Wie helpt mij uit de brand?
Ik zoek info of kant-en-klare regels code om zowel text, memo/listbox-velden & Pictures toe te voegen in een nieuw aan te maken Word-document.
Text toevoegen, dat lukt me onderhand wel, maar tips zijn altijd welkom.
Memo/listbox-velden weet ik nog niet toe te voegen.
Pictures zijn 't grootste struikelblok voor me. Wie weet hoe ik die moet toevoegen in een Word-document.
Dit alles vanuit Delphi 5.
Ik heb al een WordDocument1 & een WordApplication1 component op 't form gezet.
De begincode:
Alleen krijg ik alleen 'Groupnumber: 3100' in 't Word-document te zien. Hoe moet ik een regel overslaan? (Dus een enter geven)
StockID & Groupnr zijn variabelen van 't type string.
Het gaat me om die enters geven & daarnaast vooral om 't toevoegen van plaatjes.
Ik zoek info of kant-en-klare regels code om zowel text, memo/listbox-velden & Pictures toe te voegen in een nieuw aan te maken Word-document.
Text toevoegen, dat lukt me onderhand wel, maar tips zijn altijd welkom.
Memo/listbox-velden weet ik nog niet toe te voegen.
Pictures zijn 't grootste struikelblok voor me. Wie weet hoe ik die moet toevoegen in een Word-document.
Dit alles vanuit Delphi 5.
Ik heb al een WordDocument1 & een WordApplication1 component op 't form gezet.
De begincode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| //Make new Word-document WordApplication1.Connect; WordApplication1.Visible := True; WordDocument1.Activate; WordDocument1.Range.Text := 'StockID: ' + StockID; WordDocument1.Range.Text := 'Groupnumber: ' + Groupnr; |
Alleen krijg ik alleen 'Groupnumber: 3100' in 't Word-document te zien. Hoe moet ik een regel overslaan? (Dus een enter geven)
StockID & Groupnr zijn variabelen van 't type string.
Het gaat me om die enters geven & daarnaast vooral om 't toevoegen van plaatjes.