[EL] EPS voor randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik ben van plan iets te bouwen in de trant van

External Power Supply

om mijn scanner en labelprinter te voeden en te schakelen met m'n baybus. De beide apparaten worden nu gevoed door een losse adapter. De ene adapter is 1A output en de ander 0,8A. Kan mijn computer dit trekken? Kheb een 230W voeding.

edit:

beide adapters zijn 12V output

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
Vermogen is spanning maal stroom. Reken maar uit: het voltage voor de scanner x de stroom die de scanner opneemt.
Dit zal wel niet byzonder hoog zijn.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Verdicampo
Op vrijdag 28 juni 2002 10:56 schreef koffercomputer het volgende:
Vermogen is spanning maal stroom. Reken maar uit: het voltage voor de scanner x de stroom die de scanner opneemt.
Dit zal wel niet byzonder hoog zijn.
12 x 1 = 12W
12 x 0,8 = 9,6W

Moet makkelijk kunnen dus, ben wel weer lekker n00b bezig geweest. Moet men natuurkunde leraar maar niet zien :+

Thx koffercomputer.

Om nog even door te gaan, ik heb ook nog wat Phlips boxjes staan. Die draaien op 9V. Welke waarden moet ik voor de condensators gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jeg/images/9V.gif

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:11 schreef Verdicampo het volgende:

Om nog even door te gaan, ik heb ook nog wat Phlips boxjes staan. Die draaien op 9V. Welke waarden moet ik voor de condensators gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jeg/images/9V.gif
100nF is meer dan genoeg. 220nF zou ook nog kunnen, beters zelfs. Minder raad ik je niet aan. Je boxjes zijn inductief, dus dat moet je wel ff ontkoppelen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
Op vrijdag 28 juni 2002 12:55 schreef Atmosferic het volgende:

[..]

100nF is meer dan genoeg. 220nF zou ook nog kunnen, beters zelfs. Minder raad ik je niet aan. Je boxjes zijn inductief, dus dat moet je wel ff ontkoppelen.
De luidsprekers zelf zijn inductief, als het goed is zijn die al ontkoppeld door de ingebouwde versterker. Aan de ingang van de 7809 zou ik een condensator van 100uF doen, aan de uitgang een condensator van 220nF parallel aan eentje van 100uF. De kleine condensator zal dan hoogfrequent storingen onderdrukken terwijl de grote dat doet voor laafrequent.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Verdicampo
Ee, bedankt allemaal, kan ik weer verder. Ik post misschien ook nog wel wat pics, maar die zullen nie zo goed zijn, geen digi- of webcam nl.

• Verdicampo
Op vrijdag 28 juni 2002 13:00 schreef koffercomputer het volgende:

[..]

De luidsprekers zelf zijn inductief, als het goed is zijn die al ontkoppeld door de ingebouwde versterker. Aan de ingang van de 7809 zou ik een condensator van 100uF doen, aan de uitgang een condensator van 220nF parallel aan eentje van 100uF. De kleine condensator zal dan hoogfrequent storingen onderdrukken terwijl de grote dat doet voor laafrequent.
Dus zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jeg/images/9V_2.gif

* Verdicampo bundelt zijn kr8888 en kicked het topic de lucht in
Pagina: 1