[XP] fout in bij lezen registry key

Pagina: 1
Acties:

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb deze key in m'n registry staan:
HCCR\TypeLib\{123 ... 789}\1.4
Met regedit kan ik 'm niet lezen, niet verwijderen. Ook de bovenliggende key kan ik niet verwijderen. Ik krijg de melding:
"Kan 1.4 niet openen: er is een fout opgetreden bij het openen van de sleutel"

Maanden heb ik er geen last van gehad, tot ik wer met Visual Basic verder ging. Bij de optie Project->References
wordt blijkbaar heel HCCR\TypeLib\* doorzocht, VB komt dan ook die onleesbare key tegen en geeft een foutmelding.

Er zaten in HCCR\TypeLib\* meer fouten, volgens de MS Knowledge Base veroorzaakt door de installatie van Crystal Reports (een paar maanden geleden). Op één na heb ik de fouten dus kunnen herstellen door de lees en schrijfrechten weer goed zetten.

Ik denk dat de structuur van de registry een beetje corrupt is, maar niet zo erg dat windows er tijdens het opstarten over klaagt.

Het terugzetten van een ouwe registry-backup is geen oplossing, die zou zeker 3 maanden oud moeten zijn. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

(Ik weet 't, er zijn veel registry-topics, maar ik heb mijn probleem er niet in kunnen vinden, laat staan de oplossing)

| Toen / Nu

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
^^^^^KICK^^^^

Ik weet ut, het is een oud topic, maar er zijn geen replies op gekomen en ik heb nu hetzelfde probleem.

W2k server met 6 clients waarvan 1 XP en de rest W2K SP4 NL.
Ik ben ingelogt als domainadmin.
De W2K's geven geen probleem, maar bij de installatie van een softwarepakket krijg ik op de XP-PC de melding dat ik geen rechten heb om een bepaald bestand weg te schrijven.
De installatie stokt op het moment dat ik een bestandje ShellEx.dat weg wil schrijven naar de harde schijf. Dit bestand is 0 Kb groot. Ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft, maar toch...

Als ik nu in het registry kijk naar de sleutel waar het om gaat, krijg ik dezelfde foutmelding als de TS.

Hie biedt???

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd owner te worden van deze registry key? Dus rechts-click op de 1e key waar je niets op mag, en "Permissions" e.d. volgen ?

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
n00b-vraag misschien, maar als domain admin heb je toch alle rechten?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

its_Muppet schreef op 29 October 2003 @ 21:29:
n00b-vraag misschien, maar als domain admin heb je toch alle rechten?
Dat was in Windows NT4 inderdaad het geval.
Boven Domain Admins staat tegenwoordig Enterprise Admins en zelfs hier moet je nog enkele groepen aan toe voegen wil je echt alle rechten hebben als Schema admins group etc.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt als domain admin wel "alle" rechten, maar dat betekent niet dat je overal toegang toe hebt. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar je kan dit vrij gemakkelijk uit proberen.

Als je een map aanmaakt, en je haalt alle permissies weg (echt allemaal), zal je zien dat zelfs jij als Domain Admin (of Enterprise Admin of whatever) die map niet in mag. Je hebt er namelijk geen rechten toe - wat je als administrator echter wel kan, is jezelf rechten geven :)
Pagina: 1