Ik las een topic over LAZERS en toen d8 ik aan dat iritante rot ding dat ik nog in de kast had liggen: zo'n hand-lazerpennetje.
Kan je hier iets mee m.b.t. je computer ??
Verwijderd
ej dat incoon had ik altijdOp vrijdag 28 juni 2002 11:56 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Ik las een topic over LAZERS en toen d8 ik aan dat iritante rot ding dat ik nog in de kast had liggen: zo'n hand-lazerpennetje.
Je zou een schakeling kunnen maken met de laserdiode en die als hdd lampje gebruiken, alleen vraag ik me af of het nut heeft/mooi is.Op vrijdag 28 juni 2002 11:56 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Verwijderd
Ik weet niet veel van electro enzow af hoor, maar kan je hier geen transistor voor gebruiken ofzow?Op vrijdag 28 juni 2002 12:06 schreef DenniZ-X het volgende:
Ik heb ook nog zo'n ding, en eigenlijk vind ik het wel geniaalDan kun je je harddisk-led gewoon op je muur zien bijvoorbeeld.
In zo'n ding zit een simpele schakelaar die je no problem door 'iets' kunt vervangen.
Hou ons op de hoogte
Alleen is het wel zo dat die van mij iig op 4.5V werkt, en harddiskLED werkt op 1.5V. Dat zou een relais-schakeling worden, maar daar word je helemaal knetter van als je die op je HD-led-draadje aansluit.
Je ziet een lazer dus wel als je op de muur schijnt. Het licht weerkaatst dan in alle richtingen. Verder kan je zelfs de straal zichtbaar maken door wat krijtpoeder in de lucht te blazen.Op vrijdag 28 juni 2002 12:26 schreef victorvanacht het volgende:
Een laser zie je niet, want het is een gebundelde lichtstraal. (er gaat dus geen licht naar je oog)
Je ziet een laserstraal alleen als de bundel precies in je oog valt, maar dan ben je blind, en zie je de laser dus nog niet
Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500
Heeft alleen weinig nut, dan kun je de hele dag lopen blazenVerder kan je zelfs de straal zichtbaar maken door wat krijtpoeder in de lucht te blazen.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
==
hoi
Verwijderd
I served in a company of heroes.
waarom zou je zon gruwelijk ingewikkelde schakeling gebruiken als aan 1 transistor ook genoeg hebtOp vrijdag 28 juni 2002 12:31 schreef Denhomer het volgende:
Een solid state relais is voor dit doel wel ideaal
ik denk dat je wel een schema hiervan vind op www.circuitsonline.net
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
dan zie je het krijtpoeder, niet het lichtOp vrijdag 28 juni 2002 12:32 schreef Smackers het volgende:
[..]
Je ziet een lazer dus wel als je op de muur schijnt. Het licht weerkaatst dan in alle richtingen. Verder kan je zelfs de straal zichtbaar maken door wat krijtpoeder in de lucht te blazen.
mmm.. idee voor mn baasOp vrijdag 28 juni 2002 17:41 schreef ParaDot het volgende:
[..]
dan zie je het krijtpoeder, niet het licht
Verwijderd
Dude, een beetje creatief, niet alles door ons laten oplossenOp vrijdag 28 juni 2002 20:51 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
ahzo...
maar weet ook iemand hoe je em moet aansluiten ofzo ??
ik krijg em niet eens uit elkaar...
--> Hamer ???
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Verwijderd
Klasse 4 laser wel jaOp vrijdag 28 juni 2002 12:26 schreef victorvanacht het volgende:
Een laser zie je niet, want het is een gebundelde lichtstraal. (er gaat dus geen licht naar je oog)
Je ziet een laserstraal alleen als de bundel precies in je oog valt, maar dan ben je blind, en zie je de laser dus nog niet
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hih als jij de laserdiode uit de pen haalt dan heb je toch echt een probleem want dan geeft ie ook geen beam meerOp zaterdag 29 juni 2002 09:29 schreef commodore het volgende:
Als je een metalen laserpen hebt zal het moeilijk worden om daar het lasertje uit te halen, moeje al met een ijzerzaag beginnen... Je kan beter zo'n goedkoop plastic laser pointertje kopen, even het schroefje vooraan losdraaien en hij is mooi uit elkaar. Zo heb ik zelfs al eens een laser waterdicht gemaakt...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Hij geeft wel nog een beam hoor,neem het metalen cilindertje (dit is de laser diode) en het printplaatje met een drukknopje en een weerstandje. Hang dit geval een 4.5 v, druk op het knopje en je hebt een laserstraal!Op zaterdag 29 juni 2002 09:36 schreef laserguy het volgende:
[..]
hih als jij de laserdiode uit de pen haalt dan heb je toch echt een probleem want dan geeft ie ook geen beam meer