Als je blijft doorgaan met het achterhouden van specs of deze domweg niet bekend zijn, kan ik niet anders dan je een gesloten kast aanraden.
Een gesloten kast controleert je speakers het meeste, omdat de bewegingen daarvan opgevangen worden door een 'zak' lucht. Voordeel is dat de bouwmaten niet zo kritisch zijn, het laag redelijk diep komt en je een speaker zonder gegevens wel redelijk op de gok in een bepaald aantal liters kan duwen. Voor 2 x 13 durf ik wel 10 liter (binnenmaat!) per kast of 20 liter voor 2 voor te schrijven. Nadeel van gesloten is dat je basweergave bij 100 Hz al af gaat vallen in een zachte curve. Hoe lager de toon, hoe minder geluid er uit de box komt. Voor hele lage tonen moet je derhalve veel extra energie in de speaker pompen om de lage toon er nog met voldoende niveau uit te krijgen. Op een gegeven moment heb je geen vermogen meer over of trekt je speaker niet meer vermogen en is de max SPL bereikt. Dit gegeven maakt dat een gesloten kist minder goed belastbaar is dan een basreflex of bandpass.
Aan bandpass (alleen geschikt onder bepaalde omstandigheden en alleen voor bas) en basreflex kom je pas toe, als je gegevens hebt over je speakers. Alleen met die gegevens kan ik je een zinnige voorspelling en bouwvoorslag geven. Anders is het op de gok wat in elkaar zetten en testen, luisteren en tunen totdat het resultaat je bevalt.
Feit is dat basreflex harder gaat dan gesloten (mits je speaker geeigend is voor basreflex, dat is niet altijd zo). Het rendement ligt zo 3 db hoger dan met een gesloten kast. Voordeel is ook, dat het laag verder naar beneden doorgetrokken wordt door de baspijp en de frequentiecurve dus langer recht blijft richting 20 Hz

. Nadeel is dat onder de resonantiefrequentie van je baspoort de controle over de speakers totaal wegvalt. Onder deze frequentie hard pompen is dus je speakers een pak rammel geven. Voordeel van basreflex is dus dieper, harder, maar onder bepaalde omstandigheden juist niet (heel erg lage tonen (<30 Hz meestal).
KOm op met die info, anders wordt het gewoon gesloten voor jou.