Toon posts:

[OSX] Browser Roundup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu reeds een tijdje met OS X en heb ook al een aardig scala aan browsers getest. Hier en kleine roundup van een aantal ervan.

Internet Explorer : leuk proggie maar doet soms wel heel vreemde dingen met pagina's. Ook vaak redelijk traag. Helaas wel onmisbaar.... 7

Mozilla : Degelijke en sterke browser, laad tegenwoordig erg goed verschillende pagina's in, gaat beter om met CSS en vooral dat tabbed browser is :9~ . Heeft helaas soms wat logge momenten door de xtra's 8,5

Netscape : Leuke mozilla kloon ;) maar laat mozilla het maar uitzoeken, de NS versie is instabiel en onvolledig als programma.... qua functionaliteiten uiteraard best redelijk. 5,7

Omniweb : Mooi proggie, en dan vooral omdat alles er zo lekker smooth uit ziet, mist vergaande ondersteuning JavaScript maar dat komt nog weleens goed. Lekker snel browsertje. 6,5

Opera : Ook weer een degelijke browser, gaat niet echt lekker in met CSS maar is wel weer lekker snel (sneller als Mozilla op sommige punten.) Jammer genoeg geen tabbed browsing hier :\ 7,5

iCab : Ik had van deze browser beter verwacht, de layout van bijvoorbeeld GoT word er met deze browser niet beter op :( Voordeel aan iCab is wel de snelheid, ik denk dat dit de snelste is die ik getest heb. 6,8

Wie volgt :?

edit:
iCab toegevoegd

Verwijderd

moved WOS >> Jotti's Pinguin Paradijs

Verwijderd

Grappi dat je mozilla leuker ind dan IE, de meeste mensen vinden die aqua look van IE beter dan die grijze blaat-look van mozilla (of heeft mozilla tegenwoordig ook een aqua look?)

en geen tabbed browsing in opera? :o...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Mozilla + Pinstripe theme is de shit.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Helaas, met Opera, Mozilla en alles wat mozilla-gebaseerd is, zijn er best veel dingen die niet werken, wat bij IE wel werken.

Voorbeeld. www.imagestation.com leuke foto's, maar kan niet browsen met hiervoorgenoemde browsers :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

je bent Chimera (Navigator) vergeten. Is Mozilla in cocoa wrapper met een mooie layout, alleen browser, niet bloated.
Is erg snel, ziet er goed uit. nadeeltjes: nog weinig features maar alle basic dingen werken. Crasht met mailto: links and downloaden werkt niet goed.

http://chimera.mozdev.org/

tip: download de nightly build (veel beter dan de 0.3 release)

edit: wat vinden jullie van mijn browser icon? :) :
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/bvdbiezen/.Pictures/icons/navicon2.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:05 schreef sharky_k_ het volgende:
edit: wat vinden jullie van mijn browser icon? :) :
[afbeelding]
Eh.. ziet er een beetje vaag uit zo zonder lichtbreking :P
lichtbreking == brakke vertaling van het veel mooiere Engelse woord 'refraction' (Nederlandsch zuigt)

/me heeft voor Mozilla onder Windoos trouwens een Internet Exploder skin.. is er ook niet zoiets voor OS X?

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:22 schreef paasklaas het volgende:

[..]

Eh.. ziet er een beetje vaag uit zo zonder lichtbreking :P
lichtbreking == brakke vertaling van het veel mooiere Engelse woord 'refraction' (Nederlandsch zuigt)

/me heeft voor Mozilla onder Windoos trouwens een Internet Exploder skin.. is er ook niet zoiets voor OS X?
zoveel maar aqua is zo mooi en daar door zijn alle skins zo lelijk. Aqua elements zijn ook behoorlijk wat complexer dan windows gui elements.

en ik begrijp lichtbreking niet helemaal.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 11:26 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

zoveel maar aqua is zo mooi en daar door zijn alle skins zo lelijk. Aqua elements zijn ook behoorlijk wat complexer dan windows gui elements.
Ach.. een paar dagen geleden heb ik wat gelezen over het gebruik van native widgets onder OS X.. (weet niet meer waar, sorry.. kan dus ook gewoon een vaag gerucht zijn geweest)
Dus misschien dat het ooit nog wel goed komt met dat uiterlijk :)
en ik begrijp lichtbreking niet helemaal.
Met die 'lichtbreking' zou die rand van dat paneel (of het ook mag heten) achter die bol vervormd moeten zijn.. ziet er wat beter uit (imho), maar dat zal wel niet kunnen denk ik?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/ref.png
in dit plaatje zie je trouwens ook reflectie en een fresnel effect omdat alleen 'lichtbreking' er nogal saai uitziet

Zo, en nu weer ontopic want dit gaat wel een beetje heel erg veel offtopic.. :7

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Het grote voordeel van IE vindt ik nog steeds de snelheid van het opstarten. Aangezien ik nogal wat keren per dag een browser opstart vind ik dat nogal belangrijk.

Gezien het MS truckje om de IE engine bij het opstarten van Windows in te laten is die nog steeds het snelste opgestart.

Verwijderd

Internet Explorer : leuk proggie maar doet soms wel heel vreemde dingen met pagina's. Ook vaak redelijk traag. Helaas wel onmisbaar.... 7
Tsja, ik hoor dat wel vaker, misschien dat ik wat minder exotische sites afbrowse maar ik heb daar vrijwel nooit last van (of het valt niet op), snelheid zou wel wat hoger kunnen maar er schijnt aan gewerkt te worden. Verder vind ik IE er fantastisch uitzien op de Mac, heb een keer Mozilla geinstalleerd (en er binnen 10 minuten weer afgehaald).

P.s. Vigory, dit heeft betrekking op OS X browsers

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 28 juni 2002 14:42 schreef Vigory het volgende:
Het grote voordeel van IE vindt ik nog steeds de snelheid van het opstarten. Aangezien ik nogal wat keren per dag een browser opstart vind ik dat nogal belangrijk.

Gezien het MS truckje om de IE engine bij het opstarten van Windows in te laten is die nog steeds het snelste opgestart.
*fluister* kan Mozilla ook hoor... 'turbostart' oid heette het iirc.
Magoed, ik start zelden browsers... Ik laat mijn browser gewoon weekje aanstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 14:42 schreef Vigory het volgende:
Het grote voordeel van IE vindt ik nog steeds de snelheid van het opstarten. Aangezien ik nogal wat keren per dag een browser opstart vind ik dat nogal belangrijk....
:?

/me doet dat iets anders

's morgen opstarten (8:00 uur) :

• OS X

• Term (irssi)
• Mozilla
• Proteus
• Mail
• Interarchy
• BBEdit

17:00 uur (+/-) weer uit

En tussen door nog verschillende andere proggies maar dit is standaard.... tenzij er iets extreem mis gaat uiteraard :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 15:06 schreef deadinspace het volgende:
*fluister* kan Mozilla ook hoor... 'turbostart' oid heette het iirc.
Magoed, ik start zelden browsers... Ik laat mijn browser gewoon weekje aanstaan.
En onder linux zet ik meestal een mozilla ding in werkblad 5, en dan starten andere sessies van mozilla (waar ik mee werk) binnen een seconde.
Pagina: 1