Verwijderd
Tuurlijk is dit mogelijk...
Je kunt een layer aanpassen naar de wensen die jezelf wilt... Als dreamweaver dit niet lukt, kun je het gewoon in de code doen..
is wel een erg basic vraagje
Je kunt een layer aanpassen naar de wensen die jezelf wilt... Als dreamweaver dit niet lukt, kun je het gewoon in de code doen..
ik ben ook erg basic, ik heb er niet zo heel veel verstand van vandaar dat ik jullie (ervaren) webdesigners om hulp vraag. Er zit niet zo'n optie in als bij flash, rotate & scale bijvoorbeeld.... zoiets bedoel ik eigenlijk,Op vrijdag 28 juni 2002 11:16 schreef deurs040 het volgende:
Tuurlijk is dit mogelijk...
ik heb een pagina opgedeeld in 5 frames in het linker en bovenste frame heb ik een balk die in mekaar overloopt. In die balk wil ik links maken dmv layers, nou wil ik de tekst in die layers in die schuine balk zetten, nou wil ik dus weten hoe ik dat het beste kan doen,
wat ik al geprobeerd heb is om een plaatje te maken met daarin de tekst, die in een layer zetten en zo er een link achter zetten. kan het niet makkelijker, je zei al met een code maar welke code kan ik dan precies gebruiken?
Ik snap helemaal niets van wat je nou hierboven uitlegt...
Probeer het eens te tekenen, of post effe een screenshot iig plz.
Volgens mij wil hij tekst roteren mbv DHTML.Op vrijdag 28 juni 2002 11:22 schreef Papa Eend het volgende:
En dat kan niet.
Ik probeer het makkeljiker uit te leggen, ik heb een pagina die bestaat uit twee frames, een linker en een upper frame, er loopt een schuine balk vanuit het linkerframe naar het upperframe / zoiets maar dan schuiner.... In die balk wil ik een tekst plaatsen of liever gezegd een link. Die balk is schuin en ik moet dus een schuine layer hebben, of een schuin plaatje om die dan in die schuine balk te plaatsen..... ik weet niet of je nu een beetje begrijpt wat ik bedoel???Op vrijdag 28 juni 2002 11:22 schreef Papa Eend het volgende:
Verwijderd
De tekst roteren ? je kunt de tekst wel roteren als je alleen de tekst in een layer zet....Op vrijdag 28 juni 2002 11:23 schreef Yogho het volgende:
[..]
Volgens mij wil hij tekst roteren mbv DHTML.
En dat kan niet.
Maar is dat wij hij wil ?
Dan kan je het nog steeds niet roteren. Alleen middels IE-filters maar dat wil je niet denk ikOp vrijdag 28 juni 2002 11:27 schreef deurs040 het volgende:
[..]
De tekst roteren ? je kunt de tekst wel roteren als je alleen de tekst in een layer zet....
En rekken kan dus ook niet zonder gebruik te maken van de IE-only filters.
antwoord is dus vrij simpel: nee
(En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat je iets wilt laten animeren van het ene frame naar het andere
Bingo!!!Op vrijdag 28 juni 2002 11:27 schreef deurs040 het volgende:
[..]
De tekst roteren ? je kunt de tekst wel roteren als je alleen de tekst in een layer zet....
Verwijderd
Ok, ik begrijp wat je bedoeld...Op vrijdag 28 juni 2002 11:26 schreef kbest het volgende:
[..]
Ik probeer het makkeljiker uit te leggen, ik heb een pagina die bestaat uit twee frames, een linker en een upper frame, er loopt een schuine balk vanuit het linkerframe naar het upperframe / zoiets maar dan schuiner.... In die balk wil ik een tekst plaatsen of liever gezegd een link. Die balk is schuin en ik moet dus een schuine layer hebben, of een schuin plaatje om die dan in die schuine balk te plaatsen..... ik weet niet of je nu een beetje begrijpt wat ik bedoel???
Je maakt een layer aan, die zet je gewoon recht... bij mijn weten kun je die namelijk niet draaien...
Dan maak je van de link een plaatje (image) en die knal je in de layer. Het plaatje kun je nu rotate-en.
problem solved....i guess.....
Hoe kun je dat plaatje dan draaien in die layer??? Dit heb ik nl. al geprobeerd maar lukt me niet, en transparante background is dat m.b.v Alpha????Op vrijdag 28 juni 2002 11:33 schreef deurs040 het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp wat je bedoeld...
Je maakt een layer aan, die zet je gewoon recht... bij mijn weten kun je die namelijk niet draaien...
Dan maak je van de link een plaatje (image) en die knal je in de layer. Het plaatje kun je nu rotate-en.
problem solved....i guess.....
Zie paar posts terug. Het kan middels IE-filters, maar das niet aan te raden (werkt alleen in recente versies van IE).Op vrijdag 28 juni 2002 11:37 schreef kbest het volgende:
[..]
Weet jij een oplossing?
Andere mogelijkheid is Flash, maar lijkt me niet handig om alleen voor zoiets Flash te pakken. Bovendien wil je het ook nog eens van een frame naar een ander verplaatsen
Ik zou nog eens goed kijken waarom je het nodig hebt en of het niet anders kan.
Ja: .gif .jpgOp vrijdag 28 juni 2002 11:37 schreef kbest het volgende:
[..]
Weet jij een oplossing?
En dan nog het bewegen van het ene frame naar het andereOp vrijdag 28 juni 2002 11:40 schreef Yogho het volgende:
[..]
Ja: .gif .jpg
Dat is het probleem, die schuine balk hoort bij het logo van het bedrijf waarvan de site gemaakt moet worden, er is dus geen andere oplossing, het enigste wat misschien nog kan is om gewoon die balk in 1 frame te houden en die in flash te maken.... maar de site moet later makkelijk te bewerken zijn dus hij moet eigenlijk gewoon in HTML vandaar dat ik met frames werk en die balk opgedeeld heb in 2 stukken, iemand anders nog een oplossing???Op vrijdag 28 juni 2002 11:39 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Zie paar posts terug. Het kan middels IE-filters, maar das niet aan te raden (werkt alleen in recente versies van IE).
Andere mogelijkheid is Flash, maar lijkt me niet handig om alleen voor zoiets Flash te pakken. Bovendien wil je het ook nog eens van een frame naar een ander verplaatsen
Ik zou nog eens goed kijken waarom je het nodig hebt en of het niet anders kan.
Verwijderd
Hey, makkelijk zo'n opmerking zeg...Op vrijdag 28 juni 2002 11:36 schreef Bosmonster het volgende:
deurs040 lult
toevallig heb ik het in mijn eigen site ook zo gedaan..
maar ja als iemand zegt dat ik lul.. nou dan zal het wel maar hoor je mij hier in dit topic ook niet meer....
jammer
Er hoeft niets bewogen te worden...... het is een statisch geheelOp vrijdag 28 juni 2002 11:41 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
En dan nog het bewegen van het ene frame naar het andereGa je hem dat ook ff uitleggen
heej ik ben juist harstikke blij met je hulp (laat je niet zo opnaaien), zou je het me misschien willen vertellen??Op vrijdag 28 juni 2002 11:43 schreef deurs040 het volgende:
[..]
Hey, makkelijk zo'n opmerking zeg...
toevallig heb ik het in mijn eigen site ook zo gedaan..
maar ja als iemand zegt dat ik lul.. nou dan zal het wel maar hoor je mij hier in dit topic ook niet meer....
jammer
he, dat dacht ik nou ook.Op vrijdag 28 juni 2002 11:36 schreef Bosmonster het volgende:
deurs040 lult
napraten en brallen...
Geef die jongen dan een linkje naar het document op je site wat je bedoeld, of post wat code.
ik bedoel; je lult alsof je het uitgevonen hebt maar concrete voorbeelden, ho maar.
ik ruik een kloon van haha, ll0ll of de_das ofzo...
jammer he, dat hij nu uit het topic isOp vrijdag 28 juni 2002 11:36 schreef Bosmonster het volgende:
deurs040 lult
DUS: Geen text, maar een plaatje met letters.. Die letters zet je scheef mbv een tekenprogramma en sla je op als .gif met een transparante background...
Moet ie over meerdere layers, dan moet je dus 2 helften maken van dat plaatje en mbv tabellen en/of CSS op de goede positie zetten in het frame zodat ie precies over dat schuine balkje ligt..
Zo iets?
Ik vindt het nog steeds vaag en dus post ik ook ff wat al een paar keer eerder is gezegd:
Post ff een screeeeendump!!
Moet ie over meerdere layers, dan moet je dus 2 helften maken van dat plaatje en mbv tabellen en/of CSS op de goede positie zetten in het frame zodat ie precies over dat schuine balkje ligt..
Zo iets?
Ik vindt het nog steeds vaag en dus post ik ook ff wat al een paar keer eerder is gezegd:
Post ff een screeeeendump!!
Ow.. ik nam het woordje "loopt" ietwat anders opOp vrijdag 28 juni 2002 11:43 schreef kbest het volgende:
[..]
Er hoeft niets bewogen te worden...... het is een statisch geheel
niemand?????? }:0Op vrijdag 28 juni 2002 11:48 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
he, dat dacht ik nou ook.
napraten en brallen...
Geef die jongen dan een linkje naar het document op je site wat je bedoeld, of post wat code.
ik bedoel; je lult alsof je het uitgevonen hebt maar concrete voorbeelden, ho maar.
ik ruik een kloon van haha, ll0ll of de_das ofzo...
Ik ga het op deze manier proberen, dat heb ik op deze manier ok gedaan alleen vind ik /lijkt het wat omslachtigOp vrijdag 28 juni 2002 11:51 schreef Sn3akz het volgende:
DUS: Geen text, maar een plaatje met letters.. Die letters zet je scheef mbv een tekenprogramma en sla je op als .gif met een transparante background...
Zo iets?
IIG bedankt voor jullie hulp
erm... layers in dw 
hehe oops ik doe mn naam eer aan
hehehe blij dat ik nog jong ben, ik kan nog van mn fouten leren
* start dreamweaver op, denkt bij zichzelf: "hoe start ik die tutorial nou ook al weer op
"
hehe oops ik doe mn naam eer aan
hehehe blij dat ik nog jong ben, ik kan nog van mn fouten leren
* start dreamweaver op, denkt bij zichzelf: "hoe start ik die tutorial nou ook al weer op
Pagina: 1