w2k in netwerk met linuxserver en w98 bakken

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
K ik weet helaas niet precies wat de probs zijn, omdat iemand anders dat voor ons regelt (aangrenzend bedrijfje waar we ADSL verbinding mee delen). De config is ongeveer zo:
1 RH7.0 server
4 win98
1 win2k bak van mij.
Daartussen zit een 10 Mbit hubje met daarin ook een coax kabeltje voor een of andere ouwe bak... Alles ok, totdat ik een 100 MBit kaartje in mijn pc gooide (realtek) en een 10/100 Mbit hubje ertussen gooie, die ik dmv een crosskabeltje aan de andere 10 Mbit hub koppelde.
Toen kreeg een van de w98 bakken opeens geen toegang mneer tot het netwerk, maar nog wel tot het internet (dat aan die server zit trouwens). De beheerder denkt dat er een soort conflict is tussen mijn w2k bak en die linux bak omdat w2k stiekem ook servertje wil spelen. HUH???
Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is en het is niet oningewikkeld beschreven geloof ik, dus vraag maar gericht als je dr zin in hebt, ik geef wel antwoorden zover ik weet.
Bedankt voor de moeite,
Ruben

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Je systeembeheerder heeft waarschijnlijk gewoon gelijk. Makkelijke manier om te controleren: zet hem uit, en doet de rest het dan?

En is het server, of workstation? Dat maakt nogal uit.

En er is dus een PC met 100-Mbit verbinding? Heeft dat zin? En dat 10/100-hubje, wat is dat er voor een? Als je die vervangt voor een 10-mbit exemplaar, is je probleem dan weg?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Waarom is het nodig dat je er nog een hub tussen zet ?!
kan je niet alles op de 10/100 laten draaien.
(en dan voor 35 piek zo'n realtek pci NIC voor die oudere)