Toon posts:

[PW] Slot onterecht

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=536097/1/50]

Opgegeven reden is dat in Delphi een property gewijzigd moet worden. Echter is de programmeertaal in dit geval VisualBasic en daar werkt het compleet anders (beetje kortzichtig van de mod).
Om het probleem van de gebruiker op te lossen, moet (buiten Visual Basic om) in het bestand iets aangepast worden...
Deze gebruiker kwam IMHO terecht met de vraag en kan niet zomaar afgedaan worden met een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Op donderdag 27 juni 2002 22:47 schreef Debbus het volgende:
[topic=536097/1/50]
Ik ben dus de desbetreffende mod.
Echter is de programmeertaal in dit geval VisualBasic en daar werkt het compleet anders (beetje kortzichtig van de mod).
Ik heb even Visual Basic op m'n systeem geïnstalleerd (wie had dat ooit verwacht dat ik dat nog ging doen :o ), en daar kan je de Formstyle ook via properties instellen.
Als je een MDI Child window wilt maken, dan zet je de MDIChild property op True.
Om het probleem van de gebruiker op te lossen, moet (buiten Visual Basic om) in het bestand iets aangepast worden...
Deze gebruiker kwam IMHO terecht met de vraag en kan niet zomaar afgedaan worden met een slotje.
Dat zou ik wel heel sterk vinden. Zoals ik eerder vermeld heb, doe je het via de MDIChild property, en ik zou dan graag wel eens willen weten via welke omweg jij het zou doen en waarom jij het zo wil doen.
Volgens mij is het slotje terecht.

Zijn vraag was trouwens 'kan het', en daarop is met ja geantwoord.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik begrijp het niet: WAT is nou de reden van het slotje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op vrijdag 28 juni 2002 08:26 schreef leonardo1504 het volgende:
Ik begrijp het niet: WAT is nou de reden van het slotje???
Dat staat perfect verwoord in m'n sluitingspost dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Je kunt het ook gewoon ff proberen eigenlijk ipv hiervoor een topic te openen. Met wat zoekwerk naar de betreffende property (als je niet weet over welke property het gaat) en het eens uit te proberen, kom je er wel.
Vind ik wel erg slap. Waar leg je de grens tussen "dat had je zelf ook wel kunnen uitzoeken" en "hier mag je over posten" ??? Hou er rekening mee dat niet iedereen heel erg ervaren is. Als iemand duidelijk te lui is om te zoeken vind ik een slotje terecht, maar dit vindt ik absoluut onterecht. Wat voor jou een eitje is kan voor een newbie een heel groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 08:48 schreef leonardo1504 het volgende:
Wat voor jou een eitje is kan voor een newbie een heel groot probleem zijn.
P&W is niet bepaald newbie-georienteerd... Er wordt een redelijk niveau verwacht. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op vrijdag 28 juni 2002 09:17 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

P&W is niet bepaald newbie-georienteerd... Er wordt een redelijk niveau verwacht. ;).
Inderdaad.
En die discussie is ook hier te vinden:
[topic=411717/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo1504
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 09:31 schreef whoami het volgende:

[..]

Inderdaad.
En die discussie is ook hier te vinden:
[topic=411717/1/25]
Ik ga die discussie niet opnieuw voeren, ik vind het terecht als je ergens een grens stelt. Ik vind de manier waarop soms met slotjes wordt gegooid zwaar onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 08:24 schreef whoami het volgende:
Als je een MDI Child window wilt maken, dan zet je de MDIChild property op True.
De vraag was anders om een MDI-form te maken van een Form. Dat kan niet makkelijk. Om van een Form een MDI-Child te maken is inderdaad een property...
Er is in VB dus een (groot) verschil tussen MDI-Child's en MDI-Parent's. Wellicht schept dit wat licht in de duisternis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik veronderstel dat hij de source van het programma tot zijn beschikking heeft. (De topicstarter zegt toch dat hij bezig is met een programma, en dat hij vergeten is de formstyle goed te zetten).
Ik veronderstel dat hij van zijn hoofdscherm eenvoudig een MDI Parentform kan maken, en dat hij dan van al zijn andere forms de MDIChild property op True zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op vrijdag 28 juni 2002 09:45 schreef leonardo1504 het volgende:

Ik ga die discussie niet opnieuw voeren, ik vind het terecht als je ergens een grens stelt. Ik vind de manier waarop soms met slotjes wordt gegooid zwaar onterecht.
Wat bedoel je met 'de manier waarop'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mod die blijkbaar weinig kaas van vb heeft gegeten dacht uit zichzelf dat die vraag wel effe opgelost zou zijn?

Getuige van een beetje te groot ego? Misschien volgende keer overlaten aan andere met meer verstand van zake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 28 juni 2002 09:53 schreef Angel het volgende:
Die mod die blijkbaar weinig kaas van vb heeft gegeten dacht uit zichzelf dat die vraag wel effe opgelost zou zijn?

Getuige van een beetje te groot ego? Misschien volgende keer overlaten aan andere met meer verstand van zake?
Tsjongejonge, wat een opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

lekkere flamebait :(

hij dacht gewoon dat het erg simpel was, kan toch gebeuren dat er es een foutje gemaakt wordt? doe es lekker rustig zeg....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Btw, ik heb het topic maar weer geopend.

Als het alleen die property was, was het slotje meer dan terecht.
Nu was het ergens in de buurt van 'twijfelachtig' (welke kant ervan weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

just relax, denk aan je bloeddruk eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 juni 2002 09:45 schreef leonardo1504 het volgende:

[..]

klopt. maar deze regels zijn er wel in overleg, omdat mensen het niet relaxed vinden om 'newbietopics' te hebben en omdat PW zich orienteert op mensen met een hoger niveau (ik zou zo zeggen, klaag ons aan).

De discussie hoeft niet opnieuw gevoerd te worden (wat je hier nu juist wel doet) omdat ie al geweest is:
[topic=411717/1/25]

Zie ACM verder, /afgehandeld

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.