Toon posts:

Tv series omzetten naar divx en versturen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nichtjes wonen in Amerika en ze willen graag GTST volgen. Elke keer op video opnemen en versturen is ook niet echt een oplossing. Als ik een Capture kaart koop kan ik dan tv programma's op pc opmnemen en dan via een ftp server hun het laten downloaden?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ja, alleen niet in DivX, dit zal je later zelf moeten omzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar in welk formaat dan, en hoeveel MB is een half uur in een een beetje fatsoenlijk te kijken kwaliteit?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
Ach een mbtje of 400-500 ligt een beetje van je tv-kaart af dit kan je later dan wel weer omzetten naar een divx van 100 mb maar heb je echt zoveel moeite over voor je nichtjes kunnen zij niet beter een schotel nemen?

Verwijderd

een half uur goede kwaliteit dan zit je toch gauw aan de 200 of 300 mb. Is dan wel goed te zien. Zat zelf met friends afleveringen van een half uur en die waren perfect.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op donderdag 27 juni 2002 22:47 schreef Niek het volgende:
Maar in welk formaat dan, en hoeveel MB is een half uur in een een beetje fatsoenlijk te kijken kwaliteit?
Heb Had hier een aantal Friends-afleveringen liggen in Divx, en die waren een MB-tje of 100 geloof ik. Ik weet niet precies in welk formaat een TV-kaart captured, maar dat zal vast wel met de search te vinden zijn.

[Edit]
Op donderdag 27 juni 2002 22:54 schreef Vinnie81 het volgende:
een half uur goede kwaliteit dan zit je toch gauw aan de 200 of 300 mb. Is dan wel goed te zien. Zat zelf met friends afleveringen van een half uur en die waren perfect.
Mijn afleveringen waren niet "perfect", maar van een mindere kwaliteit.

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
zover ik het doe is +- 1 min 10 mb.
en is goed te doen, neem vaak dingen van tmf en MTV ( The dj's) op en die bewerk ik :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 22:51 schreef nadd het volgende:
Ach een mbtje of 400-500 ligt een beetje van je tv-kaart af dit kan je later dan wel weer omzetten naar een divx van 100 mb maar heb je echt zoveel moeite over voor je nichtjes kunnen zij niet beter een schotel nemen?
schotel ze wonen in amerika daarkan je niet de astra ontvangen. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kaart kan ik daar het beste voor nemen, moet natuurlijk wel een beetje goede kwaliteit zijn, en wat kost zoiets ong?

Verwijderd

Daar heb je de zogenaamde search optie voor... Zoek eens op Haupauge ofzo

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op donderdag 27 juni 2002 22:55 schreef chefke het volgende:

[..]

schotel ze wonen in amerika daarkan je niet de astra ontvangen. |:(
Idd, ze horen het woord schotel en ze denken gelijk dat je wereldwijd die sateliet kunt ontvangen |:(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie net dat DIT mijn 500ste post wordt!!!

>:)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een Hauppage, maar Pinnacle schijnt ook goede kaarten te maken.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

als je een PCTV kaartje of WINTV kaartje koopt kan je (afhankelijk van je CPU) makkelijk ion DivX capturen.

Als je een 1400 MHz of snellere pc hebt, kan je direct naar DivX capturen

Het is dan niet altijd evenmooi geknipt enzo, maar ik neem aan dat de DivXjes niet bewaard hoeven worden.

Als je beetje redelijke kwaliteit wilt houden zit je aan ongeveer 200 MB voor een half uurtje GTST (divx)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:01 schreef Niek het volgende:
Oh ik zie net dat DIT mijn 500ste post wordt!!!

>:)
ik zit al bijna op 1000 terwijl ik veel korter hier post.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op donderdag 27 juni 2002 23:02 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb zelf een Hauppage, maar Pinnacle schijnt ook goede kaarten te maken.
En Terratec, tenzij je WinXP hebt, want die support is nog steeds brak. Ik heb tot twee keer toe een PC op het werk moeten terugzetten vanuit een image omdat de driver m'n complete Windows vernachelde, CD-Rom-speler kwijt enzo. Op een andere PC deed hij het echter wel perfect.

Verwijderd

Gewoon met een Hauppauge TV kaart streamen met behulp van Virtual DUB.. als je een DIVX 5 codecje erop heb staan dan ken je rechtstreeks opnemen in DIVX format.. half uur is dan plus minus 100 MB..
Pagina: 1