Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone vs Debitel (via Vodafone)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wat is nu exact het verschil tussen beide?
Behalve dat de telefoons bij Debitel iets goedkoper zijn en dat het abo iets goedkoper is?

:? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Debitel maakt gebruik van het vodafone netwerk.

En het verschil ?

Dat Debitel beroerde service heb, slechte financiele afhandeling ... ik heb er iig alleen maar slechte dingen over gehoord.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
mn ouwe (pa) die heeft debitel, die heeft in de westerschelde tunnel gebouwd, maar hij had met zn debitel als enigste ontvangst 20 meter onder de grond. best wel goed dus.

Debitel gebruikt naast de vodafone masten, en zijn eigen masten.

• ManiacScum
Op donderdag 27 juni 2002 21:33 schreef [Airwolf] het volgende:
Debitel maakt gebruik van het vodafone netwerk.

En het verschil ?

Dat Debitel beroerde service heb, slechte financiele afhandeling ... ik heb er iig alleen maar slechte dingen over gehoord.
Een vriendin heb laatst een debitel abo afgesloten en kon toen kiezen uit KPN netwerk en Vodafone (toen nog Libertel-Vodafone) kiezen :? :?

Verwijderd

Debitel is heel goed tot dat je de service lijn belt :)

Ik wou dus mijn abbo opzeggen nou ik heb nog nooit zo'n gezeik gehad zeg.

Waarom wil je opzeggen
Waarom wil je naar een concurent
Zijn wij niet goed genoeg
bla bla

• Xandrios
  • Laatst online: 18:48
Op donderdag 27 juni 2002 21:50 schreef Dave Schalk het volgende:
Debitel is heel goed tot dat je de service lijn belt :)

Ik wou dus mijn abbo opzeggen nou ik heb nog nooit zo'n gezeik gehad zeg.

Waarom wil je opzeggen
Waarom wil je naar een concurent
Zijn wij niet goed genoeg
bla bla
gewoon zeggen: Gaat je geen hol aan, ik wil NU opzeggen...en rap een beetje ;)

• ManiacScum
Dus conclusie: kwaliteit netwerk is goed??

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 27 juni 2002 21:40 schreef fleppuhstein het volgende:
Debitel gebruikt naast de vodafone masten, en zijn eigen masten.
Debitel heeft geen eigen masten, dat weet ik 100% zeker.
Op donderdag 27 juni 2002 21:56 schreef Rekkie het volgende:
Dus conclusie: kwaliteit netwerk is goed??
Ja.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
't is wel aardig, alleen ze naaien je waar je bij staat...

3 maanden opzegtermijn als je contract afgelopen is...

Maar goed, ik ga binnenkort maar met een jaartje verlengen, want ik wil een nieuwe phone en dit is wel zo ongeveer de goedkoopste oplossing, zin in 3 maanden wachten heb ik ook niet..

Verwijderd

Debitel is een service provider en Vodafone is een netwerk- en een service provider.
Debitel koopt een grote hoeveelheid "belminuten" in bij een netwerk provider (KPN of Vodafone) en verkoopt deze vervolgens met winst door aan klanten. Debitel heeft dus een aparte klanten service waar je met je klachten terecht kunt.
Dat die klantenservice slechter is dan die van Vodafone zelf, staat als een paal boven water.

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
Op donderdag 27 juni 2002 22:01 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Debitel heeft geen eigen masten, dat weet ik 100% zeker.
[..]

Ja.
Oh, debitel heeft wel eigen masten, anders mag ji verklaren waarom mn ouwe wel ontvangst had 20 meter onder de grond, en zijn collega's niet. zelfde toestel. allebei onder de lader enz.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 14:31
debitel heeft echt geen eigen masten hoor, inside information.

Ze liften gewoon mee op de masten van KPN en Vodafone, dus vandaar dat je kan kiezen welk netwerk je wilt. Binnenkort komt er nog een derde operator bij, namelijk o2

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op vrijdag 28 juni 2002 10:46 schreef Macer het volgende:
debitel heeft echt geen eigen masten hoor, inside information.

Ze liften gewoon mee op de masten van KPN en Vodafone, dus vandaar dat je kan kiezen welk netwerk je wilt. Binnenkort komt er nog een derde operator bij, namelijk o2
OE..inside information ja? Dat is toch gewoon openbaar bekend dat ze het netwerk van KPN en Vodafone gebruiken?

voor de topic starter:
Waarom zou je debitel gebruiken? Ik vind ze eigenlijk best duur...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Op donderdag 27 juni 2002 22:59 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Oh, debitel heeft wel eigen masten, anders mag ji verklaren waarom mn ouwe wel ontvangst had 20 meter onder de grond, en zijn collega's niet. zelfde toestel. allebei onder de lader enz.
en dan mag jij verklaren hoe debitel dat dan zou moeten regelen met zn eigen masten. Die hebben ze gewoon niet...punt :P

• ManiacScum
Op vrijdag 28 juni 2002 17:33 schreef Gully het volgende:

[..]

OE..inside information ja? Dat is toch gewoon openbaar bekend dat ze het netwerk van KPN en Vodafone gebruiken?

voor de topic starter:
Voor zover ik kan beoordelen zijn ze goedkoper dan Vodafone en KPN.... en kwalitatief beter dan de rest.. :)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Op vrijdag 28 juni 2002 17:46 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Voor zover ik kan beoordelen zijn ze goedkoper dan Vodafone en KPN.... en kwalitatief beter dan de rest.. :)
En met de rest bedoel je dan o2, dutchtone en ben neem ik aan? Ik heb me niet zo verdiepd in de prijzen, maar ben wel eens gaan informeren bij een debitel winkel, maar daar konden ze me niet echt overtuigen. Dus heb ik maar gewoon vodafone genomen ;)

• M@cer
Op vrijdag 28 juni 2002 17:33 schreef Gully het volgende:

[..]

voor de topic starter:
Ik bedoelde inside information meer op een cryptische manier... ;) Denk maar ff door dan is het niet zo moeilijk.

De abonnementen zijn over het algemeen iets goedkoper dan bij KPN of Vodafone.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Kortom:
Debitel = dozenschuiver.

Ik snap eigenlijk totaal het nut niet van nog een partij tussen klant en operator. Er is dan nog een extra partij die moet verdienen aan de klant.

Normaal:
klant <--> operator
Nu:
klant <--> debitel <--> operator

Heb zelf ook een debitel abbo op het vodafone netwerk, maar dat heb ik gedaan omdat het 120min abbo helmaal gratis was. Anders zou ik direct via Vodafone gaan bellen omdat het abbo precies even duur is.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Op zaterdag 29 juni 2002 00:11 schreef Waslijn het volgende:
Kortom:
Debitel = dozenschuiver.

Ik snap eigenlijk totaal het nut niet van nog een partij tussen klant en operator. Er is dan nog een extra partij die moet verdienen aan de klant.

Normaal:
klant <--> operator
Nu:
klant <--> debitel <--> operator

Heb zelf ook een debitel abbo op het vodafone netwerk, maar dat heb ik gedaan omdat het 120min abbo helmaal gratis was. Anders zou ik direct via Vodafone gaan bellen omdat het abbo precies even duur is.
nut heeft het niet echt nee, maar het kan goedkoper zijn.

Heb net een panasonic gd75 gekocht met contractverlenging :)

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 22:59 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

jij hebt er ook geen verstand van debitel is een service provider en heeft dus GEEN eigen masten, mischien dat het toestel anders was maar ik weet het ook 100% zekerz.
zie ook www.mobielplaza.tk en dan de pagina aanbieders aanklikken

Verwijderd

Voor de mobiele telefonie maakt debitel Nederland BV gebruik van de netwerken van KPN Mobile en Vodafone, waarmee permanent een goede ontvangst kan worden gegarandeerd.

Zie: http://www.debitel.nl/debitel2.cgi?cat=0&frame=main&subleft=2&p=profielschets

Verwijderd

Ik heb ook Libertel (nu: Vodafone) via Debitel en ik ben er tevreden over.

Kwaliteit is goed en de financiële afhandeling ... ja daar haal ik een voordeeltje uit :D

Op mijn maandfactuur staat steeds een korting die ik niet afgesloten heb ... but whatever mij hoor je niet klagen :P

Verwijderd

Ik heb al een half jaar een Debitel 90 abonnement en ik heb absoluut nergens problemen mee, kwaliteit is gewoon die van Vodafone (in mijn geval) aangezien er van het Vodafone netwerk gebruik wordt gemaakt. En de kosten liggen in mijn geval veel lager van bij Vodafone, ik betaal namelijk slechts 9 euro per maand voor 90 gratis belminuten, terwijl Vodafone iets van 17 euro kost voor 60 minuten (dacht ik).

En over de korting die zogenaamd op de factuur staat, dit klopt wel hoor, men is echt niet zo stom om zo'n fout te maken.

• M@cer
Op maandag 01 juli 2002 15:29 schreef Amnesiac het volgende:
Ik heb ook Libertel (nu: Vodafone) via Debitel en ik ben er tevreden over.

Kwaliteit is goed en de financiële afhandeling ... ja daar haal ik een voordeeltje uit :D

Op mijn maandfactuur staat steeds een korting die ik niet afgesloten heb ... but whatever mij hoor je niet klagen :P
Zal ik het eens voor je nakijken???? ;)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Het enige wat ik weet is dat debitel alleen iets goedkoper is als je niet veel belt. Als je een heavy-user, zoals ik bent dan heb je niks aan debitel. Vandaar dat ik nu ook alweer 4 jaar ofzow rechstreeks bij libertel zit en daarvoor 2 jaar debitel heb gehad.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44

Korakal

Up up up!

Op dinsdag 02 juli 2002 23:29 schreef Macer het volgende:

[..]
offtopic:
ken jij Katja? O+

Precies. Debitel iets hogere premies, maar voor de light-users en Vdf voor de heavy users (zeker nu met de Vdf1000 bundel >:))

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie hier een aantal rare meningen over debitel. Ik ben inmiddels 2 jaar klant bij Debitel en heb zojuist weer een 2-jarig abbo afgesloten.
1e keer: 1 jaar abbo + Siemens C35 op Libertel netwerk
2e keer: 1 jaar abbo + Nokia 3330 op KPN netwerk
3e keer: 2 jaar abbo + Nokia 6510 op Vodafone netwerk.
Ik beschouw mezelf dus als een erg ervaren Debitel klant en ik heb er werkelijk NOOIT problemen mee gehad. Dit jaar vertrouwde ik de factuur niet erg: kreeg ik kostenloos een specificatie thuis. De klantenservice geeft zonder probleem uitleg die je vraagt en evt ook nummers van vestigingen van Debitel Shops als je erom vraagt. Kortom: 1 van de weinige klantenservice-desks waar ik tevreden over ben (en ik ben echt niet snel tevreden)!
Voordelen van Vodafone:
- veel goedkoper qua abbo dan KPN of Vodafone rechtstreeks
- erg lage toestelprijzen (!!)
- nieuw abbo afsluiten met nummerbehoud en toch bij Debitel blijven (door te switchen van KPN naar Vodafone of vice versa)
Dat nieuwe abbo afsluiten en toch nummerbehoud geeft je de voordelen van een contractverlenging (doordat je bij dezelfde service provider blijft, kunnen ze je na verloop van je contract direct (5 werkdagen dan, maar dat is voor de nummer portabiliteit) overzetten. Stap maar eens van Vodafone naar KPN over (rechtstreeks bij hun), moet je zien hoe lang dat duurt (en hoeveel meer dat kost!)! ) en de voordelen van een nieuw abbo (Je krijgt wel een lage prijs bij het afsluiten van je abbo, omdat je in principe een nieuw abbo afsluit en daar dus een goedkoop toestel bij krijgt). Kortom: het beste van 2 werelden! Ik ben er dus enorm tevreden over (kwaliteit van netwerken is gewoon goed: KPN en Vodafone geven elkaar niet veel toe), dus ik blijf daar zeker wel voorlopig klant (minstens 2 jaar nog ;)). Debitel heeft dus echt GEEN eigen masten. Ze doen niet aan netwerken, maar alleen aan aansluitingen op KPN en Vodafone netwerken (en binnenkort O2), maar dat was hierboven al verteld. :)
Graag zou ik wat duidelijkere argumenten zien waarom de Debitel service zo slecht zou zijn en waarom ik daar dan wellicht niets van gemerkt heb?

• _Richie_
  • Niet online
Vodafone geeft deze maand weer meer korting om (volgens mij) marktaandeel te winnen.

Kijk maar op www.gsmking.nl
of www.typhone.nl

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Kan je eigenlijk met de (nieuwe Vodafone branded abo's) van Debitel je belbundel opvragen?
Pagina: 1