Promise Ultra - Harddisk "klikt" na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Ik heb een Promise Ultra100-tx2 en heb mijn harde schijf en DVD-speler er op aangesloten. Hij werkt probleemloos, behalve als ik windows 2000 afsluit of reboot, dan "klikt" de harde schijf 2 keer, vlak voordat het systeem daadwerkelijk afgesloten wordt.

Ik heb er geen last van als ik de schijf op een andere IDE-controller (onboard) aansluit. Bovendien heb ik op mijn oude moederbord (a7v133) een soortgelijke controller gehad (ultra100) en had daar ook dezelfde problemen mee.

Ik heb begrepen dat het niet goed is voor de levensduur van de harde schijf, dus ik had de vraag of iemand bekend is met het probleem en of er een oplossing is. Op de site van promise staat natuurlijk niks over dit probleem

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36
Nou ik heb eens gelezen dat HDD van IBM dit "probleem" hadden en dat het te maken heeft met de koeling/warmte van je HDD dus misschien dat je hem beter moet koelen.

Maar wat voor HDD heb je eigenlijk?

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 01:18 schreef Graham het volgende:
Nou ik heb eens gelezen dat HDD van IBM dit "probleem" hadden en dat het te maken heeft met de koeling/warmte van je HDD dus misschien dat je hem beter moet koelen.

Maar wat voor HDD heb je eigenlijk?
Ik heb een Seagate Barracuda III 40 GB, gekoeld met een Coolermaster Cooldrive 4002, dus dat kan het probleem niet zijn

/edit:
Ik heb er geen last van als ik de schijf op een andere IDE-controller (onboard) aansluit.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

denkt dat de laatste firmware + bios dit probleem oplossen...

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 02:50 schreef dawsie het volgende:
denkt dat de laatste firmware + bios dit probleem oplossen...
Heb ik al ge-installeerd, zowel de laatste bios als de laatste driver

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Op vrijdag 28 juni 2002 03:03 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Heb ik al ge-installeerd, zowel de laatste bios als de laatste driver
toch even melden dat je die DVD-speler beter aan je mobo hangt... had ook m'n Writer eerst op men promise hangen, trok de performance stijl naar beneden :) misschien dat dat ook het tikken oplost...

ff promise mailen hierover best... en je PC niet meer afzetten :)

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 03:06 schreef dawsie het volgende:

[..]

toch even melden dat je die DVD-speler beter aan je mobo hangt... had ook m'n Writer eerst op men promise hangen, trok de performance stijl naar beneden :) misschien dat dat ook het tikken oplost...
Thnx, zal ik het proberen (ik vond de hd-performance al minder, ik dacht dat het aan mezelf lag)

Pagina: 1