otherweb // the other place on the web
Als je er een exe van maakt bedoelt ie denk ik. In de oude IDE van Turbo/Borland pascal kon je een prog in-memory compilen en runnen, dus zonder een fysieke executable file te maken.Op vrijdag 28 juni 2002 12:29 schreef Zef het volgende:
Hoezo "Niet in pascal run"?
Als ik de exe file run die pascal gemaakt heeft doet het programma het niet. Maar als ik hem in pascal run doet het programma het wel.
define "Doet het niet"
Wat gebeurt er? niks? Heb je al met een berg writeln's kunnen vaststellen welke route er door je programma gelopen wordt of op welk moment hij vastloopt.
Wat gebeurt er? niks? Heb je al met een berg writeln's kunnen vaststellen welke route er door je programma gelopen wordt of op welk moment hij vastloopt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het programma is Turbo Pascal versie 7.0 van Borland geschreven.
Het programma runt wel allen hij komt dan niet voor de 2e keer in de interrupt routine. De computer is dan zo vast gelopen dat alleen een harde reset helpt.
Het programma runt wel allen hij komt dan niet voor de 2e keer in de interrupt routine. De computer is dan zo vast gelopen dat alleen een harde reset helpt.
Maak je misschien gebruik van een unit of object, die hij bij het runnen niet kan vinden? Even alle units en objecten bij je exe in 1 map knikkeren en kijken of het dan wel lukt. (Werkte bij mij nog wel eens met EgaVga units met vage lettertypen)
500 "The server made a boo boo"
Initialiseer je alle variabelen wel? Ik kan me herinneren dat de turbo debugger variabelen zelf op 0 zet dat de executable dit zelf niet doet.
Ja ik maak gebruik van de units dos, crt en een eigen geschreven unit die in de zelfde map staat.
Alle variable zijn geinitialiseer behalve de gene waar het niet uitmaakt op welk getal ze staan.
Alle variable zijn geinitialiseer behalve de gene waar het niet uitmaakt op welk getal ze staan.
Hou je ook rekening met non-reentrant procedures/functies binnen je ISR?
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Bedankt.
Toch nog een variable vergeten te initialiseeren. Nu loop de coputer niet meer vast en kun je er uit met Control-break. Alleen als hij iets schrijft wat met writeln op het scherm moet komen komt het zonder return maar met linefeed op het scherm. De return is dan vervangen door een h. Je krijt dus zo iets:
Iemand een idee hoe dat kan.
Toch nog een variable vergeten te initialiseeren. Nu loop de coputer niet meer vast en kun je er uit met Control-break. Alleen als hij iets schrijft wat met writeln op het scherm moet komen komt het zonder return maar met linefeed op het scherm. De return is dan vervangen door een h. Je krijt dus zo iets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| writeln('hallo');
writeln('hallo');
wordt:
halloh
halloh |
Iemand een idee hoe dat kan.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met ISR?Op vrijdag 28 juni 2002 13:13 schreef JayTaph het volgende:
Hou je ook rekening met non-reentrant procedures/functies binnen je ISR?
Interrupt Service Routine (je interrupt-procedure zeg maar).Op vrijdag 28 juni 2002 13:24 schreef jojo70 het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoelt met IRS?
Maar blijkbaar niet want hij deed het nu toch?
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Je kunt in je interrupt routine (ook wel ISR genoemd) geen gebruik maken van WriteLn. WriteLn maakt namelijk van DOS of BIOS functies gebruik om tekst te outputten. Veel DOS en BIOS functies zijn niet re-entrant. Dit houdt in dat ze niet aangeroepen kunnen worden als de functie nog niet beeindigd is.
Misschien als je gebruik maakt van de variabele 'DirectVideo' (zoek in de help) dat het wel werkt.
Tevens is i.v.m. dezelfde re-entrancy het gebruik van globale variabelen in ISR's ook niet aan te raden.
Misschien als je gebruik maakt van de variabele 'DirectVideo' (zoek in de help) dat het wel werkt.
Tevens is i.v.m. dezelfde re-entrancy het gebruik van globale variabelen in ISR's ook niet aan te raden.
Pagina: 1