Utp verlengen doormiddel van knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 19:50
Ik heb een vraagje over een Crossed UTP kabel want heb nu een kabel door het huis liggen maar omdat nu de pc is verplaatst is de kabel niet lang genoe.

Kan ik nu niet gewoon nog een Crossed utpkabel bijkopen en dan van alle bij de kabels 1 kopje eraf knippen zodat ik dan de zelfde kleur draadje aan elkaar kan knopen.

De reden dat is het niet met een tussenstekkertje doe komt omdat dan de capaciteit van de kabel flink omlaag gaat zeggen ze. Daarom dacht ik van kom laat ik ze aan elkaar knopen heb je dat probleem misschien niet.

Nou als iemand mij hierbij zou willen helpen graag. En wil je dan wel aub vertellen waarom of waarom ik juist iets niet zou moeten doen.

Verwijderd

der zijn van die koppel stukken tekoop
die klik je aan de ene kabel en aan de andere en dan heb je 1 lange kabel
:)
denk er wel omdat dit niet soepel werkt als je 100mbit door die lijn wil sleuren

en dat je 1x CROS en 1x STRAIGT moet gebruiken :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 11:47
Hmmz voor 1.50 had ik een tussen stukje, aan de ene kant een utp kabel klikken, aaan de andere kant een utp kabel inklikken en het is 1 kanel. Kan je ook zo weer loshalen heb je weer 2 kabels, die was 1.50 bij een elektro winkel (1.50 gulden) :)
Op donderdag 27 juni 2002 23:13 schreef Dannyke het volgende:
denk er wel omdat dit niet soepel werkt als je 100mbit door die lijn wil sleuren
Hmmmz geen problemen hoor, heb je misschien iets hoe je kan testen hoeveel die lijn kan hebben? (geen ping ofzo)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je een 100Mb-netwerk gebruikt, kan je beter een hub/switch of desnoods koppelstukje gebruiken. Hub/switch is beter want die versterken het signaal vaak ook, terwijl een koppelstukje dat niet doet.
Als je de uiteinden gewoon aan elkaar knoopt per ader, werkt het, alleen gaat er veel signaal verloren door collisions door overspraak/interferentie. UTP CAT5 moet je eigenlijk niet meer dan 1 tot 1,5cm laten afwijken van de "natuurlijke" twist (zoals op die dozen altijd staat), omdat het electromagnesitsche veld dan niet optimaal is.

De theorie is wat ik me heb laten vertellen, maar ik spreek ook uit een inmiddels ruime praktijkervaring. Kortom: het werkt wel wat jij wilt, een koppelstukje (kost ongeveer een knaak als je pech hebt) is beter, maar een hub/switch is de beste oplossing.

Als je maar een paar (<10) PC's in je LAN hebt, is een koppelstukje ruim voldoende.

Bloed, zweet & koffie

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 19:50
Ok bedankt voor de snelle reacties.

Dan zal ik het dus met een koppel stukje doen.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

je kan het wel aan elkaar knopen maar dan verlies je heel veel snelheid zo'n koppelstukje is een stuk beter :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

als je een crossed line wilt verlengen moet je dit doen met een straight !!

dus niet 2 crossed kabels aan elkaar pluggen want dan werkt ut niet meer !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1