[ASP] Download vanuit database wil niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb echt alles al geprobeerd en getest, maar het wil maar niet lukken om een bestand vanuit een MSSQL database te downloaden met ASP/JScript via ADODB, en dan in Internet Explorer.

Dit is de foutmelding die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: http://www.thany.org/screenshots/Screenshot270.gif
(let ff niet op de url en host waar het vandaan komt... das intranet, dus dat klopt wel)

En dit is m'n code:
code:
1
2
3
4
5
6
Response.Buffer = true;
Response.AddHeader("Content-Disposition",
             "attachment; filename=\"" + rs("Filenaam").Value + "\"");
Response.ContentType = rs("ContentType").Value;
Response.BinaryWrite(rs("Data").Value);
Response.End;

Die rs("ContentType").Value en rs("Data").Value enzo kloppen natuurlijk allemaal als een bus, want ik kan het gewoon downloaden met *alle* browsers, *behalve* IE.

De reden dat ik quotes om de filenaam zet in de content-disposition header, is omdat dat gewoon moet van de betreffende RFC.

edit: Ik ontdek net dat het probleem alleen optreedt als de link direct ingetypt wordt, en niet als er *waar dan ook* op de link geklikt wordt. Net alsof het iets met HTTP_REFERER te maken heeft, maar daar doe ik in de code dus niets mee.

日本!🎌

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Werkt het wel zonder de " om de filenaam heen?

Exact expert nodig?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik kan zelfs de hele content-disposition header weglaten, dan werkt het nog even slecht. Maar ik heb het maar ff voor de gein geprobeerd, maar ook zonder de " om de filenaam heen werkt het niet.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Verder niemand een idee wat het kan zijn?

日本!🎌

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Als je een file van harddisk leest en uitspuugt, werkt het dan wel? En zo ja, als je de data naar file stuurt, en die dan naar de client spuugt, werkt het dan?
Ik kan niks zinnigs verzinnen verder, je code is zo'n beetje hetzelfde als wat ik gebruik om pdfjes naar de client uit te spugen, alleen lees ik die in vanaf hdd en niet uit de db. Mjah zolang je db veld blob is is het binaire data dus lijkt me dat er geen verschil in mag zitten...

Exact expert nodig?

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Je kan ook in telnet proberen de file van de webserver te halen. Dan kan je zien welke header en output er werkelijk gegeven wordt.

• Wiggert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 18:34
Ben ik ook tegenaangelopen.. Bij mij kwam het omdat ik een database foutmelding kreeg. Check eerst even of je recordset daadwerkelijk bestaat en dat je de juist data opvraagt (stel dat het veld data niet bestaat, of foutgetyped is kom je daar nooit achter).
Pagina: 1