De vraag in m'n onderwerp lijkt me duidelijk. Ik heb natuurlijk wel eerst zelf naar het antwoord gezocht. Maar kan alleen ascii tabellen vinden waar afkortingen in staan. Daarin in is bijvoorbeeld spatie --> SP. Maar ik weet dus niet welke afkorting voor en enter gebruikt wordt.
Verwijderd
van http://www.casema.net/~awfhoog/ascii.htmDe codes van 0 t/m 31 zijn eigenlijk gereserveerd voor systeem-besturing. Code nr. 13 staat bijvoorbeeld ook voor het Enter-commando. Code nr. 27 staat voor het Escape-commando. Het hangt van de situatie af, of de karakters 0 t/m 31 als besturing of als teken worden gebruikt. Deze karakters worden doorgaans gebruikt voor de communicatie tussen PC en printer via de parallelle poort.
\n = LF = 10
\f = FF = 12
\r = CR = 13
\n \f \r is uiteraard de escape sequence waarmee je deze tekens in de meeste talen kunt gebruiken. Dit kan je trouwens vinden in zowat elke language specification of reference..
Onder Microsoft Windows is een line-terminator "\r\n" onder Unix/Linux is een line-terminator alleen '\n'. Onder het oude MacOS was het '\r', maar ik weet eigenlijk niet hoe dit in MacOS X zit.
Een line-terminator is iets anders dan een newline, want \n staat namelijk bekend als de newline (line feed). \r (CR) staat bekend als 'return'.
\f = FF = 12
\r = CR = 13
\n \f \r is uiteraard de escape sequence waarmee je deze tekens in de meeste talen kunt gebruiken. Dit kan je trouwens vinden in zowat elke language specification of reference..
Onder Microsoft Windows is een line-terminator "\r\n" onder Unix/Linux is een line-terminator alleen '\n'. Onder het oude MacOS was het '\r', maar ik weet eigenlijk niet hoe dit in MacOS X zit.
Een line-terminator is iets anders dan een newline, want \n staat namelijk bekend als de newline (line feed). \r (CR) staat bekend als 'return'.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Werk met VB (Visual studio 6). Hier werken \ niet dus moet ik het met de ascii code doen. Ik bedank jullie weer voor de nuttige info.
in delphi moet je een nieuwe regel maken door #10#13 te doen.Op vrijdag 28 juni 2002 17:41 schreef FD-man het volgende:
meestal toch ascii nummer 13 gevolgd door nummer 10?
In de Unix wereld moet 1 van die 2 weg.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
Gebruik de constant vbCrLf of vbNewLineOp vrijdag 28 juni 2002 17:16 schreef Helerion het volgende:
Werk met VB (Visual studio 6). Hier werken \ niet dus moet ik het met de ascii code doen. Ik bedank jullie weer voor de nuttige info.
Pagina: 1