Op zoek naar info....

Pagina: 1
Acties:

• bigoldie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 15:26
Ik ben op zoek naar een goede site waar ik veel info kan vinden over webhosting. Niet over goedkope hosters enz.
Maar gewoon over de software dat gebruiktt wordt.

Wat voor hardware.

Het achterliggende informatie dus.

Alvast bedankt.

Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja wat wil je weten ?

Os kan natuurlijk alles zijn.
Hardware is verschillend natuulijk per server.

En als webserver software zal voor 98% wel Apache worden gebruikt.

Volgens mij heb ik nu al je vragen beantwoord (8>

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ga alsnog naar zo'n site waar allemaal webhosters op staan en klik ze aan en druk op het knopje Hardware op die site.. Praktisch elke hoster loopt te koop emt wat voor HW/SW ze gebruiken

Verwijderd

een beetje webhost zal wel wat profi hardware gebruiken, 3ware spul, raid controllers, evt zelfs scsi.

Software zal in veel gevallen idd linux+apache zijn, en anders waarsch ms+iis. op www.netcraft.com kun je wel mooie statistieken vinden over het gebruik van het soort webservers enzo. Op www.webselect.nl en www.webhosters.nl kun je info vinden over hosters en wat voor software ze gebruiken. Verder zegt airwolf het al, veel hosters die gebruik maken van goed spul zullen dit ook wle graag op hun website willen vermelden

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 08:07 schreef [Airwolf] het volgende:
En als webserver software zal voor 98% wel Apache worden gebruikt.
lijkt me wel wat veel, niet? dacht dat het iets van 63% was... niet genoeg of course ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 28 juni 2002 16:39 schreef paulmatthijs het volgende:

[..]

lijkt me wel wat veel, niet? dacht dat het iets van 63% was... niet genoeg of course ;)
Stond laatst op de frontpage dat iis maar in 2,3% werd gebruikt ofzo.

Verwijderd

op www.netcraft.com kan je precies zien hoeveel % welke software gebruikt.. apache de meest gebruikte door webhosters, en iis door onervaren thuis gebruikers (niet alleen maar, maar toch)

Verwijderd

Op WHT is ook veel te vinden over (vooral) Amerikaanse webhosts.
Pagina: 1