Toon posts:

PHP & ASP op 1 machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een IIS webserver draaien op win2k machine. Hij heeft mij gevraagd om te helpen aan het ontwikkelen van zijn website. Er hangt een MySQL dbaseje achter.
Omdat ik echter geen zin heb om terug te gaan naar het programmeren in ASP wil ik PHP blijven gebruiken *D

Maarrrrr, nu komt het lastige.
We krijgen het niet voor elkaar om ASP & PHP naast elkaar te draaien |:(
We hebben zelfs geproberd om Apache naast IIS te draaien :) Lukt ook niet.....

Iemand any idea?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
met IIS kan je PHP én ASP draaien.

met apache niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Was ik al bang voor, maar we willen graag de performance en veiligheid van apache blijven benutten... :? :)

Verwijderd

IIS en Apache draaien prima naast elkaar, alleen niet als ze allebei naar poort 80 willen luisteren natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar stel dat ik dan een link maak vanaf menu.ASP naar main.PHP hoe weten apache en IIS dan van elkaar wie het moet overnemen? Sorry hoor, maar ben niet zo'n webserver man ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

<a href=http://localhost:81/main.php target="main">, als je apache op port 81 zet

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
|:( dat ik daar niet opgekomen ben zeg :)
thnx

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 28 juni 2002 10:34 schreef macCrom het volgende:
Een vriend van me heeft een apache webserver draaien op win2k machine. Hij heeft mij gevraagd om te helpen aan het ontwikkelen van zijn website. Er hangt een MySQL dbaseje achter.
Omdat ik echter geen zin heb om terug te gaan naar het programmeren in ASP wil ik PHP blijven gebruiken *D
Het kan aan mij/het tijdstip liggen, maar die knul heeft Apache al draaien, maar is bezig met de site in asp te bakken? Waarom snap ik dit nou niet? :P Het lijkt me dat als ie Apache heeft draaien, de site in php is geschreven?

Je kan inderdaad makkelijk Apache of IIS op port 81 draaien, dan kun je ze beiden gebruiken. Alleen moet je ook ff kijken naar hoe het uiteindelijk komt te draaien, als dat op diezelfde machine is en je wilt Apache gebruiken ivm de veiligheid (IIS is ook veilig te krijgen hoor), dan is het weer niet zo handig om op port 81 IIS te draaien...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 11:04 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Het kan aan mij/het tijdstip liggen, maar die knul heeft Apache al draaien, maar is bezig met de site in asp te bakken? Waarom snap ik dit nou niet? :P Het lijkt me dat als ie Apache heeft draaien, de site in php is geschreven?
Sorry vertypingkje :) Ik bedoel uiteraard IIS, thnx
Je kan inderdaad makkelijk Apache of IIS op port 81 draaien, dan kun je ze beiden gebruiken. Alleen moet je ook ff kijken naar hoe het uiteindelijk komt te draaien, als dat op diezelfde machine is en je wilt Apache gebruiken ivm de veiligheid (IIS is ook veilig te krijgen hoor), dan is het weer niet zo handig om op port 81 IIS te draaien...
Zal eens in de settings van IIS gaan kijken dan...

Kom net btw met nog een optie. Ik draai ook een webserver, als ik nou mijn gedeelte thuis host en dat van hem gewoon lekker bij hem thuis laat staan, is eht natuurlijk ook gelijk opgelost. Onderhoud word wel wat lastiger, maar dan hebben we gelijk loadbalancing over twee lijntjes, scheelt weer in de piekuren :7
Pagina: 1