Nieuwe harde schijf (80 gb of 60 gb)

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Na dat mijn 30 gb Seagate 7200 toeren zn ruimte wel een beetje overvol is geraakt wil ik graag een nieuwe.
Dus ik heb gezocht !

- Seagate Barricuda IV
Gelezen dat deze de stilste is, maar ook de warmste en niet de best presterende
- Maxtor D740X
Niets over gelezen. Maar maxtor is toch een van de beter merken
- Ibm 120 GXP
- Western Digital met 8 mb cache

Welke is nu de best in :

*Prestatie
*Minst warm
*Snelste
*Stilste

Ik denk dat meer mensen hier wat mee kunnen, dus laat het topic hopelijk openblijven.

*Ik heb gezocht voor dat ik dit topic opende

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
http://www.tweakers.net/reviews/303/2
Harde schijf: Maxtor D740x, 80GB € 117,-

In veel tests komt deze nieuwe generatie van Maxtor hardeschijven als één van de snelste uit de bus en daarnaast is ie ook nog erg stil. Deze schijf beschikt over een ATA133 interface en twee platters van 40GB waardoor hij minder warm wordt dan schijven met meerdere platters. Er zijn twee versies; één met een lager- en een met vloeistofrotatie, maar de laatste blijkt moeilijk verkrijgbaar te zijn in Nederland, alhoewel die nog stiller schijnt te zijn.

Human Bobby

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, ik snap dat je gezocht hebt enzo, vandaar ook al je conclusies..

Maar de vraag welke nou het beste is: Daar ga je gewoonweg niet uitkomen..

Ik quote even een stukje uit de faq:
Dit is helaas een vaak gestelde vraag, waar bijna nooit een goed antwoord op komt. In dit soort topics krijgt de topicstarter zeer veel verschillende goed bedoelde adviezen, maar schiet hier uiteindelijk niks mee op. De beste manier om uit te zoeken wat voor hardware je kunt kopen is gewoon om wat reviews te zoeken, bijvoorbeeld op www.tweakers.net. Verder kun je via de search zoeken naar problemen met bepaalde merken / types..
Overigens zou ik eerst even beginnen met het stellen van prioriteiten: Wat vind je belangrijker.. Snelheid, betrouwbaarheid, stilte etc?
Als je van daaruit redeneerd kom je vanzelf bij de voor jou aantrekkelijkste schijf..
Kijk bijvoorbeeld ook eens op www.storagereview.com. Dan kun je van de verschillende hdd's ook nog de geluidsproductie etc. vinden.

succes.

Dit topic is gesloten.