Hallo,
met een array lees ik alle bestanden uit een dir. Deze array wordt gevuld en gesorteerd op asc volgorde.
Nu lees die een tabel uit. Na 4* <td> moet hij automatisch een </tr> uitlezen en met een nieuwe row <tr> beginnen.
Na 4 kolommen en 5 rijen (20 cellen) moet die automatisch een </tr> en het einde van de tabel </table> geven.
Nu heb ik dit als volgt geprobeerd op te lossen:
Maar hij doet het niet. Hij leest wel allemaal <td> uit maar geen </tr> en </table> 's
Wat doe ik niet goed en wat moet er anders.
met een array lees ik alle bestanden uit een dir. Deze array wordt gevuld en gesorteerd op asc volgorde.
Nu lees die een tabel uit. Na 4* <td> moet hij automatisch een </tr> uitlezen en met een nieuwe row <tr> beginnen.
Na 4 kolommen en 5 rijen (20 cellen) moet die automatisch een </tr> en het einde van de tabel </table> geven.
Nu heb ik dit als volgt geprobeerd op te lossen:
PHP:
1
| <? echo "<table>\n"; echo "<tr>\n"; $open = opendir("pictures/lasershow"); $i=0; while ($bestanden = readdir ($open) ) { if(($bestanden<>".") AND ($bestanden<>"..") AND ($bestanden<>"thumbnails") AND (substr($bestanden,-3)=="jpg")){ $bestandslijst[$i] = $bestanden; $i++; } } closedir($open); sort($bestandslijst); for ($i=0;$i<count($bestandslijst);$i++) { $count++; echo "<td>\n"; echo $bestandslijst[$i] . "</td>\n"; } if ($count % 5 == 0) { echo "</tr><tr>\n"; } if ($count % 20 == 0) { echo "</tr></table>\n"; } ?> |
Maar hij doet het niet. Hij leest wel allemaal <td> uit maar geen </tr> en </table> 's
Wat doe ik niet goed en wat moet er anders.