Toon posts:

Kan ik alleen hoogte bepalen van foto's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik foto's op mijn site.
Nu wil ik graag de lengte en hoogte van elke foto met elkaar vergelijken. Maar kan alleeen de hoogte maar oproepen.
code:
1
mijnhoogte=document.all['foto1'].style.height;

verander ik height in width dan gebeurt er niks;
code:
1
mijnlengte=document.all['foto1'].style.width;

maak ik weer eens een denkfout ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

zoals ik 't nu zie heb je iig een haakje aan het eind te veel :)

verder misschien wel handig als je ff een linkje post

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, haakje vergeten weg te halen. Was stukje van een alert. Was blijven zitten bij plakken in deze topic. Heb de formule nu aangepast in topic. En linkje ? Script is maar liefst 75 Kb. Maakt deel uit van audio, foto & video script.

Verwijderd

Je weet dat het een afbeelding is, dus het is een instantie van het Image object. Dat object heeft zelf al de properties height en width, en alle afbeeldingen zijn ook nog eens te bereiken via de document.images array, wat vele malen sneller is dan document.all, zeker als je het erg veel aanroept.

Het mooiste is dus volgens mij:
code:
1
imgWidth = document.images['foto1'].width;

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 28 juni 2002 12:46 schreef Cheatah het volgende:
Je weet dat het een afbeelding is, dus het is een instantie van het Image object. Dat object heeft zelf al de properties height en width, en alle afbeeldingen zijn ook nog eens te bereiken via de document.images array, wat vele malen sneller is dan document.all, zeker als je het erg veel aanroept.

Het mooiste is dus volgens mij:
code:
1
imgWidth = document.images['foto1'].width;
Yup. Let er dan wel even op dat die eigenschappen pas beschikbaar zijn als de image volledig is ingeladen.