[chello] w00t !! vet lichtshow op Terrayon-modem

Pagina: 1
Acties:

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
(misschien is dit niet helemaal het juiste forum hiervoor, maargoe .. move dan maar a.u.b.)

'k Kwam vanmiddag thuis en meteen ff Outlook ervoor om me meel te checken .. nah de verbinding bleek er toen uit te liggen. OK, dat gebeurt nog welles .. dus geen paniek, even IP controleren. Mijn IP was dus inderdaad veranderd in één of ander vaag nummer .. ik heb Win2000, dus DOS-box ervoor en ipconfig /release en toen ipconfig/renew .. nope, geen succes!! :'(

Ik PC ff rebooten en in de tussentijd loop ik naar het modem toe (achterkamer) en zal de stekker er ff uittrekken .. dat is toch altijd het eerste wat die helpdesk-medewerkers zeggen immers .. zie ik me daar een vette lichtshow, w00t!!! 8-) :?
code:
1
2
3
4
Online   O    <- knippert rood
Message  O    <- uit
Receive  O    <- knippert groen
Send     O    <- knippert groen

'k Wist geeneens dat ze überhaupt rood konden worden!! :?
Maargoed, misschien is het vrij normaal, maar ik had dit nog niet eerder gezien .. dus helpdesk opgebeld 0900-1580 blablabla ..

hij :7 "meneer ik maak even een storingsrapport op en gaat u er maar vanuit dat dit wel eens wat langer kan gaan duren"

ik :? "hoelang duurt dit meestal dan?"

:7 "meneer daar kan ik nix van zeggen"

:? "dus het kan best een week duren"

:7 "meneer daar kan ik nix van zeggen, maar kent u de voorwaarden?"

:? "nah fris mijn geheugen maar even op als je wilt .."

:7 "iedere dag offline krijgt u het dubbele retour"

:? "ow okeej, bedankt!"

:7 "tot uw dienst, dag meneer"

Goed, lang verhaal .. korte storing, want ik ben dus alweer online! :P
Ik was wel meteen vrij pissed, want ik ging er dan maar vanuit dat het welleens een week weg zou kunnen zijn :( .. we krijgen dagelijks meel, ook voor mijn pa, dus die was ook al aardig sjaggie ...

Maar herkent iemand deze lichtshow?? :?
Enne .. hoelang duurde het dan bij jullie?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Pff chello, daarom heb ik het dus niet, ik heb MXStream werkt altijd, nooit eruit, nooit problemen :7

Maar die lichtshow ken ik wel (hehe) ik heb dus switch 8ports + vigor2200e (opzichzelf al lichtshow) + adsl modem staan, ongeveer 30 ledjes die hele tijd aan en uit gaan :P

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 10:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Sja, het verneukeratieve is, als je een maand lang iedere dag 40% van de tijd offline bent, krijg je dus geen cent terug... heb ik nu dus al bijna 2 maanden, en heb geen poot om op te staan.

En de lichtshow ken ik ja. Wel eens bij iemand gezien. Had binnen een week nieuw modem.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

als je wil weten wat al die led-combinaties betekenen, moet je ff op de terayon hompage gaan kijken...

er zijn tientallen mogelijkheden, en 99% betekend gewoon dat chello zelf aan het klooien is. (server resetten enzo)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 23:39 schreef Duur het volgende:
als je wil weten wat al die led-combinaties betekenen, moet je ff op de terayon hompage gaan kijken...

er zijn tientallen mogelijkheden, en 99% betekend gewoon dat chello zelf aan het klooien is. (server resetten enzo)
goed idee .. ben even wezen kijken en geloof het of niet, maar mijn lichtshow staat er geeneens tussen!!

Forward Signal Problems
Afbeeldingslocatie: http://www.terayon.com/files/images/support/error6.gif
.. komt er aardig bij in de buurt, maar de rooie knipperde dus ook!

bron: http://www.terayon.com/tools/products/view.html?phase=show&id=976069697&tool_id=14&cat_id=8.14

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:16 schreef ing._Buttje het volgende:

Maar herkent iemand deze lichtshow?? :?
Enne .. hoelang duurde het dan bij jullie?
Yups, voor ik verhuisde ook Chello. Gedurende een onweersbui sloeg ie op tilt. Denk door de elektrostatische lading, gebeurt ooit. Heb em een dag laten staan (hoefde niet op i-net) en toen weer uit/ aan gezet. Niks aan het handje.

Er werd nog wat gezegd over verneukeratieve dingen:
Ik gebruikte een firewall-server. Dus mijn verbinding stond altijd open: Kreeg een keer een factuur met HFL 0,00, de HFL 99,95 maandabbo was er afgehaald wegens ondervonden storingen :)

Verwijderd

Dit gebeurt bij mij zeker 1x per dag :(
Altijd maar heel kort, als alle knippert even stekker eruit en er weer in dan issie meestal weer zo online. Omdat hij nog vrolijk doorknippert wanneer de storing toch verholpen is.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:32 schreef Novah het volgende:
Pff chello, daarom heb ik het dus niet, ik heb MXStream werkt altijd, nooit eruit, nooit problemen :7

Maar die lichtshow ken ik wel (hehe) ik heb dus switch 8ports + vigor2200e (opzichzelf al lichtshow) + adsl modem staan, ongeveer 30 ledjes die hele tijd aan en uit gaan :P
ik ben het met je eens ik heb ook mxstream en in 6 maanden tijd 1 keer een storingkje gehad van 5 min verder nooit probs.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

OMG! ik heb dit ook , al anderhalf week :| alle anderen die hier wonen hebben wel gewoon chello ( en werkt ook nog! ) en ik neit :(

altijd storing storing storing :X , nu ist al zo dat hij heel effies aangaat en dan weer uit slaat :Z

Ik bel dus ( voor de 40e keer ) chello helpdesk , en zij vertelde mij vriendelijk dat het een signaal storing was.

Oke FIX IT! gvd waaroma ltijd zo moeilijk doen , ik betaal voor 24h inet dus dan wil ik ook 24h inet :X

damn, tis wat

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Moah, op zich mag ik niet klagen hoor .. misschien een paar X per week een klein storinkie van een paar minuten .. net genoeg om ff WC-break in te lassen :P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dat had ik laatst ook, opzich best wel geinig :)

Ut duurt een paar minuten en klaar is het weer (soms iets langer :P )

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

hmm de laatste tijd hier ook probs met chello.. het was een tijdje (paar maand) echt goed maar nu ;(

Twitter

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

het wisseld hier is het ATM echt perfect (effe afkloppen al ruim 2 maanden geen storingen gehad das echt uniek hier :D )

en verder die licht show, ja hij komt effe oline he :) en zelf test enzo doet ie effe altijd alleen als je storing heb blijft ie dat doen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Deze lichtshow betekent dat er iets met je retour aan de hand is, laat ze dit eerst maar eens schakelen.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
88 dagen uptime op mn linux doosje en tot nu toe nog geen moment last gehad van problemen met de verbinding :) (chello)
ik moet wel zeggen dat ik een locale dns server gebruik anders hadden hier denk ik al vele flames gestaan

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Iedere dag dubbel retour... ja leuk, heb ik ook gehad en gemailed en gebeld, mooi dat ik niks retour heb gezien tot nu toe :(

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:17 schreef boersma2 het volgende:
Deze lichtshow betekent dat er iets met je retour aan de hand is, laat ze dit eerst maar eens schakelen.
Dat snap ik niet, kun je dat nog wat toelichten misschien?? :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Het retour kanaal zit onder de frequenties voor de radio en wordt voor de upload gebruikt.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:32 schreef Novah het volgende:

Dat heb ik hier ook ik heb een kamer van 80 2m en de server staat helemaal voor aan, ik slaap helemaal achter aan en mijn helekamer is groenverlicht snachts :P

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:37 schreef DizzyWeb het volgende:
Sja, het verneukeratieve is, als je een maand lang iedere dag 40% van de tijd offline bent, krijg je dus geen cent terug... heb ik nu dus al bijna 2 maanden, en heb geen poot om op te staan.
Ik heb precies hetzelfde...

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Nah ik heb het inmiddels nog 2 of 3x gehad (je gaat er nu ook op letten natuurlijk), maar ik was steeds niet langer dan 30 min offline, dus al met al valt't reuze mee ... :)

thnx guys! :Y)

Pagina: 1