Coax

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb thuis nog enkele meters coax kabel liggen wat ik vroeger heb gebruikt voor mijn netwerk (in de tijd van 486's en dos enzo :)).

Nu heb ik vandaag een TV gekocht en nu is mijn vraag of ik die oude coax kabels die ik destijds voor het netwerk heb gebruikt ook kan gebruiken om kabel TV te krijgen? Ofwel is het dezelfde kabel? Uiteraard begrijp ik dat als het kan dat ik wel andere stekkertjes moet aansluiten *D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Nee, TV was -IIRC- 75 Ohm en voor je netwerk 50 Ohm. Of andersom... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik dacht dat die coax kabels een andere weerstand hadden dan tv kabels. Verschil in Ohm aldus. Zal niet lukken denk ik.

Verwijderd

lukt niet nee jammer

Verwijderd

Het is wel een ander soort kabel. tv is 75 ohm en netwerk is 50 ohm (kun je zien aan je afsluitweerstand die aan het eind en aan het begin van je coax netwerkje zat/zit)

Maar je kunt het gewoon gebruiken over niet al te lange afstanden. Ik ken iemand die heeft met coax-kabel zijn huis be-televisie-kabelt en die had totaal geen problemen.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
gewoon proberen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
proberen klinkt leuk, maar als de weerstand in de kabel te klein is, wat voor gevolgen kan dat dan hebben voor mijn tv? klinkt niet al te fijn namelijk.. :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh op mijn good old coax netwerkje waren de eindweerstanden 75 Ohm... :?
Op vrijdag 28 juni 2002 00:17 schreef Sequence het volgende:
proberen klinkt leuk, maar als de weerstand in de kabel te klein is, wat voor gevolgen kan dat dan hebben voor mijn tv? klinkt niet al te fijn namelijk.. :?
slecht ontvangst en brak geluid... oid.. zal niet weten of je tv daardoor overlijd.. ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op donderdag 27 juni 2002 22:00 schreef runningman het volgende:
Het is wel een ander soort kabel. tv is 75 ohm en netwerk is 50 ohm (kun je zien aan je afsluitweerstand die aan het eind en aan het begin van je coax netwerkje zat/zit)

Maar je kunt het gewoon gebruiken over niet al te lange afstanden. Ik ken iemand die heeft met coax-kabel zijn huis be-televisie-kabelt en die had totaal geen problemen.
TV is 50 Ohm zekers weten alle hoogfrequent is 50 Ohm.......

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17

joker1977

Tweakert

Op vrijdag 28 juni 2002 00:17 schreef Sequence het volgende:
Kan niks schadelijks gebeuren. Probleem is dat je een verkeerde impedantie kiest en daardoor een mismatching krijgt op de impedantie bij zowel de CAI-aansluiting als bij de TV. Het gevolg? Idd. slechter ontvangst, ook afhankelijk van de lengte v/d kabel uiteraard.

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het nog wel meevalt, tenzij je echt lange kabel gaat gebruiken

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:38
Als je wel een beetje lengte wilt dan kun je (als je een beetje hobbyist bent) ergens wel een schematje van een impedantie aanpassing vinden.

Je TV "rekent" namelijk op een 75 Ohm aansluiting.

There is no place like 127.0.0.1

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 28 juni 2002 00:27 schreef Jur het volgende:

[..]

TV is 50 Ohm zekers weten alle hoogfrequent is 50 Ohm.......
Sorry maar HF tv is echt 75 ohm... :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zou het gewoon proberen. Lijkt met niet dat een verkeerde coax kabel enige schade aan je TV kan maken.
Is de kabel niet goed, zal het beeld slecht zijn. Ik weet niet over wat voor lengte het gaat, maar een paar meter moet te doen zijn lijkt mij.
Bij een langere afstand zou ik goeie coax kabel kopen (zo duur is dat nou ook weer niet)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 14:16

vanDaal

-ismeereentje

*kick*
joker1977 schreef op 28 juni 2002 @ 13:57:
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het nog wel meevalt, tenzij je echt lange kabel gaat gebruiken
Wat is een lange kabel?

Ik heb namelijk ook een Coax netwerkkabel (50 Ohm) liggen en die wil ik voor mijn TV gaan gebruiken. Hieronder een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/test/IMG_4113.jpg

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/test/IMG_4113-2.jpg

Ik schat dat ie in totaal ongeveer 10-15 meter lang is. Van die verbindstukken die je op de foto ziet, zitten er trouwens meer in. Een stuk of 3 denk ik.

Maar goed, ik heb de volgende vraagjes:
1. Kan ik deze kabel gebruiken voor mijn TV?
2. Zou dit evt. schadelijk kunnen zijn?
3. Als het goed heb ik nog wel wat convertertjes nodig zodat ik kabel kan aansluiten (toch?). Waar zijn die verkrijgbaar?

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 14:16

vanDaal

-ismeereentje

Schopje :)

Heeft iemand antwoord op mijn vragen? Ik wil namelijk zo naar de stad toe :)
Pagina: 1