complete set en niet losse componenten... Tis een heel karwei om iets matchend bij elkaar te krijgen.
2/3 idd! ;)

Bij pielanen in Gouda hebben ze een mooie aanbieding zag ik!
Pioneer DV 350 (gestripte 444)
Pioneer receiver (DTS/DD)
Pioneer 5.1 boxenset

Dat alles voor 749......

hmmmmm is wel wat voor mijn zus! Ik ga zo naar haar toe, beetje geld uitgeven! ;)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48
Kheb zelf een losse set en klinkt beter dan een complete set, maar voor het geld wat je tegenwoordig kwijt bent voor een alles in 1 pakketje is het niet eens zo verkeerd.
Alles staat op elkaar afgestemd, ze kunnen dus niet veel verkeerd doen wat instellingen betreft.
Ik zeg maar zo het kan altijd beter maar pak een beetje merk dan kan het eigenlijk niet eens zo verkeerd.B-)

Mijn profiel op Discogs

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Ze heeft bij Pielanen (www.pielanen.nl) de aanbieding van Pioneer gekocht. Dinsdag of woensdag gaan we het ophalen en aansluiten.
Pagina: 1