|we live in the history of a mad man Mr. G |
lijkt mij persoonlijk niet echt betrouwbaar. Zijn en blijven dezelfde HD's waar je mee werkt.
Niks een sloot tapes met incremental backups elke dag en 1 volledige per week en ze dan over 3 of 4 weken rouleren.
Niks een sloot tapes met incremental backups elke dag en 1 volledige per week en ze dan over 3 of 4 weken rouleren.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
jah maar deze gaat maar eens per week een nachtje aan...
en het is om mijn DVD collectie die ik naar divx omgezet heb te bewaren.
tapestreamers zijn voor mij als student te duur
en de opslag cappaciteit is veel te laag..
en het is om mijn DVD collectie die ik naar divx omgezet heb te bewaren.
tapestreamers zijn voor mij als student te duur
en de opslag cappaciteit is veel te laag..
|we live in the history of a mad man Mr. G |
De prijs van een streamer valt toch wel mee....ja als je 24 GB DAT streamer wilt dan ben je veel geld kwijt.
De capaciteit van een Travan streamer is ook voldoende en is niet heel veel duurder dan een flinke harddisk
De capaciteit van een Travan streamer is ook voldoende en is niet heel veel duurder dan een flinke harddisk
Quod licet lovi, non licet bovi
HDD > HDD is natuurlijk wel een backup. Zolang er maar twee versies van hetzelfde bestand onafhankelijk van elkaar aanwezig zijn. Of HDD veilig genoeg is voor een backup is mijn antwoord: NEE.
Over hoeveel GB praten we per week? Misschien is http://www.onstream.com iets voor je?
Over hoeveel GB praten we per week? Misschien is http://www.onstream.com iets voor je?
of het moeten mijn seagate hd's zijn die al jaren trouw werk verrichten
Hoi
In de strikte def van het woord natuurlijk wel maar alles wat niet veilig genoeg is voor backup zie ik niet als backup.Op vrijdag 28 juni 2002 12:43 schreef The Source het volgende:
HDD > HDD is natuurlijk wel een backup. Zolang er maar twee versies van hetzelfde bestand onafhankelijk van elkaar aanwezig zijn. Of HDD veilig genoeg is voor een backup is mijn antwoord: NEE.
Je hebt je DVD collectie geback-upped naar Divx, en je wil die Backup ook weer back-uppen ????
Gewoon op cd, cd's in een kluis/doos.
Maar ehm, ik zou gewoon mijn originele DVD's goed opbergen..
En anders idd, zo'n onstream 30 Gb drive..
Gewoon op cd, cd's in een kluis/doos.
Maar ehm, ik zou gewoon mijn originele DVD's goed opbergen..
En anders idd, zo'n onstream 30 Gb drive..
Kijk eens neer een HP colorado met een paar tapejes, dit werk als een speer op de ide aansluiting.
//niet alles hoeft nieuw te zijn//
wel de tapejes
//niet alles hoeft nieuw te zijn//
wel de tapejes
Mijn insziens zijn divx-fimlpjes idd niet echt geschikt om een backupsysteem voor te bouwen. Voor de prijs van een lege cd (0.5 euro ?) hoef je het alvast niet meer te laten, kan je beter dit kopen dan een raid5 systeem (wel veilig maar duur voor hetgene het dan maar moet doen). Duurdere en efficientere backup-systemen zijn meer voor belangrijke data op te slaan.
Wat vinden jullie van bv gewoon een systeem met 2*20 gb die aan disk-mirroring doet ? En waar iedereen van het netwerk een mapje op krijgt als backup. Persoonlijk vind ik dit een redelijk goede/goedkope/betrouwbare en redelijk eenvoudig configureerbare oplossing.
Wat vinden jullie van bv gewoon een systeem met 2*20 gb die aan disk-mirroring doet ? En waar iedereen van het netwerk een mapje op krijgt als backup. Persoonlijk vind ik dit een redelijk goede/goedkope/betrouwbare en redelijk eenvoudig configureerbare oplossing.
Verwijderd
als je geld overhebt kan je een servertje bouwen met een flinke raid5 array. ik heb zelf 300Gb raid5 op een 3ware. geweldig als je 'altijd' bij je films wilt kunnen 
en we hebben zelfs nog ruimte over
code:
1
2
3
4
| root@wkamphuis:/data/public# du -sh dvd-rip/
203G dvd-rip
root@wkamphuis:/data/public# find dvd-rip/ -iname *\.avi | wc -l
398 |
en we hebben zelfs nog ruimte over
Pagina: 1