[DLT80] HP weigert support asl er een 2940 scsi...

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Van ozne leverancier ivm een defecte DLT drive:

HP geeft aan dat wanneer een DLT drive aan een Adaptec 2940 kaart hangt de garantie vervalt omdat de doorvoersnelheid te laag zou zijn. Daardoor moet de drive teveel heen en weer spoelen met als gevolg overmatige slijtage.

Wie was er al op de hoogte van het feit dat HP dan geen garantie meer geeft ?

HP adviseerd een UW160 kaart, maar volgens mij maakt dat helemaal niets uit als je bv. een Exchange brick-level backup maakt of over een traag netwerk backupped.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Wat je zegt klopt .. als je een traag netwerk hebt of een andere component die je backup vertraagd en er voor doet zorgen dat je tapedrive niet in "streaming mode" komt blijf je het probleem met je DLT drive houden.

Het is algemeen bekend dat een Tapedrive door het heen en weer spoelen en starten en stoppen van de tape, aanzienlijk korter mee gaat dan als dat niet het geval is.
Bij SDLT drives is / was het zelfs zo erg dat als die dingen een maand zo stonden te werken ze er al mee stopten.
Inmiddels schijnt die techniek toch aanzienlijk verbeterd te zijn , maar de oude SDLT en DLT drives zijn er ERG gevoelig voor.

Wat jou geval betreft, als je die drive netjes aan een HP servertje hebt gehangen, en / of er in de installatie handleiding NIET EXPLICIET aangaf dat de doorvoersnelheid een absoluut issue was ( maar dat kan ik me haast niet voorstellen dat het er niet instond ) dan denk ik dat je je verhaal behoorlijk hard kunt maken bij je leverancier en een vervangende drive / reperatie kunt eisen.
is dit echter niet het geval dan heb je denk ik pech .. maar ik zou het zoiezo nog ff een paar keer proberen . desnoods direct bij HP.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...