Toon posts:

[HDD] 2 schijven crashen binnen 1 uur ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje bizar geval hier :)

wou ik win2k weer is lekker schoon installen op me p200 server

loopt zun 3.2 gig schijf vast,
er uitgehaalt en win2k maar op de 2de schijf gezet ( 1.2 gig :) niet lachen :p )

komt me pa naar boven me pc zit vast en hij doet niks meer
ik kijken word de 80 gig maxtor niet herkent
uitgezet even gewacht. aangezet en geluisterd bij de kast
de schijf spint op en dan ist ineens *plonk* en dan spint die even down en dan gaat die weer verder spinnen naar de 7200 rpm en hij word niet gedecteerd..
nog maar is uit.. langer gewacht

aangezet, spint normaal op. bios decteerd de schijf windows XP word geladen
gaat die schijf controle doen, en dan bij 13% zit die vast :) en als je dan hoort is het ook weer die plonk en downspin en hij spint weer op, alles goed en wel maar systeem hing weer
weer reset, en hij word weer niet gedecteerd.. is die 80gig nou ook dood?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Lijkt me sterk dat 2 schijven binnen een uur kapot zijn gegaan.
Lijkt me meer een voedings probleem, want bij een brakke voeding worden je schijven soms/vaak niet herkent.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dat is idd een voedings probleem, up & down spinnen is niet normaal dat kan alleen met brakke voeding.

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Als ik hem goed begrijp is dit op 2 verschillende pc's gebeurd. Wel toevallig dan ja:) Maar voeding zou idd brak kunnen zijn...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
Zou voeding kunnen zijn, echter lijkt me sterk.

Controleer eens alle aansluitingen (vooral power dus, gebruik eens een andere molex stekker)

Als dit niet helpt kan het id de voeding zijn, of je maxtor is er gewoon geweest. Heb dit al vaker gehoord. (hou oud istie ?)

Verwijderd

Topicstarter
heb die seagate even in me duron gestopt en dan boot dat heleding niet schijf word herkent en dan meteen SMART FAILURE! en hij hangt :( dies echt dood denk ik ( kwam op me win2k server p200 nonmmx 3x nic 1x vid 2x hdd ( nu nog 1x ) cdrom en floppy op een 220 wat AT voeding

die 80 gig start nu weer en werkt ook wel maar soms op random momenten flipt die weer.. en die bak heeft een 350watt voeding
specs:

gigabtye 7vrxp mobo
AMD XP2000 cpu non oc
2x 512mb DDR
1hdd ( maxtortje die flipt )
1x Dvdrom
1x cdrw ( zijn niet in use op dat moment dat die flipt)
1x pci nicje voor ics >:) die amper inuse is
1x gf2 GTS ti non oc
en wat casefans
Pagina: 1