Toon posts:

Netwerkverbinding met wachtwoord (poging 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik vrees dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest, vandaar slotje.

Situatie:
10 lokaties, 65 PCs, 200 gebruikers, geen domein.

De PCs melden zichzelf automatisch lokaal aan.

Wat ik wil dat er gebeurd, is dat Windows om een loginnaam en wachtwoord vraagt om daarmee een netwerkverbinding naar een internet-IP te maken.

Het verbinding maken met dat internet-IP lukt wel, maar als ik dan opnieuw opstart, heeft hij de login en het ww onthouden. Hij moet daar bij het opstarten elke keer om vragen. (Ivm centrale data-opslag per gebruiker op server in Amsterdam).

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je wilt dus gewoon dat er een netwerkdrive (share op server) gemapped wordt op de client pc afhankelijk van de login ?

Dan kan je gewoon met een logon script.
Zie bv KiXtart

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

je bedoelt niet dat je W2K clients nu zo staan dat ze automagisch inloggen bij aanzetten ?
Die optie kun je namelijk simpel uitzetten.

* Koffie snapt er eerlijk gezegd nog steeds weinig van

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 13:41 schreef Predator het volgende:
Je wilt dus gewoon dat er een netwerkdrive (share op server) gemapped wordt op de client pc afhankelijk van de login ?

Zie bv KiXtart
Juistem, zoiets. Ik ga dat Kixtart effe uitproberen, bvd.

edit:

Alleen dus niet afhankelijk van de login van Windows (de gebruiker wordt automatisch lokaal aangemeld met een algemene naam en ww) maar een "aparte" login, speciaal voor die netwerkverbinding, ivm de rechten.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 13:41 schreef Predator het volgende:

Zie bv KiXtart
Die functie zit ook gewoon in W2K.

Open de user manager mmc -> Bij de 'User properties', op het tabblad 'Profile' staat een kopje genaamd 'home folder'. kan je de share voor de desbetreffende user opgeven, en desnoods direct aan een driveletter mappen.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 juni 2002 14:06 schreef DV het volgende:

[..]

Juistem, zoiets. Ik ga dat Kixtart effe uitproberen, bvd.

edit:

Alleen dus niet afhankelijk van de login van Windows (de gebruiker wordt automatisch lokaal aangemeld met een algemene naam en ww) maar een "aparte" login, speciaal voor die netwerkverbinding, ivm de rechten.
Je kan met kix ook wel om input van de gebruiker vragen :)
Op vrijdag 28 juni 2002 14:16 schreef Happy_On_MDMA het volgende:

[..]

Die functie zit ook gewoon in W2K.

Open de user manager mmc -> Bij de 'User properties', op het tabblad 'Profile' staat een kopje genaamd 'home folder'. kan je de share voor de desbetreffende user opgeven, en desnoods direct aan een driveletter mappen.
Ja maar enkel 1 share :)

+ hij wil het dus nu blijkbaar ook niet met domein login

PS: ik vind het wel nog een rare manier :P

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 14:33 schreef Predator het volgende:

[..]

Ja maar enkel 1 share :)
Klopt, maar lekker wel een 'share' die je niet met andere users hoeft te delen ;) (hé, kijk nou! Een taal-paradox? :?

Wil je er meer: scriptje (is naam 'scriptje' niet eens waard; 'Commandotrein' past beter :) ) maken dat met login of als snelkoppeling draait, en 't commando 'NET USE' met '%USERNAME%' variabele draaien. Geef je een '*' op als pw: '\\computername\share | *' vraagt ie ook nog eens om een pw; Zelfde *-truukje werkt ook met '/USER' switch.
En moet de computer na afloggen/afsluiten de connectie wissen: '/PERSISTENT:NO'
+ hij wil het dus nu blijkbaar ook niet met domein login
Domein is overigens niet nodig op die manier - wel voor iedere gebruiker van de desbetreffende computer een lokaal useraccount.

/me vraagt zich eigenlijk af hoe meneer de topicstarter de softwareinstallatie en dergelijke doet met zo'n semi-Nike-netwerk.. ;)

Zat me net ook te bedenken (heb vorige topic-die met 't slotje :D - niet gelezen..): bedoelt de TS soms dat de computers 'altijd' ingelogd zijn met een gezamelijk account - en dat iedere gebruiker die data wil saven op z'n share een un+pw moet opgeven dat na een X aantal minuten weer wordt 'vergeten' of iets dergelijks? (Dat wordt lachen als een user gaat werken in een Word doc. dat hij opent/opslaat op de share, en hij/zij doet effe een bakkie...)
PS: ik vind het wel nog een rare manier :P
Dat moet je maar eens aan een zekere B. Gates vertellen ;)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 juni 2002 19:09 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
Dat moet je maar eens aan een zekere B. Gates vertellen ;)
Naar ik lees wil hij dus NAAST de gewone login nog een extra login scherm waarin user/pass gevraagd.
Dus NIET adv de gewone username.

Dat (dus 2x verschillende logins) vind ik maar een rare manier van werken.
Daar heeft Bill helemaal niets mee te maken.
Integendeel... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:18 schreef Predator het volgende:

[..]

Naar ik lees wil hij dus NAAST de gewone login nog een extra login scherm waarin user/pass gevraagd.
Dus NIET adv de gewone username.
[Realitycheckmodus]

Effe voor de duidelijkheid: Automatisering e.d. was toch oorspronkelijk bedoeld om, door allerhande nodeloze zaken door computers af te laten handelen, het werk voor de mens lichter en beter gestroomlijnd te maken? Met als achterliggende gedachte dat je je dan beter kon focussen op de zaken die er wel toe doen, toch? :?

Lijkt mij dat dit niet zo erg 't geval gaat wezen bij deze 200 gebruikers... :)

[/Realitycheckmodus]
Dat (dus 2x verschillende logins) vind ik maar een rare manier van werken.
/me heeft 'n Oh, bedoelde je dat -gevoel

Ik denk dat dat misschien zelfs nog een understatement is. :D

Aan de Topicstarter:

Herdenk je plan, doe dat nog een paar keer, verplaats je vervolgens in het hoofd vd gebruiker en voer een gedachte-experiment uit. Wat doet ie vanaf het moment dat ie de computer opstart, wat moet ie doen om dingen remote op te slaan etc.

Bedenk dan of je dat ook thuis op je eigen pc zou verdragen.

offtopic:
[quote]
Daar heeft Bill helemaal niets mee te maken.
Integendeel... ;)
[/quote]

[edit]
Laten we dat ook lekker zo houden..
[/edit]

Rule number one: If in doubt, blaim Bill.. :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 28 juni 2002 21:10 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
Topicstarter moet er maar eens over nadenken om over te gaan op een domeinstructuur.
Zodat de toegangsrechten centraal beheert worden :)

Want zoals je zelf al zegt 2x inloggen slaat nergens op.

Verwijderd

Ik zit hier met precies het omgekeerde! 1 user met WinXP moet, nadat hij is ingelogd in XP, tevens voor elke mapped-drive zijn username en password ingeven. Anders kan hij de files daarop niet benaderen. Ik weet niet hoe ik dit aangezet heb (als ik dat al gedaan heb) maar hoe krijg ik het weer uit :?

De user heeft 4 mapped drives, als hij bij 1 zijn gegegevens invult dan verdwijnen ook bij de andere drives de rode kruisjes.

Any ideas?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Any ideas?
Ja .. zelf een topic starten.
Je kickt een topic van eren half jaar omhoog omdat je een probleem hebt wat er ergens op lijkt.
Vervolgens zal je zien dat er eerst 2 dagen op de oude berichten gereplyed wordt, iedereen verdoet z'n tijd, en niemand schiet er iets mee op.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.