PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Wat er aan de hand is.
Dit is een tooltje om je maxtor hd's te checken.
Als hier problemen mee gevonden worden die niet door jou opgelost kunnen worden, kun je garantie eisen.
tot 1 jaar na aankoop- winkel
tot 3 jaar na aankoop- maxtor zelf.
Daarna pech
1) maxtor diagnostics downloaden van de siteOp donderdag 27 juni 2002 21:51 schreef norud het volgende:
opsturen naar maxtor die zooi
2) testen met die tools
3) opsturen naar maxtor als ie niet goed blijkt te zijn
das de correcte volgorde
A wise man's life is based around fuck you
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Yep. das juist.Op donderdag 27 juni 2002 21:53 schreef Tha_HCT het volgende:
dus dan moet ik met die FLOPPY ff mijn HD gezondheid checken?
Naja die programma dan
Verwijderd
gewoon meteen opstuuren doe ik ook altijd als het mij niet zind dan sturen we heb gewoon meteen opOp donderdag 27 juni 2002 21:52 schreef zwelgje het volgende:
[..]
1) maxtor diagnostics downloaden van de site
2) testen met die tools
3) opsturen naar maxtor als ie niet goed blijkt te zijn
das de correcte volgorde
Eerst altijd een RMA nummer aanvragen bij Maxtor.Op donderdag 27 juni 2002 21:54 schreef norud het volgende:
[..]
gewoon meteen opstuuren doe ik ook altijd als het mij niet zind dan sturen we heb gewoon meteen op
Anders sturen ze het gewoon terug.
Maar voordat je die nummer krijgt, krijg je wel de tip om even die maxtools te gebruiken.
Dus gebruik gewoon die tool, misschien is het niet nodig om die schijf op te sturen.
Als er wel problemen zijn, mail maxtor met in die mail de fout die je kreeg met die maxblast en je word dan geholpen.
Tenzij je ook nog naar je winkel kan. Das nl makkelijker.
leg me eens stap voor stap uit hoe het werkt.. want wat ik zie wil die hem formateren
3 jaar op ide diskjes, 5 jaar op scsi diskjesOp donderdag 27 juni 2002 21:56 schreef fleppuhstein het volgende:
maxtor heeft toch 5 jaar garantie op zn schijven ?
overigens moet je niet 'maxblast' hebben maar 'powermax'
die is voor de diagnostics, maxblast is voor installatie van die schijf in je systeem..
Check Volgende link, word denk ik wel wat duidelijker.Op donderdag 27 juni 2002 22:01 schreef Tha_HCT het volgende:
welk ding moet ik dan kiezen wat dit progje wil mijn HD formatteren? ik wil hem gewoon checken.
leg me eens stap voor stap uit hoe het werkt.. want wat ik zie wil die hem formateren
Maxblast uitleg en nog wat dingetjes.
dat wil die de hele tijd
zie mijn replyOp donderdag 27 juni 2002 22:07 schreef Tha_HCT het volgende:
het gaat mij om te checken en niet om te formatteren
dat wil die de hele tijd
http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exeOp donderdag 27 juni 2002 22:08 schreef Tha_HCT het volgende:
tnx en waar kan ik die collecten?
had je zelf ook wel kunnen vinden...
dat heb ik dus ook op mijn oude pc (P3 450 met een 40gig) hij zegt dat echt alles goed is. maar toch tikt hij, het zal wel horenOp donderdag 27 juni 2002 22:34 schreef Tha_HCT het volgende:
ok ik heb de ADVANCE test gedaan en het programma zegt dat er GEEN errors zijn
want mijn nieuwe schrijven 2x 80gig hebben het ook soms als ze uit slaapstand komt.
I, for one, like Roman numerals
Ik zou het niet los laten lopen. HD's die tikken stemmen mij i.i.g. niet gerust, want dat geburt hier normaal gesproken nooit met m'n Maxtors. Kijk wel even of de HD in kwestie niet te heet werd, een 7200rpm HD hier werd eens ongezond heet, zodat ie ging klikken. Een HD cooler loste dat probleem voorgoed op.Op donderdag 27 juni 2002 22:42 schreef Tha_HCT het volgende:
hmm is dit nu om echt in de gaten te houden of zeggen jullie van naja laat maar los lopen.
Wat je ook doet, maak vanaf nu regelmatig backups van alle belangrijke data op de HD! (Dat is overigens altijd wel n goed idee