Moederbord zonder rommel

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Het vakantiegeld is binnen en wie wil er nou op vakantie als ie achter zijn/haar computer kan zitten ..toch? :) Enniewee ik dacht er over om mijn vakantiegeld eens aan nieuw moederbord en procesortje en kastje te gaan besteden (de rest is nog wel redelijk recent of komt nog wel keertje).
Zoals de titel al zegt ik wil dan een moederbord zonder rommel...dus geen onboard audio, graphics en lan en dat soort onzin. Stoort alleen maar met video- en geluidskaart die veel beter zijn dan die onboard onzin. van mij zouden ze alle poorten eraf mogen slopen zolang er maar veeeellll PCI sloten inzitten. (ps2 en die seriele en paralle poorten? wie gebruikt ze nog...alles gaat met usb...en heb je net usb 1 poortje komt usb 2 alweer uit, je kan veel beter zelf pci kaartjes kopen die als ze verouderd zijn kunnen worden weggegooid)
Dus wie weet eigenlijk wat een goed zo kaal mogelijk moederboard is met zoveel mogelijk PCI sloten? (AMD is voorkeur omdat die niet zo vaak van socket veranderen, maar zwijg niet als je pentium bordje weet :))

Oh en als er iemand is die me kan uitleggen wat alle verschillen zijn tussen die pci sloten? 32 bit en 64 bit en dan nog wat met 32, 33, 64, 66 mhz etc. etc. Is dat allemaal backwards compatible en is er al duidelijk wat nieuwe standaard zal worden?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Abit heeft wel een moederbord zonder al die dingen als ps2, seriele en lpt poorten. In plaats daarvan heb je USB2.0 en firewire. Wel heb je een onboard geluidskaart en LAN en weinig pci-sloten dus dit zal wel niet zijn wat je bedoelt ;)

Maar onboard geluid is toch gewoon uit te schakelen? dan gebruikt het ook geen IRQ en kan het dus niet dwars gaan liggen met je soundblaster/terratec kaartje ofzo

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:14 schreef Razorfist het volgende:
Abit heeft wel een moederbord zonder al die dingen als ps2, seriele en lpt poorten. In plaats daarvan heb je USB2.0 en firewire. Wel heb je een onboard geluidskaart en LAN en weinig pci-sloten dus dit zal wel niet zijn wat je bedoelt ;)

Maar onboard geluid is toch gewoon uit te schakelen? dan gebruikt het ook geen IRQ en kan het dus niet dwars gaan liggen met je soundblaster/terratec kaartje ofzo
beetje fatsoenlijk onboard lan is toch handig? als het maar 10/100mbit is scheelt je alweer een pci slot :) en ze werken heerlijk

Verwijderd

Het is wel de bedoeling dat je eerst ff zelf op zoek gaat voor je een topic opent.

Dit topic is gesloten.