Toon posts:

Is dit een goed systeem om te kopen???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen, de kosten zijn op rekening van het bedrijf van mijn vader (een computerbedrijf), en het systeem mag niet boven de 10.000,- uitkomen:

Ik heb dit systeem uitgezocht, en wil graag reacties wat er beter zou kunnen:

- AMD Ahtlon 1,1 Ghz
- 512 MB RAM PC-133
- Quantum Atlas 36,7 GB 10.000 SCSI
- Geforce2 64 MB
- SB Live 1024
- DVD Pioneer 10/40 SCSI
- 21" belinea 10 80 80
- Logitec Cordless Desktop Pro

- Een brander en winME, en windows 2000 heb ik al, dus dat hoeft niet.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lekker hoor, maar geen brander??

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Ik dacht dat de Seagate SCSI schijf, type weet ik niet precies, meer performance voor minder geld heeft.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 11:42
ziet 'r leuk uit... als je geld teveel hebt :)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Waarom dan niet ook meteen een IIyama Vision Master Pro 21"?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:21
Welke SCSI kaart?

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

om er vervolgens alleen tekst mee te verwerken zeker ?? :);)

Verwijderd

Topicstarter
De SCSI kaart heb ik nog uit mijn andere comp: ik dacht een ASUS sc860

De enigste seagate scsi die we verkopen is een seagate scsi 18GB 15.000, maar dat is 2x zo weinig als die andere, en duurder. Ilyama monitoren hebben we niet dus dat gaat moeilijk.

Nee, de comp is niet alleen voor tekstverwerken, ik heb hem nodig voor Autocad en Photoshop.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 12:35 schreef Paul18 het volgende:

- AMD Ahtlon 1,1 Ghz
- 512 MB RAM PC-133
- Quantum Atlas 36,7 GB 10.000 SCSI
- Geforce2 64 MB
- SB Live 1024
- DVD Pioneer 10/40 SCSI
- 21" belinea 10 80 80

- Een brander en winME, en windows 2000 heb ik al, dus dat hoeft niet.[/quote]AMD (= je eigen keuze, net als de mijne trouwens)
RAM; als het verder niet uitmaakt, neem dan meteen CAS-2, dat rent sneller
Alles SCSI, je houdt van stabiel?
GeForce; GeForce-2 64 DDR, meteen goed!
21"; Waar ga je die neer planten, T**ing wat een knoepert, kun je neit beter een Iiyama 19 pakken?
Cordless Desktop; Heb je een mobieltje?, doe je veel mobielen?? Dan ga je je kapot ergeren aanje draadloos, die doet namelijk op dezelfde Freq werken als je mobieltje

Verder is kosten geen lasten?? meeeeen 10.000,- voor een PC-prive??:)
Prop er gewoon ook ff een SCSI PleXtor in!
O ja en een Cooler!!!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:39

vanDaal

-ismeereentje

Ik zou voor een andere monitor gaan (Philips, Eizo, of zoiets) en wat inkorten in processorkracht (900MHz is meer dan zat).

Verwijderd

je monitor is echt heel belangrijk.....
heb zelf de philips brilliance 201cs
echt een aanrader als je geld te veel heb.
ligt nu rond de 5000,-
maar dan heb je wel wat!

Verwijderd

heb je zo een goed systeem en waar kijk je naar??? belinea........

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

*kwijl*, kon ik maar zoiets doen :)

Verwijderd

Ik zou ipv die SCSI drive investeren in 4 IBM IDE drives en IDE RAID.

+ Kost minder, hogere transfer rates.
- Meer kans op dataverlies, hogere seek tijden.

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Waarom neem je niet gewoon een 17"' TFT scherm. Ik bedoel, heb je soms een aparte ruimte om je monitor in te zetten?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 12:58 schreef Mad_Cookie het volgende:
Cordless Desktop; Heb je een mobieltje?, doe je veel mobielen?? Dan ga je je kapot ergeren aanje draadloos, die doet namelijk op dezelfde Freq werken als je mobieltje[/quote]Das niet waar hoor. Ik heb ook een Cordless Desktop en ik kan m'n gsm er naast leggen zonder dat de één invloed heeft op de ander. Bellen en tikken/muizen gaat ook gewoon tegelijkerijd.

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Precies, ik heb er ook geen last mee, en heb ergens in een ruimte gezeten met 3 wireless desktops en een mobieltje of 5...en alles gewoon werken...

Probeer, als het niet goed werkt, gewoon je channel eens te wisselen, helpt ook vast wel.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik dan i.p.v. een 21" belinea, een 19" philips monitor koop, het type weet ik nog nie, maar wel ongeveer dezelfde prijs, want zoveel ruimte heb ik niet voor een monitor.

Thnx voor alle reacties!!

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
leuk systeem alleen jammer van die bagger-monitor en waarom geen sb platinum als je toch bezig bent?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tip harryslinger van de SB Platinum, ik neem die denk ik, klinkt wel lache!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik dan i.p.v. een 21" belinea, een 19" philips monitor koop, het type weet ik nog nie, maar wel ongeveer dezelfde prijs, want zoveel ruimte heb ik niet voor een monitor.

Thnx voor alle reacties!!

Verwijderd

Jezus jij boft echt!

Ik zou een Iiyama 22" diamondtron flaquare nemen, en een Plextor 12/10/32A (of SCSI)..

Verwijderd

beetje minimaal hoor alles.
zou je er niet wat meer geheugen instoppen?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is al gezegd, maar je moet inderdaad écht naar een andere monitor kijken, bijvoorbeeld van Philips of Sony (of Eizo natuurlijk maar dan ben je die 10 mille alleen al kwijt aan de monitor).

Een beter idee is een processor die iets langzamer is (bijvoorbeeld de Ghz) en dat extra geld in de monitor te stoppen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Uh mischien kijk ik niet goed.. wat voor moederbord neem je eigenlijk.. voor de rest wel cool..

Verwijderd

ja ziet er zwaar relax uit alleen jammer dat er niet bijstaat welke mobo erbij zit..

ga je de Tbird nog OC'en naar de 1.2 GHZ?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Voor autocad en photoshop zou ik een matrox kaart halen, die zijn beter in 2D en hebben de beste beeldkwaliteit, dus lekkerder voor je oogjes.
Kun je evt met een dualhead een extra 15" scherm ernaast zetten en daar al je werkbalken etc in knikkeren en op je 21" puur en alleen je tekenvlak.
Voor tekenen is dat het beste systeem.

Ik zou er ook een tekentablet bij doen, beter voor je polsjes en tekent sneller.
Probeer zo'n A3 geval te bemachtigen van WACOM. Werkt erg lekker en heel nauwkeurig.

En bedenk dat als je RSI krijgt door slecht tekengereedschap je voor de bezoekjes arts en fysio echt een supervet tekentablet had kunnen halen. ECHT DOEN DUS. RSI is geen lolletje, op mijn vorige opleiding zat een jongen die zijn gulp zelf niet meer open kreeg.

Als je door dat tablet krap komt te zitten met je 10.000, gooi dan dat SCSI spul eraf en doe dat IDE. Bij jouw werk heb is een standaard 7200 RPM schijf zeker snel genoeg.

ieeeepppppp :P

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
ga je mee gamen? netjes....
en wat about boxjes?

Ik zou een grote iiyama kopen...
Verder is die T-bird 1,1 ghz veel duurder dan de 1ghz en dat scheelt qua snelheid maar 10%. Maar ach als geld geen probleem is.
Koop je er ook meteen een mooie grote en lekker dure kast bij ;)
Qua harddisk: neem de Cheetah X15 UW2SCSI 160, das de snelste die er te krijgen is.
1500 piek voor 18 gieg, naja koop je er nog een dikke IBM DTLA 75XGP bij, udma 100, voor 700 piek 45 gieg.
Asus A7V mobo. Goed koelertje? Beetje Artic Silver als pasta d'r tussen...

[edit]
Als je er mee gaat autokladderen kun je wellicht beter een MGA400 nemen, evt met dualhead. Dit is zeker icm een 21/22"iiyama een ijzersterke combi.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

zou toch idd voor een Sony Trinitron (Multiscan) beeldscherm gaan...waanzinnig lekker om wat langer tegenaan te kijken...lekker plat en rustig :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Als je vooral gaat Photoshoppen, zou ik inderdaad ’s aan de Matrox G400 MAX DH videokaart gaan denken... is sneller in 2D en (zeer belangrijk) de beeldkwaliteit is beter...
Ik heb ‘m zelf ook icm de 22” iiyama (A201HT aka Vision Master Pro 510), supersetje! (1600x1200 @ 85Hz) .
De ruimte die de 22” inneemt valt nog best mee (is wel groot hoor! :)).
Wel een probleem als je achter een andere computer met 17” gaat zitten, lijkt dan net 15” ;).

Ik heb ook de Cordless Pro, absoluut geen probleem met mijn (veel gebruikte) mobieltje.

Verder inderdaad een mooi setje!

PS. Dat ‘jullie’ geen iiyama in voorraad hebben in de comp-zaak hoeft niet te zeggen dat je ‘m niet kan leveren, gewoon één bestellen bij iiyama... Ik zie het probleem niet!

Verwijderd

Als je hem toch vooral voor autocad en Photoshop gebruikt waarom dan geen Matrox kaartje ipv een Geforce veel betere 2D beeld kwaliteit en makkelijker met een eventuele 2e monitor.. FF wachten op de G800

En dan die Flips 21"..

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 12:57 schreef Paul18 het volgende:

Nee, de comp is niet alleen voor tekstverwerken, ik heb hem nodig voor Autocad en Photoshop.[/quote]Ik werk zelf in een pc-shop. Als je de mensen dan vraagt wat ze met de pc gaan doen, zegt 99% Autocad en Photoshop.

Als je echt gaat autocad'en, dan neem je toch een grafische kaart met goede AutoCAD onderseuning(heidi en zo).

Verwijderd

Ehm... Wat voor mamaplankje dan???

Verwijderd

Topicstarter
Door alle reacties die ik heb gekregen, ben ik tot de volgende computer gekomen, die ik morgen ga bestellen:

- AMD Ahtlon 1,1 Ghz
- 512 MB RAM PC-133
- 2x Cheetah X15 UW2SCSI 160
- Matrox G400 MAX DH
- SB Platinum
- DVD Pioneer 10/40 SCSI
- Philips of Sony of iiyama 19" monitor (weet nog nie welke, iemand tips?? tot 2000,-)
- SCSI kaart = ASUS sc860 (uit mijn oude comp)

plextor brander (12x), en software heb ik al

Welk soort moederbord moet ik erin zetten??? heb hier niet zoveel verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel iets duurder als 10.000,- maar het kon nog net. Thnx allemaal

Verwijderd

Iiyama 22" is 2100 geloof ik, echt een mooi beeldje.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb niet zoveel verstand van SCSI, maar gaat die oude SCSI kaart niet die HDtjes belemmeren???

Verwijderd

Nu kom je boven de 10.000 :?
Dan koop je wel erg duur in ofnie?

ik heb ongeveer 't zelfde alleen dan 100mhz minder en 256mb ram.
maar wel grotere schijf
Met een officejet g85(1500,-) en psion 5mx 16mb (1200,-)
sony photocam dsc s70(2200,-)
en een LG 19''
en dan kwam rond de 11.000

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
wtf ga je 2 van die cheetah's kopen??? ;)
damn, ze zijn wel goed hoor, maarre is het niet beter om er maar 1 te kopen die je echt goed gebruikt en een andere grote IDE koopt voor opslag en voor proggies waarbij je niet zo'n supersnelle HD nodig hebt... Das veel goedkoper. Bijvoorbeeld die grote 60GB maxtor 7200 rpm 2mb cache voor 750 pieken

Koop als monitor anders die iiyama visionmaster pro 450 (1300 pieken)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Voor zover ik weet is die Matrox G400MAx helemaal niet leverbaar. helaas.. kijk maar naar de reviews/commentaren hier op Tweakersnet :(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn uiteindelijke systeem, ik ga vanmiddag bestellen!

- AMD Ahtlon 1,1 Ghz (1100,-)
- 512 MB RAM PC-133 (1500,-)
- 2x Cheetah X15 UW2SCSI 160 (3300,-)
- 1x IBM 75 GB (1200,-)
- Matrox G400 MAX DH (400,-)
- SB Platinum (650,-)
- DVD Pioneer 10/40 SCSI (400,-)
- Iiyama 22" (2000,-)
- Logitec Cordless Desktop Pro (??? 300 ofzo)
- SCSI kaart = Adaptec ASC-39160 PCI SCSI (800,-)

Prijs totaal: 11650 + nog voor kast, moederbord!! 1000= ongeveer 12500,-

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Vieze vuile gore stinkende PATSER :7

ieeeepppppp :P

Pagina: 1