Toon posts:

Draytek Vigor 2200 + netwerk & internet (chello)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
inleiding

Beste mede computer gebruikers ik heb het volgende probleem ik zal het uitgebreid toelichten en jullie van zoveel mogelijk informatie voorzien zodat jullie mij optimaal kunnen helpen.

Het verhaal

Ik heb vandaag een nieuwe router gekregen (merk: draytek vigor 2200E) Ik sloot hem aan (zoals staat in kop Wat heb ik al gedaan), de router geeft netjes de computer een ip adres via DHCP.

Ik kom vanaf mijn computer naar de andere computer pingen via netwerkomgeving naar de andere computer gedeelde mappen alles maar niet op het internet. Ik heb chello nu zal je je wel afvragen waarom neem je in gods naam een router/switch als je maar 2 comps hebt, nou als ik namelijk normaal gesproken opnieuw opstart dan zitten ze in de andere kamer *pieeeeep* als je snapt wat ik bedoel :P:9

Note: Informatie over computer 1 ben ik vergeten te verwerken in de tekening dus zet ik het hierneer: Computer1: (P]|[ 450 (merk: Gateway))

Onderdelen van het netwerk

UTP CAT-5 kabel (duh!)
Computer1 (ex-server/client)
Computer2 (client)
Router/switch (10/100)
Hub 10/100 (oude netwerk indeling)

Router
Chello modem
3 netwerk kaartjes (allemaal 3 com waarvan 1 chello kaart)

Belangrijke note!

Note!: om alles duidelijker te maken en iedereen een goed beeld te geven van mijn netwerk heb ik een kleine ovale schets gemaakt van mijn netwerk wat alles netjes uitbeeld hoe alles voorheen eruitzach : Netwerk hoe het ervoor uitzag

Wat heb ik al gedaan :?

(zie vorige kop hoe het ervoor uitzag)
Zoals het hier staat heb ik het toenstraks neergezet:
Netwerk hoe ik het toenstraks had liggen

Probleem

ik heb de handleiding 5x doorgelezen en steeds router reset maar het kopje wat staat uitgelegd in de handleiding over Chello is precies 9 regels :( , verder heb ik op de website van draytek gekeken heb ik ook niets gevonden ik heb de nieuwste drivers voor mijn router in bezit en ook tevens geinstaleerd. Ik heb mijn router geconfigureerd want als ik het ip adres: 213.46.148.77 ping dan pingt hij gewoon maar zodra ik een ander ip adres ga pingen dan doet hij dat niet. Ik heb daarvoor mijn statisch ip voor in moeten toetsen zodat hij hem pakte de andere optie dat mijn computernaam en domein moest invullen lukte niet bij pingen gaf hij dan niets aan.

Alle ledjes (behalve die van de activiteiten) de WAN broadband en ACT(knipperend) branden dat is dus allemaal goed (volgens het boekje) alles functioneert alle lampjes branden ook goed.. ik kan allebij de computers pingen..

Ik heb alle configuraties qwa ip adressen en dnc en dhcp op automatisch verkrijgen gezet zoals in het boekje staat.. maar nog niets..

Slot
Ik hoop jullie hier voldoende mee te hebben ingelicht mochten jullie nog vragen hebben beantwoord ik die ook zodat jullie me optimaal kunnen helpen ik heb al verschillende mensen gebeld maar die hebben ook die router maar geen kabel maar ASDL en daar staan 4 a 5 blz van in het boekje bedankt voor het helpen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuwe router gekregen (merk: draytek vigor 2200E) Ik sloot hem aan (zoals staat in kop Wat heb ik al gedaan) de router geeft netjes de computer een ip adres via DHCP ik kom vanaf mijn computer naar de andere computer pingen via netwerkomgeving naar de andere computer gedeelde mappen alles maar niet op het internet en ik heb chello nu zal je je wel afvragen waarom neem je in gods naam een router/switch als je maar 2 comps hebt nou als ik namelijk normaal gesproken opnieuw opstart dan zitten ze in de andere kamer *pieeeeep* als je snapt wat ik bedoel :P :9
En dat is 1 zin?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mogelijk heb je het al gedaan, maar vergeten te beschrijven - heb je een Terayon modem en voordat je de router daarop aansloot ook het MAC adres van jouw netwerkkaart ingevuld als het MAC adres van jouw router?
Zo nee, doe het alsnog, zet router EN modem enkele minuten uit en daarna weer aan.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 21:46 schreef DeBolle het volgende:
Mogelijk heb je het al gedaan, maar vergeten te beschrijven - heb je een Terayon modem en voordat je de router daarop aansloot ook het MAC adres van jouw netwerkkaart ingevuld als het MAC adres van jouw router?
Zo nee, doe het alsnog, zet router EN modem enkele minuten uit en daarna weer aan.
Moet hij het dan doen?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Nee hoor, hiermee doet 'ie het niet. Je schoenen worden wel gratis gepoetst, maar die router doet het dan nog niet.

Pfff. :-) Maar eh, heb je al of niet dat MAC gezet?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je moet het mac adres van de netwerk kaart waar je chello op had. in de router zetten. je cloont als het ware dus het mac adres. (heb ik ook lang over gedaan :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 21:49 schreef DeBolle het volgende:
Nee hoor, hiermee doet 'ie het niet. Je schoenen worden wel gratis gepoetst, maar die router doet het dan nog niet.

Pfff. :-) Maar eh, heb je al of niet dat MAC gezet?
ehmmzzz ja. stond eral in maar moest alleen even het laatste getal veranderen. in een 4.. maar heb ik idd al ingesteld en nog deed hij het niet.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Ik weet niet hoe up-to-date die tekeningen zijn, maar je hoeft van PC1 niet twee kabels naar de router te leggen...

En ook de tekst van alle kabels zijn cat-5 cross doet iets vreemds met mij, want volgens mij moet het allemaal straight zijn....

edit:
[quote]
Op donderdag 27 juni 2002 21:51 schreef geforce5_guy het volgende:
je moet het mac adres van de netwerk kaart waar je chello op had. in de router zetten. je cloont als het ware dus het mac adres. (heb ik ook lang over gedaan :P )
[/quote]

En niet die Chello kaart meer gebruiken!

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Wat doet die chello kaart in combinatie met die router ? die gaat geheid een IP conflict geven als die hetzelfde adres van de router wan heeft.

heb je de gateway in de router wel ingesteld ??

Je moet op de clients als gateway en DNS het Lan IP van de router opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gelukt ik heb het ip adres en gateway toegewezen het enige wat ik nog moest doen is de mac toewijzen dit deed ik zo alle apparaten afgekopeld van de router even onder 2 kabels :P (de router en PC) en toen waren ze tot een overeenstemming gekomen en mocht ik inetten goed he?

:9~ krijg ik nou me stikker? ;)

Thx to all the mensen die me gehelpt hebben :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 27 juni 2002 23:42 schreef Godzilla het volgende:

:9~ krijg ik nou me stikker? ;)
Hmm :{ m'n stikkers zijn op, ik heb alleen nog een paar tnet en amd casebadges. *D

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je het zelfde kaart gebruikt in het netwerk waar chello op heeft gezetten maakt nisk uit. heb ik ook namelijk.

maar alles tussen de router en pcX moet patch zijn en NIET crossed. als je 1 crossed kabel hebt kan je die altijd nog in de uplink doen, maar dan kan je poort 4 niet meer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu het fvolgende probleem als ik nu naar internet wil toegaan zegt hij: "offline" en als ik dan op opnieuw klik dan kan uik wel inetten

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

Verwijderd

Kweeniepcies hoe ut heet (zit er nu niet achter).
Maar idle-time op -1 zetten.
Dan blijft ie altijd 'on'.

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt niet iemand anders nog? :'(
Pagina: 1