Toon posts:

[noob] Soundblaster Audigy geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag m'n nieuwe computer binnen gehad en alles doet het perfect behalve het geluid.
Ik heb alle drie de ingangen al geprobeerd maar ik moet volgens mij gewoon de bovenste hebben.
Toen kwam ik op het idee om de drivers nog een keer van de cd te installeren maar dit had geen effect.
Toen naar de site van creative gegaan en de nieuwste driver gedownload maar ook nu heb ik nog geen geluid

Weten jullie mede tweakers hier misschien een oplossing voor want ik heb weinig zin mijn computer morgen weg te moeten brengen terwijl ik hem pas 1 dag heb.

Verwijderd

normaal moet je de groene hebben (2e van links)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ok maar welke ik ook probeer er komt gewoon geen geluid uit, ik begin me zelfs af te vragen of hier wel een Audigy inzit ofdat ze me gewoon genaaid hebben.

Verwijderd

Druk alle kaarten even aan en kijk even of er geen conflicten zijn??? Is dit allemaal o.k.dan even terug naar shop!

Verwijderd

openschroeven die handel!!!
Op donderdag 27 juni 2002 23:24 schreef eastrtp het volgende:
Hmm ja ok maar welke ik ook probeer er komt gewoon geen geluid uit, ik begin me zelfs af te vragen of hier wel een Audigy inzit ofdat ze me gewoon genaaid hebben.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 27 juni 2002 23:24 schreef eastrtp het volgende:
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij kon ik het oplossen door met de speaker instellingen te rommelen. Daar bedoel ik mee dat je in zo'n programmatje wat erbij zit kunt instellen of via de digitale uitgang of via de rear en/of front uitgangen wilt luisteren. Hij stond bij mij op digitale uitgang en daarom hoorde ik niks.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reacties allemaal ik was zelf ff weg, ik ben zelf al 2 uur bezig geweest met instellingen enz en ook dat digitaal heb ik uitgeprobeerd maar het had allemaal geen effect, ik ga nu kijken wat er gebeurd als ik die drivers helemaal verwijder en ik windows zelf laat detecteren (ja sorry dat had ik nog niet gedaan).

Ik laat nog wel ff weten wat het effect is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als ik hem laat zoeken naar een beter stuurprogramma dan blijft ie toch steeds de Audigy zeggen dus ik neem aan dat die kaart er toch gewoon in zit. Ik ga morgen de comp zaak bellen want ik vind dat als ik een nieuwe computer koop dat ik toch op z'n minst mag verwachten dat het geluid het doet.

Bedankt voor de hulp in elk geval.

Verwijderd

Krijg je gewoon geel geluid of krijg je een error?

Verwijderd

Is dit niet gewoon een kwestie van "Digital Output Only" aanvinken in de Volume-eigenschappen?

START - SETTINGS - CONTROL PANEL - SOUNDS AND AUDIO DEVICES

Device Volume - Advanced - Advanced (eventueel onder Options, Advanced Controls aanvinken)

Onder Other Controls, Digital Output Only aanvinken.

Als alles goed geinstalleerd is, en je gebruikt de digitale uitgang, dan zou dat het toch moeten zijn...?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok normaal gesproken wel ja, maar dit had ik zelf al geprobeerd en dit werkt ook niet dus ik ga morgenochtend de comp openschroeven en kijken óf de goede geluidskaart erin zit en daarna gaat ie zowieso naar de computerwinkel om hun te laten zorgen dat de boel goed gaat werken.
Pagina: 1