Toon posts:

Internet werkt, maar.........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleempje met mijn netwerkje, waar ik op dit moment niet echt uitkom.

Ik heb een NT4 server draaien met 2 netwerkkaarten. 1 naar de provider en 1 naar mijn Hub.
Op deze hub zijn een aantal machines aangesloten wisselend met Windows NT, Win2000, win95 en win 98

Ik heb op de server MS proxy draaien en kan vanuit elk station internetten. Geen enkel probleem.

Ik wil echter vanaf mijn laptop een bepaald systeem op IP basis bereiken zodat ik daar een share kan benaderen.
Vanaf mijn server gaat dit prima. Ik kan pingen en krijg netjes een reply. Share aanmaken is ook geen probleem.

Maar vanaf elk ander systeem krijg ik een time out.
De gateway die ik op de systemen heb staan is die van de netwerkkaart die naar mijn interne netwerk gaat.

Als ik een tracert uitvoer naar de netwerkkaart in de server van mijn interne domein gaat dit natuurlijk goed.
1 <10 ms <10 ms <10 ms SERVERNAAM [10.10.10.1]
Doe ik dit naar de kaart van de provider krijg ik een tracert terug met
1 10 ms <10 ms <10 ms [62.238.9.111]

Als ik dit doe naar de gateway van mijn provider krijg ik het volgende terug
1 <10 ms <10 ms <10 ms SERVERNAAM [10.10.10.1]
2 * * * Request timed out.

Het lijkt dus dat hij niet naar de andere netwerkkaart gaat.
Het maakt hierbij niet uit of ik op mijn netwerkkaart de andere netwerkkaart als gateway aangeef, IP forwarding aanzet of een route tabel aanleg.

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar weet op dit moment niet wat. Enig idee?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik denk dat je NAT omzetting in moet schakelen, ik denk dat MS Proxy dit niet zo kan, misschien heb je daar een ander pakket voor nodig, maar dat weet ik niet zeker, ik heb geen ervaring met ms proxy.

Win2k en hoger hebben ICS, dit is ook nat translation, misschien heb je daar iets aan ?