Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26
Ik heb een oud bakkie (een p1 166mhz met 48mb ram en win 95) met een ISA SB16. Deze kaart is volgensmij correct geinstalleerd en heeft geen conflicten. Toch wil hij geen mp3 en geen wav-files afspelen, terwijl hij wel midi's afspeelt.
Iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Welk OS (is nogal belangrijk). In DOS moet je je autoexec.bat nagaan (set blaster blabla). In windows zou het gewoon moeten doen. Misschien is het wave gedeelte dood of in conflict met iets anders. Dit vind je onder hardware bij windows control pannel.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 16:01

DatraxZ

TrueCrypts Everything

ik heb dat kaartje ook in mijn 486 DX2 66Mhz zitten en die speelt wel mp3tjes af (op halve kwaliteit weliswaar)
misschien ligt het probleem wel bij je soundmapper of zo en niet zozeer aan je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 09:42 schreef rtgo het volgende:
Welk OS (is nogal belangrijk). In DOS moet je je autoexec.bat nagaan (set blaster blabla). In windows zou het gewoon moeten doen. Misschien is het wave gedeelte dood of in conflict met iets anders. Dit vind je onder hardware bij windows control pannel.
Ik heb WIN95. En er zijn geen conflicten :?
Ik heb verder er gisteren een andere gelduiskaart ingezet en die had hetzelfde probleem. Hij heeft het trouwens gisteren wel heel even gedaan, maar nu ik hem heb verhuisd wil die weer niet terwijl de kaart wel goed vastzit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 09:43 schreef DatraxZ het volgende:
*knip*
misschien ligt het probleem wel bij je soundmapper of zo en niet zozeer aan je kaart.
Je wat??? Wat bedoel je met de 'soundmapper'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 16:01

DatraxZ

TrueCrypts Everything

soundmapper is een softwarematig playback device van windows vanaf de 95 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van windows 95 heb je ??
heb je de originele drivers van die kaart sb16 ?
of vond windows hem zelf en instaleerde hij hem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 10:19 schreef nikea2000 het volgende:
Welke versie van windows 95 heb je ??
heb je de originele drivers van die kaart sb16 ?
of vond windows hem zelf en instaleerde hij hem ?
Ik heb volgens mij een standaard windows driver, maar den benk ik niet zeker van. De versie van windows is 4.00.1111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb zojuist een "nieuwe" driver gedownload. Ik heb deze geinstalleerd en toen deedie het heel even, maar toen moettie opnieuwe opstarten en toen deed het geluid het niet meer?!?!
Iemand enig idee waat dit aal ligt?? Ik vind het iig erg vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer wanneer dit nog niet zo is het adres op 220 te zetten, het IRQ op 5 en de DMA op 1 en 5.
Dan werkt hij het lekkerst.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

wave gedeelte dood zet winamp op direct sound dan doet hij het wel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik ga het meteen allebei proberen... Moek wel weer de hele zooi ombouwen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb iets dergelijks, bepaalde WAV files worden wel, en andere worden niet afgespeeld. MP3 heb ik nog niet geprobeerd. Ook een SB16. 4bits mono WAV doet niks, 16 bits mono WAV doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 28 juni 2002 12:28 schreef GFM het volgende:
Ik ga het meteen allebei proberen... Moek wel weer de hele zooi ombouwen.... :(
Het heeft als bijkomend voordeel dat je probleemloos oude DOS spelletjes kunt spelen. (als jedat al van plan was) Die werken ook het best met deze hardware instellingen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb dus net geprobeerd om die DMA instellingen te vinden, maar dat lukt me niet... Als ik winamp op directsound zet dan zegttie dat de device het niet ondersteund. Vreemd is dat het geluid het wel doet als ik bij de instellingen van de geluidskaart eerst het vinkje voor full-duplex nog wat uitzet. Maar als ik dan de pc reset, doettie het weer niet... En als ik dan het vinkje weer aanzet, de pc weer opnieuw opstart en het vinkje weer uitzet het geluid het weer doet... :? Hoe kan dat nou?!?! :?

Ik wil dat dat ding het gewoon altijd doet, en niet na zoveel geklooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Of is het misschien mogelijk om een dosplayer te installeren zodat ik dan via een DOS-box of via DOS wel mp3's kan luisteren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 28 juni 2002 12:44 schreef GFM het volgende:
Ik heb dus net geprobeerd om die DMA instellingen te vinden, maar dat lukt me niet... Als ik winamp op directsound zet dan zegttie dat de device het niet ondersteund. Vreemd is dat het geluid het wel doet als ik bij de instellingen van de geluidskaart eerst het vinkje voor full-duplex nog wat uitzet. Maar als ik dan de pc reset, doettie het weer niet... En als ik dan het vinkje weer aanzet, de pc weer opnieuw opstart en het vinkje weer uitzet het geluid het weer doet... :? Hoe kan dat nou?!?! :?

Ik wil dat dat ding het gewoon altijd doet, en niet na zoveel geklooi :(
Sorry, hier houdt mijn kennis op. Ik kan je niet verder helpen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 13:11 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Sorry, hier houdt mijn kennis op. Ik kan je niet verder helpen.
:'( :'( :'(

Iemand anders die nog wel zover komt? Of iemand die mij wat meer kan vertellen over de dosinstellingen en dos-mp3 spelers??

Ik zal de SEARCH ook wel ff gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
*stille kick*
Op vrijdag 28 juni 2002 13:33 schreef GFM het volgende:

[..]

:'( :'( :'(

Iemand anders die nog wel zover komt? Of iemand die mij wat meer kan vertellen over de dosinstellingen en dos-mp3 spelers??

Ik zal de SEARCH ook wel ff gebruiken :)
Ik heb nu een of andere dos-mp3 speler die het doet... De geluidskaart erkt in ieder geval wel onder dos?!?!
Maar hoe krijg ik dat ding nou in windows aan de praat? Waarom doet dat ding het in DOS wel en in Windows niet?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

welke windows 95 heb je? de eerste of de service release ofzo? volgens mij ligt het aan windows 95 zelf.
je kunt ook nog eens de kaart uit de device manager gooien van windows, zodra je opstart zal ie weer nieuwe hardware vinden. wat type sb16 is het? van creative zelf of een kloon? heb je driver update van creative?

edit:
ok ik zie versie 4.00.1111

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Op zaterdag 29 juni 2002 07:59 schreef PipoDeClown het volgende:
welke windows 95 heb je? de eerste of de service release ofzo? volgens mij ligt het aan windows 95 zelf.
je kunt ook nog eens de kaart uit de device manager gooien van windows, zodra je opstart zal ie weer nieuwe hardware vinden. wat type sb16 is het? van creative zelf of een kloon? heb je driver update van creative?

edit:
ok ik zie versie 4.00.1111
Volgens mij een echte, er zitten iig allemaal creative chips op (duhuh). En hij heeft zwarte in-/uitgangen. Dat ding wordt door het MoBo herkend (in het bios) als een SB 16 PnP. Ik had eerst standaard windows drivers, die werkte niet, teon originele, die werkten ook niet, en toen de laatste en die werkten ook niet. Met allemaal hetzelfde probleen ?!?! Dos werkt weer wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

Ik heb dit in het verleden ook gehad met mijn PII-233 met een SB-16 ISA en Win 95B. Uiteindelijk heb ik windows maar opnieuw geinstalleerd. Probleem opgelost (maar wel on-tweaker achtig :) )

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Volgens mij heb ik ook een of andere b-versie van windows... Ik zal het wel opnieuwe installeren en dan maar hopen dat het wel werkt. Ik ben er nu iig wel achter dat mdpxplay de beste dos-mp3-player is...
Pagina: 1