Toon posts:

Twee harde schijven parallel

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om twee harde schijven parallel te zetten en met een schakelaar tussen die twee te kiezen. Die schakelaar moet dan de spanning naar of de ene of de andere harde schijf voeren. De datakabel wordt vertakt naar beide schijven.

Iemand hier ervaring mee?

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 21:58

thaMini

Tool !!

Mag ik weten wat je daarmee wil bereiken?

Be small, act BIG.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49

Super_ik

haklust!

kun je beter anders doen, anders sloop je heel je harde schijven, je moet een schakelaar zetten tussen de select lijn, k kan wel ff opzoeken welke lijn dat is. maar je voeding ed moet je gewoon laten zitten, je kunt uiteraard alleen wisselen als de computer uit staat :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Lijkt me zo goed als een onmogelijk. Als je dan zou schakelen zou je primary master worden omgeschakeld en moet je de primary slave gebruiken. Het lijkt me dat zoiets niet kan. Probeer anders iets als RAID.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling om twee primary masters te hebben, parallel, en met een schakelaar te bepalen welke actief is. De niet actieve schijf is dan ook niet te zien voor je systeem.

Een schakelaar op de select lijn lijkt een goed idee, het enige problem dat kan optreden is de capacitieve belasting van de twee schijven op de IDE poort van het MOBO...

• Super_ik

Super_ik

haklust!

k ben al een oude elektuur voor je aan t scannen :)

8<------------------------------------------------------------------------------------

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Het lijkt mij wel handig eigenlijk. Bedoel je om zo te booten op een bepaald besturingssysteem ? Dus op schijf1 winxp en op schijf2 linux oid ?

Dat zou ik ook wel willen, * Ugchel heeft een hekel aan dual boot.

Als ik de computer aan zet wil ik nog ff drinken kunnen pakken ofzo, en dan direct beginnen. Niet nog eerst aangeven welk OS ik wil gebruiken

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Kun je niet beter op 1 van de twee schijven een bootmanager installeren?

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
ooit gehoord van een drivebay?

dan moet je wel de juiste hd insteken, maar dan moet je je in elk geval niks aantrekken van een schakelaartje dat ineens omgeflipt wordt als je aan het werken bent.

Verwijderd

Topicstarter
Twee OSen, helemaal van elkaar geschieden is oorspronkelijk de gedachte van het idee. Op zo'n manier loop je minimale risico's en kun je je schijven optimaal gebruiken.
Verder is het natuurlijk een uitdaging...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Duh, dan kan je eigenlijk net zo goed removable racks gebruiken. Dan kan je heel gemakkelijk van schijf wisselen en als je de lades goed labelt kan je ook heel snel zien welke schijf op dat moment in de computer zit.

Wanbeleid is ook beleid.

• Super_ik

Super_ik

haklust!

zie hier t prachtige layout verneukende resultaat: :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-de-gouw/hd-schak1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-de-gouw/hd-schak2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Super_Ik, dit is ook een ardige maar is meer bedoeld om de Master en de Slave om te wisselen. Hier wordt de jumper-instellingen van de schijven veranderd. Dus beide schijven blijven zichtbaar voor het systeem, maar veranderen van rol.

Ik wil twee schijven parallel zetten.

Edit: ik was te snel met mijn reactie, had alleen de eerste pagina ge-downed... Ziet er goed uit!!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

zie je figuur 2?

Verwijderd

Inderdaad, het is het aprilnummer.....

Verwijderd

Topicstarter
Product is ook commercieel beschikbaar:
http://www.industechnologies.com/IDEX_Main.html

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Volgens mij heb ik ooit ergens zoiets gelezen, maar ik weet niet waar..c't, tweakers...
Maar is een removable bracket niet iets voor jouw ? Kan je ook makkelijk verwisselen, andere schijf berg je ergens veilig op...

[/edit]
Misschien eerst maar moeten refreshen voordat ik wat ging antwoorden.. :?
[edit]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 17:19
Als je 2 schijven hebt en twee os erop. Zoals ik heb. Kan je in bios aangeven. Primary start up HDD1 zodat ie eerst schijf HDD1 op start. Wil je de andere schijf. Even veranderen in bios naar hdd2 als primary.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Misschien is deze site wat

http://www.romtecusa.com

Hier kan je 3 schijven gebruiken los van elkaar.

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1