Toon posts:

E-tech router verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn Etech router heb ondervind ik het volgende probleem; Als ik internet (met de router tussen mijn kabelnet modem en mijn PC) heb ik last van storingen. Het niet kunnen opvragen van pagina's en het verbreken van een MSN messenger sessie. Om te achterhalen wat nu niet goed gaat heb ik een aantal ping test uitgevoerd.

Toen zag ik dat tijdens het pingen van de default gateway, deze eens regelenmatig onbereikbaar is als ik de router gebruik, toen heb ik mijn router er tussen uitgehaald en de test opnieuw gedaan, toen bleek het niet te gebeuren.

Ik heb een chello abonnement met een vast ip adres en een com21 modem.

Ik heb contact met de helpdesk gehad en ik weet zelf ook niet wat er aan de hand is. Ik weet wel dat als ik de router er tussen uit haal het probleem niet meer voor komt.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Hum das vreemd ik heb hier vrijwel nooit problemen met dezelfde router. Ik zit bij zeelandnet en heb ook een com21 modem. Weet je zeker dat de kabel tussen je modem en je router wel goed is?

En probeer je router anders eens opnieuw terug te zetten naar fabrieksinstellingen, of probeer nieuwe firmware.

Leeg

Verwijderd

Een nieuwe firmware lost het probleem van msn op. De problemen met msn heb ik zelf ook ondervonden. Alleen bij mij loopt de router slechts 1x per maand "vast". Dan werkt de verbinding niet lekker meer. Dan is het ff naar de ingebouwde site gaan en reset router klikken, (niet factory defaults) en dan is het wel weer opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de kabel goed is omdat als ik deze kabel direct in mijn PC plaats het probleem zich niet voordoet.Het is overigens de kabel die er standaard bij hoort.
Het resetten heb ik ook geprobeerd, ik heb zelfs 2 keer de router laten omwisselen voor een ander.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste firmware geladen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. (versie 1.25)

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 11:02

sds

Ik heb daar ook last van, regelmatig is de hele verbinding weg, krijg dat allemaal dns not found ie-meldingen enzo. Duurt dan een minuutje of zo en dan doet alles het weer, heel vaag en heel irritant...

e-tech router
Windows XP Pro

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de DNS servers direct aan je netwerkkabel te koppelen, met de gateway van de router.
Dus netwerkkaart:
Gateway 192.168.1.1
Primaire dns: providergegevens
seccundaire dns: provider gegevens

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook dat al gedaan, ik heb zelfs vaste IP adressen gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vergeten te melden dat ik ondanks al deze test het nog niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met een support engeneer van etech gesproken en hij vertelde dat er providers zijn zoals Chello en @home die methodes hebben om routers te detecteren en dat dit waarschijnlijk de oorzaak van het probleem is. Hij vertelde mij dat als andere mensen dit zelfde probleem ervaren, het beste een email kan versturen naar support@e-tech.nu, zodat de fabrikant dit probleem snel kan oplossen en een nieuwe firmware update kan maken.

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 11:02

sds

aha, ik heb een abonnement bij @home dus dat zou dan kunnen... zal ik ook maar ff een mailtje sturen dan, kan nooit kwaad :)
Pagina: 1