Rommel (mag deze blijven staan alsjebliefd)

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik wil niet klagen of wat dan ook ik wil graag alleen weten of er moederborden bestaan zonder onboard spullen en of nog meer mensen net als ik ze kunnen missen als kiespijn. Ik zal dan proberen te doen volgens je regels dat ik eerst me eigen bevindingen geef.

Zag al wat moederborden bij Tyan staan met minder spul helaas verouderd of voor dual processor. En dat is een beetje overbodig, want ik ben niet van plan een server te gaan draaien. De tip van razorvist vond ik best welkom. Jammer dat er weinig pci poorten op die abit zitten, maar het idee vind ik om toe te juigen.

Ik heb het liefst geen onboard spullen, omdat je die vaak uit moet zetten met een jumpertje en die dingen zijn zo klein dat ik altijd een half uur scheldend bezig ben voordat ze goed staan. En ik vind het jammer van de ruimte waar eigenlijk een pci slot had kunnen zitten.

Voor moederborden zonder spullen erop kom je trouwens al snel op moederborden waarbij staat dat ze voor servers zijn. Maakt dat veel verschil uit? ik wil liever geen dual proicessor, want twee keer processor is duurder en waarvoor ik em gebruik (spelletjes) toch niet echt nuttig. Maar als servermoederbord met enkeel processor is en dat maakt niet echt uit wil ik dat ook best wel gebruiken.

Verwijderd

De meeste nieuwe mobo's met onboard stuff, kan je via de bios bijregelen. Alleen dus bv. niet de raid-controller bij bv. mijn Asus A7V266-E.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij moederborden van ECS zit meestal geen onboard spul op als RAID, USB 2.0, Flash card en Multimediacard controller, VGA, Bluetooth en weet ik veel wat voor andere zut. Meestal alleen onboard audio maar die kun je heel gemakkelijk in de BIOS uitzetten

btw, het is alsjeblieft :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

mijn abit kg7-raid heeft geen onboard spullen (nouwja... de raid controller dan, maar die is optioneel) dit is ook de reden dat ik hem gekocht heb. Die heeft de AMD 761 chipset i.c.m via686b.

Verwijderd

Mijn ABIT KX7-333[R] heeft buiten de heerlijke HPT RAID niks van onboard zooi , hoewel ik USB2.0 en LAN toch wel fijn had gevonden

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb tot nu toe meegemaakt dat onboard dingen worden uitgezet via de bios.

ik heb zelf ook onboard audio erop zitten, gigabyte 7dxr+
maar uitgezet en een soundblaster live 5.1 erin gepropt en nergens last van

• op_een_dag
Op donderdag 27 juni 2002 23:45 schreef rival24 het volgende:
mijn abit kg7-raid heeft geen onboard spullen (nouwja... de raid controller dan, maar die is optioneel) dit is ook de reden dat ik hem gekocht heb. Die heeft de AMD 761 chipset i.c.m via686b.
Ben blij te horen dat er nog meer mensen op zulke dingen letten. Als je b.v. moederborden van Aopen (heb ik nu) en MSI bekijkt dan denk je dat iedereen wil dat een moederbord wordt volgebouwd met spullen die je nooit gebruikt. Ben ook gelijk naar ECS site geweest om daar te kijken zag er ook wel goed uit.

Zag op dat moederbord ook nog feature zitten waarik nog voordat het uitkwam al mijn twijfels over had....gebruikt er ooit wel eens iemand zo'n NCR slot? Volgens mij zijn die net zo populair als de ISA sloten in hun nadagen die eerst op die plek zaten.

• op_een_dag
Op donderdag 27 juni 2002 23:53 schreef vinkie het volgende:
ik heb tot nu toe meegemaakt dat onboard dingen worden uitgezet via de bios.

ik heb zelf ook onboard audio erop zitten, gigabyte 7dxr+
maar uitgezet en een soundblaster live 5.1 erin gepropt en nergens last van
Ik heb mischien ook nog enigszinds een moederbod uit het stenen tijdperk )tenminste zo voelt ie af en toe wel.Een Aopen uit de tijd dat celeron 333Žs nog super snel waren. Daar zat helaas een flut handleiding bij van 3 bladzijde waar over "iedere" jumper stond uitgelegd waar die voor diende ... behalve de audio en nog een paar :(. En aanlaten staan tegelijkertijd met philips acoustic edge dat werkte niet.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

mijn super cheapo heeft 10/100 lan, audio(bios_disabled)
onboard and i love it.
agp zonder extra slot sucks, maar dat is logisch.
Gebruik gewoon m`n oude MAC adres van de 3com voor m`n chello :D

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

CNR/AMR gebruiken we in europa/amerika bijna nooit, is alleen geschikt voor de allergoedkoopste rotzo.. uuhm modems/geluidskaarten.

Helaas als je kiest voor een 'clean' mobo, dan betaal je eigenlijk evenveel voor een mobo mèt rommel erop. Niet dat het me zo heel veel uitmaakt, maar toch.

De reden dat ik die rommel er eigenlijk niet op wil hebben is dat ik het eigenlijk allemaal rommel vind (hej..), ik heb bv nog nooit een goede on board videokaart gezien (snelste is gf2mx, en dat is nooit wat geweest). Onboard lan lijkt me niet zo heel erg aangezien ik 2 netwerkkaarten nodig heb, maar ik heb voor lanparties e.d. toch liever een 3COM (die ik nu dus ook heb).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 23:54 schreef op_een_dag het volgende:

[..]

gebruikt er ooit wel eens iemand zo'n NCR slot?
NCR slot? Je bedoelt zeker dingen als ACR, CNR, AMR sloten. De meeste mensen ggebruiken dit nooit. Ik heb ook nog nooit zo'n kaartje in het echt gezien. IMHO heb je er geen zak aan.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb trouwens onboard geluid en had ook het idee "dat gebruik ik toch niet, maar boeiend het is toch gratis :P"

Ik ben nu echter overgestapt van 5.1 (pcspeakers) naar stereo (versterker+luidsprekers) en heb mn soundblaster verkocht. Ik gebruik nu de onboard AC'97 en dat bevalt prima! het enige wat ik in mn sloten heb zitten op dit moment is een videokaart en een netwerkkaartje!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Volgens mij moet je lekker bij Intel gaan winkelen. Supersobere borden, hoewel meestal wel audio. Wel duur vind ik.

Anders Epox, dat is ook nog wel ingetogen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tja op mijn gigabyte 7vRxp ken ik alles in het bios uitschakelen..

en dan komt het ook niet in het lijstje van Windows te staan...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als de rommel erop zit en je kan het gewoon uitzetten maakt 't toch niet uit, als het uiteindelijk toch goedkoper is?
En onboard LAN scheelt juist een PCI slot :)
Ehm.. Ik ga maar weer 's de K7S5A aanraden :P

Specs

• op_een_dag
Op vrijdag 28 juni 2002 00:18 schreef Masterdam het volgende:
[...]
En onboard LAN scheelt juist een PCI slot :)
Ehm.. Ik ga maar weer 's de K7S5A aanraden :P
Onboard lan scheelt geen PCI slot dat is het vervelende eraan...op de plek waar die mooie onboard LAN zit had ook een pci slot kunnen zitten waar ik dan mijn eigen 3com (die bevallen ook mij erg goed) kaartje in kunnen stoppen. En als dan ineens blijkt dat er een snellere versie komt dan kun je gewoon het kaartje eruit halen en nieuw kaartje kopen en dat is vele malen goedkoper dan je hele moederbord in de prullenbak te kopen. Eigen zou een moederbord geen andere aansluitingen nodig hebben dan 1x AGP (PCI video is wel erg bagger) en dan voor de rest behangen met PCI sloten. En dan kun je zelf bepalen hoe goed je em wil maken. Als dan ook fabrikanten van processorts met dezelfde socket blijven werken en niet bij iedere ieniemienie veranderingetje een nieuwe socket uitvinden dan kun je op die manier veel goedkoper upgraden.

Maarja het gaat natuurlijk om geld en fabrikanten willen moederborden verkopen dus bouwen ze die vol spul die binnen de kortste keren niks meer waard is en waar je ook geen pci kaartjes meer in kwijt kan.En dan boor je weer een vakantie door je neus om nieuwe aan te schaffen ;)

Verwijderd

Ok nog 1 keer:

<font size=60px>Ga eerst ZELF op zoek</font>

Ik heb je vorige topic(s) niet voor niets gesloten, je hebt helemaal niets zelf uitgezocht. Je weet niet eens wat voor cpu je erop wilt. We zijn niet 1 of ander persoonlijk adviescentrum. Als je jezelf geinformeerd had zou je weten dat er bijna geen jumpers meer op moderne moederborden zitten. Maarja, dat heb je duidelijk niet gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.