Toon posts:

Fouten in geheugen.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn merkloos PC133 reepje van 512MB door memtest86 gehaald. Tenminste, tot 30%. Dit leverde al een aantal fouten op rond 225,9 MB. Betekent dit nu dat mijn dimmetje niet in orde is, en ik ermee terug zou moeten gaan?

Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van mijn problemen in windows xp met het converten van video in tmpgenc en cinemacraft (irql_not_less_or_equal en page_fault oid)?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer voor de zekerheid dat geheugen in een andere pc en test dan ook met memtest86. Als je weer fouten krijgt is het wel zeker dat het geheugen brak is :)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op donderdag 27 juni 2002 22:29 schreef Smie het volgende:
Ik heb mijn merkloos PC133 reepje van 512MB door memtest86 gehaald. Tenminste, tot 30%. Dit leverde al een aantal fouten op rond 225,9 MB. Betekent dit nu dat mijn dimmetje niet in orde is, en ik ermee terug zou moeten gaan?

Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van mijn problemen in windows xp met het converten van video in tmpgenc en cinemacraft (irql_not_less_or_equal en page_fault oid)?
ik prober ff logisch te denken.
je hebt een reepje van 512 mb
deze test je tot de 30%
het resultaat is al 225 mb corrupt.
30% van 512 = 150
iets is inderdaad corrupt, maar als je windows kan starten met zo'n kapotte module (volgens die test dan) zal die wel niet zo kapot zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier geen andere pc die pc133 kan draaien....dus dat wordt lastig. ik ga het wel ff in een ander memory slot proberen.

Maar als hij fouten blijft geven moet ik er dus gewoon mee terug?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 22:33 schreef StraracZ het volgende:

[..]

ik prober ff logisch te denken.
je hebt een reepje van 512 mb
deze test je tot de 30%
het resultaat is al 225 mb corrupt.
30% van 512 = 150
iets is inderdaad corrupt, maar als je windows kan starten met zo'n kapotte module (volgens die test dan) zal die wel niet zo kapot zijn
Ik heb hem getest met memtest. Deze gaat er meerdere keren overheen, met verschillende mapping patronen. De totale test was pas bij 30% (maar er waren al wel 4 passes).

De problemen doen zich idd alleen voor bij het converten of exporteren van video. (de lange rekenopdrachten dus....)

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
Het antwoord op je vraag als het overal gebeurd is: ja ga terug als hij conflicten geeft.

Ik heb het ook eens gehad en ben gelijk teruggegaan naar die winkel (bleek dat het de laatste in vooraad was (64mb) en dat ie waarschijnlijk weer is teruggelegd)

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
mijn oudste pc (de server) heeft vaak dat als ik hem reboot (om de maand) dat hij hymen memmorie error heeft maar als ik hem 4 5 keer aan en uitzet is het weg.
maarja het is ook een oude pc

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Is je temperatuur van je CPU wel in orde? Dit klinkt misschien vreemd maar dit was bij mij het probleem namelijk. Hij werd eerst door verkeerde koeling te warm en kreeg ik dus errors in mijn geheugen tijdens memtest en tijdens het starten van windows irq_not_less_or_equal error's, die jij ook krijgt.

Succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 22:50 schreef Ali G het volgende:
Is je temperatuur van je CPU wel in orde? Dit klinkt misschien vreemd maar dit was bij mij het probleem namelijk. Hij werd eerst door verkeerde koeling te warm en kreeg ik dus errors in mijn geheugen tijdens memtest en tijdens het starten van windows irq_not_less_or_equal error's, die jij ook krijgt.
Ik heb motherboard monitor gedraaid. En daarbij heb ik mijn cpu temperature niet boven de 49C uit zien komen. Denk dat dat dus wel in orde is.

[edit: ben 'm nu aan het draaien....en hij wordt nu toch wel een stuk heter dan drie weken geleden. Na 4 minuten converten staat ie al op 66 graden (begonnen op 46). Zou dit dan toch het probleem kunnen zijn?]

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat dus mooi zelfs over de 72 graden heen. Dit is dus de sensor temperatuur. Is er een proggie waarmee ik de boel zo kan instellen, dat wanneer de processor warmer wordt dan bv 65 graden, deze tijdelijk stil gelegd wordt, op zo'n wijze dat het programma gewoon verder kan draaien als de processor weer geactiveerd wordt?

Dan kan ik namelijk nagaan of het probleem hierin schuilt...

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu ook opeens geen blauwe schermen meer, maar direct een agressieve reboot van winxp, waarna bij de volgende sessie hij aangeeft dat windows recovered from a serious error:

BCCode : 4e BCP1 : 0000008F BCP2 : 000132B5 BCP3 : 000130B5
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:06
Op vrijdag 28 juni 2002 06:36 schreef Smie het volgende:
ik krijg nu ook opeens geen blauwe schermen meer, maar direct een agressieve reboot van winxp, waarna bij de volgende sessie hij aangeeft dat windows recovered from a serious error:

BCCode : 4e BCP1 : 0000008F BCP2 : 000132B5 BCP3 : 000130B5
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 256_1
Systeemherstel doet die dat niet =========>>>> formateren en opnieuw installeren, zet er dan gelijk een betere cooler op en koop nieuw geheugen dat is ook zo duur niet........

Edit:

Waarom denk ik dat het aan software ligt:

Ik weet vaak hoe dat gaat je vind leuke programmatjes enzo voor msn e.d. en die slopen je hele register waardoor je pc langzamer, zwaarder en minder stabiel gaat lopen.......

Verwijderd

Jeetje mina.
Goh ik heb rare problemen onder xp en een memtest geeft aan dat de module rot is.

Nu vraag ik me toch echt af:"Zou het geheugen stuk zijn?"

JA, dat is rot, terug en nieuwe halen.
En probeer anders het proggie gold memory nog eens.
En dat verhaal over dat als je mem stuk zou zijn, je niet windows in kan booten, is je reinste bull****.

Gewoon omruilen.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Volgens mij wordt je CPU gewoon te heet. Als ik mijn CPU (TB1333) te ver overklok en het voltage standaard laat staan dan crashed ie al vrij snel (vooral tijdens een spel oid.). Dan krijg ik dus ook blue screens of spontane reboots.
Kijk eens of de fan op de heatsink nog wel draait en of de heatsink er wel strak genoeg tegen aan zit. Ik heb ook eens de koeling er opnieuw opgezet, scheelde ook zo 5-10 graden :)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 27 juni 2002 23:21 schreef Smie het volgende:
Hij gaat dus mooi zelfs over de 72 graden heen. Dit is dus de sensor temperatuur. Is er een proggie waarmee ik de boel zo kan instellen, dat wanneer de processor warmer wordt dan bv 65 graden, deze tijdelijk stil gelegd wordt, op zo'n wijze dat het programma gewoon verder kan draaien als de processor weer geactiveerd wordt?

Dan kan ik namelijk nagaan of het probleem hierin schuilt...
Nu zou ik echt zeggen dat het niet aan je geheugen ligt maar aan je cpu. Echt, koel dat ding eerst beter en test dan je geheugen nog een keer!

72 graden is ook voor mijn thunderbird echt te warm, op die temperatuur kreeg ik precies dezelfde fouten.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Probeer anders eens docmem van http://simmtester.com.
Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten hier op mn werk.

Systeem Specs

Pagina: 1