Toon posts:

Van Videorecorder naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien hoe ik het beste
mijn videorecorder op mijn pc kan aansluiten,
en wat voor een kaart ik ervoor nodig heb.
Ik wil namelijk mijn oude vakantiefilms op cd zetten.
Met vriendelijke groet
Bo

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Neem een Asus Geforce kaart met video in. Prima oplossing wordt zelfs opname software bijgeleverd.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 10:18 schreef Cobra_Lup het volgende:
Neem een Asus Geforce kaart met video in. Prima oplossing wordt zelfs opname software bijgeleverd.
Wat zijn zo'n beetje de prijzen van die kaarten,
een eenvoudige kaart zou het ook moeten doen denk ik .
Greetz Bo

Verwijderd

jeetje zeg,
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
lijkt me genoeg
en je hebt zo'n search knopje, en we weten wel dat je de groeten doet

Verwijderd

Je hebt van pinacle ook speciale kaarten voor video enzo, zijn meestal wel een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 10:33 schreef machielwagenaar het volgende:
jeetje zeg,
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
lijkt me genoeg
en je hebt zo'n search knopje, en we weten wel dat je de groeten doet
niet de groeten dan maar, als je nieuw bent weet je niet alles he
Dat jij alles weet wil ik wel geloven,
toch nog bedankt

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Van video-in op een gewone gefore moet je niet te veel verwachten, heb er thuis ook wat met gespeeld, 't is niet aan te raden.

Ik zou toch gaan voor een echte capture-kaart.
Pinnacle moet je wel met opletten, DC10 en 30 zijn nogal klotedingen om aan de praat te krijgen! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 10:40 schreef Fire69 het volgende:
Van video-in op een gewone gefore moet je niet te veel verwachten, heb er thuis ook wat met gespeeld, 't is niet aan te raden.

Ik zou toch gaan voor een echte capture-kaart.
Pinnacle moet je wel met opletten, DC10 en 30 zijn nogal klotedingen om aan de praat te krijgen! :(
He bedankt , nu weet ik tenminste waar ik moet beginnen met zoeken.
:7

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Je kan ook gewoon een simpel tv-kaartje gebruiken, het hangt er van af wat je budget is.

Een echte videobewerkingskaart kan ook. De kwaliteit ervan is beter, en het omzetten gaat hardware matig. Pinnacle heef aardig wat kaarten op de markt gebracht die voor videobewerking geschikt zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

(sorry, mjn letter tussen H en de K doet het net)

Je hebt een aantal mogeljkheden;

- een vdeokaart met tv n (zoals een asus de luxe kaart), als je al een goede vdeokaart hebt zou k deze voorlopg net aanbevelen

- een tv kaartje zoals Pnnacle Studo PCTV of Hauppauge WnTV
Deze s egenljk bedoeld om tv mee te kjken maar je kan ook je vdeo er op aansluten en capturen.

- een vdeobewerkngskaart
Zoals de Pnnacle DC10 plus.
Deze heeft hardwarematge MPEG encodng en een betere resolute als een tv kaart, en geeft dus betere kwaltet.
En er wordt software meegeleverd om je flmjes te bewerken enzo.

Als de pc waarn je hem wlt gebruken trager s als 1,4 GHz zou k zeker voor de laatste opte gaan (vdeobewerkngskaart) want dt geeft je echt veel meer gebruksgemak (vanwege de MPEG encodng)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Een tv-kaart of video-kaart met een video ingang. Ik heb een goedkoop tv-kaartje van de Aldi, maar via een videorecorder een videoband overzetten op cd lukt prima!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Als je een snelle pc hebt is een goedkoop tv-kaartje (rond de 40 euro of minder) meer als genoeg, ook is veel geheugen aangeraden voor videobewerking. Als je pc wat minder is dan is een hardware capture kaart aangeraden maar die zijn duur. Je hebt bij een goedkoop kaartje ook veel hdd ruimte nodig omdat ie (als je geen frames wilt droppen) eerst de video rauw op je hdd moet opslaan (wat dus heel groot is) Daarna kan je bijvoorbeeld Div/x compressie toepassen om de hele video op een of meerdere cd's te zetten.

Verwijderd

Ik heb afgelopen donderdag ook geprobeerd om video te capturen, via een Geforce 4 kaart met 1,5 Ghz, 512 ram, lijkt me snel genoeg dus. Toch bleef de kwaliteit echt super slecht, strepen bij de wegende delen, en soms hele rare blokken. Welke software kan ik het beste gebruiken om te capturen? Ik heb Adobe Premiere en VirtualDub gebruikt.

PS, ik las als 2e oplossing voor hardware matige omzetten naar digitaal een DVCam met Analog in en uiteraard DV uit tussen je video en je PC.

Supaluke

Verwijderd

als je echt goede capture kwaliteit wilt hebben moet je die Pinnacle kaarten kopen, maar die zijn ook wel vrij prijzig...en het wordt dan ook allemaal hardwarmatig gecaptured
maar als je niet te veel geld wilt uitgeven moet je gewoon een goedkoop TV-kaartje kopen, daar zit vaak ook een "line-in" in voor video
Pagina: 1