Toon posts:

Hmm Morrowind of Jedi Outcast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik wil nog ff een nieuwe game kopen om de laatste paar weken van de vakantie ff door te komen..maar wat?
Ik kan niet kiezen tussen Morrowind: The elder Scrolls of Jedi Knight ll: Jedi Outcast.
Ik had m'n zinnen gezet op Morrowind maar nu ik de demo van Jedi Outcast gespeeld heb vind ik die ook gruwelijk roeleren!

Jedi Outcast zit nu op 60% omdat ergens las dat er toch wat bugjes in MW zaten en het Economisch systeem nog niet echt klopt.

Duuzzzz, Welke moet ik nemen?

(ik kan ze natuurlijk ook allebei kopen maar ik koop nooit 2 games in 1 keer...zo kan vollop bezig met een storyline etc etc)

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Jedi Knight ll: Jedi Outcast vond ik persoonlijk heel erg goed. Lekkere gfx en gameplay. Ook een van de weinige spellen die ik aan 1 stuk door heb (uit)gespeeld.
Morrowind was ik na 10min weer op uitgekeken. De gameplay vond ik veel te traag en saai. Maar als je van dat soort spellen houdt kan ik me voorstellen dat morrowind erg leuk is om te spelen. En ik denk dat je met morrowind iets langer bezig bent om hem uit te spelen dan met JK2.
Ik zou zelf dus voor JK2 gaan.

vtec just kicked in yo!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
ik heb beide en ik zou voor outcast gaan omdat ik die vrijwel iedere dag nog ff online speel. Morrowind is zoals gezegd heeeeel erg traag.

TMAXTINT

Verwijderd

Morrowind hoeft niet traag te zijn.

Ik heb sinds een weekje een Athlon XP 1900+ ipv een Duron 800, en Morrowind is meer van de processor dan videokaart afhankelijk dus het loopt nu perfect

Er is trouwens ook al een patch voor Morrowind, die veel problemen verhelpt

Verwijderd

dat heeft gewoon met smaak te maken, hou je wat meer van actie enzo dan zou ik voor Outcast gaan,
wil je verhaal en diepgang, doe dan morrowind (niet dat die geen actie heeft, maar minder non-stop)

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ze allebei en het zijn beide topspellen.

Op de vraag welke je moet kopen geef ik je het volgende antwoord:

Sinds ik Morrowind heb, ben ik opgehouden met andere games; heb ik een nieuwe GF4 4400 besteld en ziet mn vriendin me ineens een stuk minder >:)

Verwijderd

ik heb ook beide spellen en ik moet zeggen dat, ondanks ik best wel rpg fan ben, morrowind qua speelsnelheid/actie wat sloom vindt. Grafisch is morrowind uiteraard mooier, maar t zijn wel 2 verschillende spellen natuurlijk. Ikzelf zou voor JK2 gaan.

JK2 ben je wel sneller doorheen dan MW, maar JK2 is meer actie, speelt wat vlotter en je kan er ook mee online gamen. Vooral dat laatste vind ik persoonlijk een van de belangrijkste punten. Maar ja, wat je zelf belangrijk vindt, moet je zelf maar zien..

JK2 dus voor mij :P

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 14:18
...of NWN

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Je zegt dat je veel bezig houdt met storyline? Dan zounik voor Jedi Knight 2 gaan, want in Morrowind zit niet echt een storyline :+
Kijk in morrowind ben je vrij in je doen en laten en Jedi Knight 2 is toch wat meer lineair. Je kan dus echt van alles doen met morrowind en de quest's die ik tot nu toe heb gedaan vondt erg leuk! Ook is morrowind natuurlijk een RPG en Jedi Knight 2 een FPS :)
Jedi Knight 2, is echter ook heel cool in multiplayer, met die lightsaber online is gewoon mega bruut :)

Welke je moet kopen? Hangt ervan af waar je van houdt ;)
Op vrijdag 28 juni 2002 12:12 schreef SimonBenson het volgende:
...of NWN
Misschien handig als je het ook onderbouwt dan heeft ICBM er ook nog wat aan ;)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

gewoon warcraft III kopen, dan heb je zeker weten geen spijt :)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 14:18
Op vrijdag 28 juni 2002 12:13 schreef McFlipp het volgende:
[..]

Misschien handig als je het ook onderbouwt dan heeft ICBM er ook nog wat aan ;)
Oops, ik wist niet dat NWN onderbouwing nodig had... >:)

Waar moet ik beginnen... :?

Bioware heeft een toolset uitgebracht met een campaign erbij genaamd Neverwinter Nights. De campaign die bij de toolset is geleverd is goed voor 60-100 uur spelen met een voortreffelijk verhaallijn. Daarnaast zijn honderden, zoniet duizenden, RPG-ers bezig met eigen campaigns te creeeren die te downloaden zijn en/of online te spelen op de vele servers die opgezet worden.

Kijk anders eens bij de links in mijn sig. of meer info in de 2 topics hier bij GoT.
Enjoy!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm oke, ik denk dat ik dan eerst voor Jedi Outcast ga!
Dank u voor de reply's!

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Op vrijdag 28 juni 2002 11:34 schreef Terr het volgende:

Ik heb sinds een weekje een Athlon XP 1900+ ipv een Duron 800, en Morrowind is meer van de processor dan videokaart afhankelijk dus het loopt nu perfect

ik bedoel ook niet traag door de computer, maar de veel te trage gameplay, je doet er een uur over om van stad naar stad te gaan :(

dat zuigt :r zonde van mijn 44 eurootjes

TMAXTINT

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Tis nogal een vreemde vergelijking imho.. want het zijn twee compleet verschillende spellen.

Hou je van actie dan neem je Jedi, hou je van een goed en uitgebreid RPG dan neem je Morrowind.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

:?
Ik kan een Trabant of een Ferrari kopen... welke zal ik nemen :P...

Om maar 's over vreemde vragen te hebben :+

Magoed, hou je van RPG koop je The Elder Scrolls III: Morrowind (of Neverwinter Nights ;)), hou je van shooter dan koop je Jedi Knight II: Outcast :)

Verwijderd

|:(

hij bedoelt, kwa gameplay... (toch?)

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 15:50
Ik vind dat Morrowind overgewaardeert wordt. Het is natuurlijk een mooi spel maar ik zit na een maand spelen nog steeds niet echt in het verhaal terwijl ik met NWN praktisch werd meegezogen in dat verhaal.

Het is moeilijk om uit te leggen, maar Morrowind is misschien ook zo groot, dat je snel uit het oog verliest wat je uiteindelijke doel is.

Voor mij zou die keuze dus naar Jedi Knight gaan.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

Ik heb juist het omgekeerde. Bij Morrowind zat ik zo in de wereld, terwijl het me bij NWN niet lukt om me echt helemaal in de wereld in te leven :)

• GTOfire
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

(naast Deus Ex) is Morrowind mijn eerste RPG. Jedi Knight 2 heb ik ook (had ik daarvoor al een paar maanden, kan da kloppen?)

Ik ben echt een sucker voor prophecy verhalen en van die raadselachtige dingen, dus meteen het intro-filmpje zorgde er al voor dat ik de eropvolgende 8 uur aan 1 stuk door aan het spelen was :)
Je kan namelijk zelf kiezen of je meegetrokken wil worden in het verhaal. Je kunt de main quests doen, of side quests, dat is je eigen keuze. Het mooiste vind ik nog wel het feit dat je zelfs dat niet hoeft te doen. Als je het leuk vind kun je gewoon ergens in een stadje gaan wonen en je dag vullen met het jagen op beesies :)
(ook een erg goeie methode om skillpoints te verzamelen)

Jedi Knight 2 daarentegen is erg lineair. Je hebt niks te kiezen, en de vijanden worden gewoon achter je neus gespawned (eerste level, helemaal gecleared, alle deuren waar iets uit kon komen waren open en gecheckt. Loop ergens heen, ineens staat het gebied waar ik net vandaan kom weer vol stormies)
Vond de SP pas leuk worden toen ik mn sabre kreeg, toen was het gewoon de kunst om zoveel mogelijk lichaamsdelen apart op te grond te laten vallen, en natuurlijk tegen de Reborn vechten (en Tavion en Desann, de middenbazin en eindbaas)
Multiplayer is dan wel weer erg leuk, en beter dan die van morrowind, om de simpele reden dat MW geen MP heeft :)
het sabreknokken is vaak hetzelfde, maar gaat toch helemaal niet snel vervelen.

Mijn advies is toch Morrowind, denk dat je daar langer mee bezig kunt blijven dan met JK2.
Als je daarna weer centjes hebt kun je JK2 alsnog halen en genieten van de MP.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

ik ken morrow wind niet, maar heb jedi outkast wel (uit)gespeeld...

jedi outkast is errug fet, maar daar ben je na 3 dagen wel klaar meej... dus echt waar voor je geld is anders...

I don't ride fast, i fly low

• peke
  • Laatst online: 10-12-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 13:49 schreef Marruk het volgende:

[..]

ik bedoel ook niet traag door de computer, maar de veel te trage gameplay, je doet er een uur over om van stad naar stad te gaan :(

dat zuigt :r zonde van mijn 44 eurootjes
boots of blinding speed+ magic resistance :7

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

oh bij de weg, het KAN ook 3 secs duren om van stad naar stad te gaan, met die grote silth strider :)

Okay, niet elke stad heeft er 1, maar er zijn weinig steden die niet OF een SS, OF een Mages Guild, OF een haven hebben.

Verwijderd

'k Heb zelf ook een AMD1900, met 512 meg ram en een GF2.

Morrowind loopt voor geen meter. Walgelijk stijve graphics ook. Een complete return to the beginning of 3D! :r

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 30 juni 2002 00:36 schreef Codin het volgende:

[..]

'k Heb zelf ook een AMD1900, met 512 meg ram en een GF2.

Morrowind loopt voor geen meter. Walgelijk stijve graphics ook. Een complete return to the beginning of 3D! :r
Tuurlijk, geef de schuld maar aan morrowind ;) met m'n GF3ti200 loopt ie als een trein, en graphs om van te :9~

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

lol, Morrowind graphics zijn zo'n beetje de beste van dit moment welk genre dan ook.

Verwijderd

Morrowind ziet er hier ook echt :9~ uit , alleen speel ik Jediknight toch wat sneller dan Morrowind , omdat je met Morrowind niet even snel 5 min gaat spelen want dan word het al snel een uur (of 3 )

:o
Pagina: 1