Ik zie hier een aantal rare meningen over debitel. Ik ben inmiddels 2 jaar klant bij Debitel en heb zojuist weer een 2-jarig abbo afgesloten.
1e keer: 1 jaar abbo + Siemens C35 op Libertel netwerk
2e keer: 1 jaar abbo + Nokia 3330 op KPN netwerk
3e keer: 2 jaar abbo + Nokia 6510 op Vodafone netwerk.
Ik beschouw mezelf dus als een erg ervaren Debitel klant en ik heb er werkelijk NOOIT problemen mee gehad. Dit jaar vertrouwde ik de factuur niet erg: kreeg ik kostenloos een specificatie thuis. De klantenservice geeft zonder probleem uitleg die je vraagt en evt ook nummers van vestigingen van Debitel Shops als je erom vraagt. Kortom: 1 van de weinige klantenservice-desks waar ik tevreden over ben (en ik ben echt niet snel tevreden)!
Voordelen van Vodafone:
- veel goedkoper qua abbo dan KPN of Vodafone rechtstreeks
- erg lage toestelprijzen (!!)
- nieuw abbo afsluiten met nummerbehoud en toch bij Debitel blijven (door te switchen van KPN naar Vodafone of vice versa)
Dat nieuwe abbo afsluiten en toch nummerbehoud geeft je de voordelen van een contractverlenging (doordat je bij dezelfde service provider blijft, kunnen ze je na verloop van je contract direct (5 werkdagen dan, maar dat is voor de nummer portabiliteit) overzetten. Stap maar eens van Vodafone naar KPN over (rechtstreeks bij hun), moet je zien hoe lang dat duurt (en hoeveel meer dat kost!)! ) en de voordelen van een nieuw abbo (Je krijgt wel een lage prijs bij het afsluiten van je abbo, omdat je in principe een nieuw abbo afsluit en daar dus een goedkoop toestel bij krijgt). Kortom: het beste van 2 werelden! Ik ben er dus enorm tevreden over (kwaliteit van netwerken is gewoon goed: KPN en Vodafone geven elkaar niet veel toe), dus ik blijf daar zeker wel voorlopig klant (minstens 2 jaar nog

). Debitel heeft dus echt GEEN eigen masten. Ze doen niet aan netwerken, maar alleen aan aansluitingen op KPN en Vodafone netwerken (en binnenkort O2), maar dat was hierboven al verteld.

Graag zou ik wat duidelijkere argumenten zien waarom de Debitel service zo slecht zou zijn en waarom ik daar dan wellicht niets van gemerkt heb?