Toon posts:

[VB] beste manier om een MP3 af te spelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben opzoek naar een manier om MP3's af te spelen in visual basic. Ja, dat kan op 1000 + 1 manieren, maar ik wil het zo:

Ik wil *PRECIES* kunnen aangeven wanneer 'ie moet starten. Het is namelijk irritant als 'ie de ene keer 100 ms eerder start en dan weer 100 ms. 'T gaat 'r namelijk om dat ik mp3's direct op de maat in wil starten. Hoef niet ge-beat-mixed en alles te worden, gewoon simpel op de millisec nauwkeurig kunnen bepalen.

Kortom: wat is de snelste manier om een MP3 af te spelen in VB? Niet via een OCX denk ik?

Kunnen trouwens ook MP3's zijn over een netwerk (= bufferen)

Liefst ook aan te geven over welke soundcard... kan namelijk het geval zijn dat de boel over 2 of meer geluidskaarten gaat lopen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21
Als je de DDI interfacen van WinAmp gebruikt, ben je snel klaar. Je laadt het gewenste bestand, zet 'm op pause en spoelt terug. Als het goed is, zijn de eerste gegevens dan gebuffer en zodra je op play drukt, wordt het geluid dus afgespeeld.

Een vertraging van enkele tientallen milliseconden zal toch wel voor kunnen komen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op http://www.swiftsoft.de staat (na wat zoeken....) een ocx (kost wel geld), die werkt behoorlijk goed en kan meerdere geluidskaarten aansturen (die je uiteraard kunt instellen...).

Exact expert nodig?

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Kijk eens op http://www.fmod.org
Ik weet wel niet hoe goed deze samenwerkt met VB.

Verwijderd

Thnx!

Die DDI, waar vind ik die?

--
Sorry andre!

Log dan ff uit waar je geweest bent :D,
Ik dacht dat ik ingelogd was..

Gegroet,
[nielsonline]
--
Niels ik zal er in het vervolg erg in houden... Mijn exxcuses (binnenpretje, studio waar we zitten is van eXXact FM nl :D)

Verwijderd

Je kunt het beste gewoon de mciSendString API gebruiken, dan hoef je geen ocx bestanden in je project te proppen(die zijn vaak nogal groot), een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
'Afspelen: 
mciSendString "Open C:\TEST.MP3 Alias mp3", 0, 0, 0 
mciSendString "Play mp3", 0, 0, 0 

'Stoppen: 
mciSendString "Close mp3", 0, 0, 0

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 11:34 schreef CArNi4 het volgende:
Je kunt het beste gewoon de mciSendString API gebruiken, dan hoef je geen ocx bestanden in je project te proppen(die zijn vaak nogal groot), een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
'Afspelen: 
mciSendString "Open C:\TEST.MP3 Alias mp3", 0, 0, 0 
mciSendString "Play mp3", 0, 0, 0 

'Stoppen: 
mciSendString "Close mp3", 0, 0, 0
Dan moet je dus wel een Media Player hebben die MP3's kan afspelen, bovendien heeft t verder niet veel functionaliteit.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:21 schreef dev het volgende:

[..]

Dan moet je dus wel een Media Player hebben die MP3's kan afspelen, bovendien heeft t verder niet veel functionaliteit.
Media Player? Weet ik niks van, hij doet het bij mij in ieder geval, en wie gebruikt er nou ook echt een MP3 speler die is geschreven in VB.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:16 schreef CArNi4 het volgende:

[..]

Media Player? Weet ik niks van, hij doet het bij mij in ieder geval, en wie gebruikt er nou ook echt een MP3 speler die is geschreven in VB.
Dit werkt alleen als er MP3 support is, doordat bijvoorbeeld een modernere Media Player is geinstalleerd.

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor een mp3 project in Delphi heb ik ooit de BASS library gebruikt. Werkte heel prettig; een unit includen en alle functies staan tot je beschikking.

MP3/MP2/MP1/OGG/WAV etc is supported (ook streaming!). Ik zit ff op de site te kijken en er is ook een VB API, (of dat dan een OCX is weet ik niet; ik heb geen verstand van VB :D ).

Anyway, een kijkje nemen kan geen kwaad. Check de site voor uitgebreide info. :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 20:48 schreef dev het volgende:

[..]

Dit werkt alleen als er MP3 support is, doordat bijvoorbeeld een modernere Media Player is geinstalleerd.
Dat hebben de meeste mensen tegenwoordig toch wel, dus...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Kun je met de media player meerdere geluidskaarten aansturen? In m'n speurtoch naar een ocx een tijd geleden (waarbij ik dus toen op swiftsoft terecht kwam) waren er maar heel weinig (zoniet geen, naast die van swiftsoft dan die dat wel kan) die dat konden...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 18:19 schreef Crazy_D het volgende:
Kun je met de media player meerdere geluidskaarten aansturen? In m'n speurtoch naar een ocx een tijd geleden (waarbij ik dus toen op swiftsoft terecht kwam) waren er maar heel weinig (zoniet geen, naast die van swiftsoft dan die dat wel kan) die dat konden...
Precies, en BinaryWare (iets in die richting).

Een andere MultiMedia control in windows schijnt het ook te kunnen, maar bij mijn testen werkte het in het begin wel, later niet meer, en toen ik terug ging naar een source waarmee het wel werkte, werkte dat dus ook niet meer. Dus dat vertrouw ik niet.

't moet nl. 24 uur per dag muziek afspelen.. (data uit MySQL e.d.), gaat erom dat ik de overgangen zo precies mogelijk in kan stellen.

Multitrack zou helemaal mooi zijn (dat je dus de waveforms van de beide players over elkaar heen kunt trekken op het punt waar je ze wilt starten), maar die zoektocht loopt al heel snel dood helaas.
Pagina: 1